God fortsättning på Påsken! Idag är det annandagpåsk och ute snöar det för fullt!!! Känns lite konstigt, och jag som längtade att få pyssla lite i trädgården.
Även jag har blivit utmanad i Bäst och Pest av
Hannis hem och
Hemtrevnad i Rud. Det här borde jag göra oftare för det är lätt att förtränga dom delar man inte gillar i huset. Det jag gillar bäst beror nog på dagsformen, men jag återkommer oftast till vår ganska nybyggda veranda. Den tillför verkligen något extra till huset. Nu har vi en naturlig utgång till vår trädgård som vi utnyttjar mycket mer sen vi byggde till. Dom stora fönstren gör att det är ett härligt ljus här, tvärtemot vårt annars mörka hus (ganska små fönster och lågt i tak). Dessutom är den vacker!


Idag visar jag verandan utifrån. Bilden tog jag för precis en vecka sen, då var det 6+ grader och sol!! Som ni ser står mitt olivträd ute. Dessa medelhavsväxter såsom citrus träd och olivträd mår bra av att komma ut dagtid under vinterhalvåret om det är milt, för att undvika ohyra! Det ska inte vara vid nollan men ett par plusgrader är alldeles utmärkt. Detta tips fick jag från
Kolonigarden, en underbar butik och servering som säljer växter, vackra saker och div matvaror gärna ekologiska. Ni som bor i stockholmstrakten och inte varit där åk dit det är så inspirerande.
Kolonigarden ligger i
Sickla köpkvarter, där finns fler inredningsbutiker, b l a
Vita Hem( vitahem.se),
Indori, Designtorget. I närheten ligger även
Zandvoort en annan underbar butik.
Oj, oj det blev många tips och länkar här men det är nog för jag inte hunnit skriva så mycket sista tiden. Eller så är det helt enkelt för att dölja mitt pest ställe.."småler.
Värst i dagsläget är vår hall. Mörk stökig och totalt tråkig och smutsig. Lampan har inte fungerat på ett år och förvaringen är inte den bästa. Det sägs ju att det första intrycket är viktigast och detta gör ingen glad. Nu har jag lovat mig själv att ta tag i detta utrymme!
Regeln vid utmaningen är att länka den som utmat dig och sen utmana fem andra! Jag skickar den till er som ännu inte blivit utmanade. Våga anta den, det var inte så farligt som jag trodde!!
Ha nu en fortsatt skön helg och påsklov för er som har det, och jag ska nog ta och gå och städa lite... i hallen!!! Fniss.
många kramar
Karin
dagens ordspråk,
Den enda människa du kan ändra på är dig själv.