torsdag 8 januari 2009

Vårt sovrum

Idag visar jag några bilder från vårt sovrum. Jag får ofta frågor och mejl om olika saker, och det är flera av er som vill se mer av vårt sovrum.


Vi tapetserade om här förra året den här tiden, och jag är så glad för den här underbara tapeten. Den är riktigt mönstrad och sitter på alla väggarna, hos oss passar inte fondväggar. Några har frågat vad den kommer ifrån. Och Annika, som lämnade en kommentar hos mig den 2 Jan, den kallas toile och kommer från Classic Wallpaper Collection II från Sanderson. Vill ni kika mer så titta in till Engelska Tapetmagasinet sidan 4. De har bra bilder.




Vår järnsäng är handsmidd och i massivt järn. Den kommer från One of a Kind i Malmköping.




Tapeten är svartmönstrad och snickerierna och trägolvet svagt grå/gröna. I sängen har jag ett svagt isblått överkast och till det en mix av kuddar i svart, vitt och isblått. Några av dem, de runda kommer från min kuddkollektion.


Här inne står nog mitt mest älskade skåp. En garderob i gustaviansk stil som jag köpte för många år sen på auktion. Ni vet ju att jag älskar skåp, jag skulle gärna ha flera olika i varje rum om plats och pengar fanns!

På golvet ligger svarta trasmattor från vår vän Viktoria, Loppberga. Här kommer också en bild på kakelugnen som står här. Tyvärr får vi inte elda i den, men någon gång i framtiden hoppas jag den kommer fungera. Tänk vad mysigt att krypa ner och höra hur det sprakar.




En gammal karackelerad spegel, trots att man inte ska ha speglar i sovrum enligt Feng Shui!
Jag hittar sällan tavlor jag gillar, men speglar hittar jag alltid och den fick sitta här för det kändes så tomt på väggen!


Oj, det blev mycket länkar idag. Jag hoppas att ni fått svar på frågorna, och undrar ni något så mejla mig gärna. Jag försöker svara på allt, om jag kan dvs *ler*.
Nu är vardagen med skolor och dagis igång för de flesta. Lika skönt som det är när ledigheten börjar, lika skönt eller nästan i alla fall är det när vardagen och rutinerna är igång igen!
Här fortsätter jag att tvätta väggar och snickerier i groventren, och hoppas kunna börja måla snart. Usch, det är för trist medans man håller på. Jag vill bara att det ska vara färdigt direkt!
Men den som väntar....
Tack alla som kikar in till mig, och jag önskar er alla en fortsatt bra vecka!
Varmaste kramarna
Karin

38 kommentarer:

Radhusdrömmar sa...

Åh vilket fint sovrum ni har, förstår att ni trivs där!
Jag gillar tapeten och sen så är jag jätteavis för skåpet är helt underbart!!!

Varm Kram
Johanna

Lallis - liv och leverne sa...

Så himla fint, Karin.
Och tapeten! Urfin:)
KRam Lallis

Lilla huset på prärien sa...

Åh Karin! Mitt hjärta hoppade över flera slag när jag såg det där vackra skåpet! Så underbart! Jag har sett ett liknande på Blocket en gång som jag var väldigt sugen på att köpa men det fanns i Jönköping så det var inte riktigt läge att åka upp dit med släp o allt... Tyvärr! Åhhh vad fint det är!

Jag läste inte ens vidare, var bara tvungen att säga det :) Nu ska jag läsa vidare!

Kram Jenny

LillaFlisan sa...

Åh, Karin !

Där var det igen....Detta underbara gustavianska skåp...Suck....

Lyckost!!

:-)


Kram

Flisan

Anonym sa...

Helt underbart sovrum!! Tusen tack för informationen om vilken tapeten är:) Tror dock inte jag kommer i närheten av att få det lika mysigt i mitt sovrum, men jag kan ju prova... Håller med dem som lämnat bloggkommentarer före mig, skåpet är fantastiskt, jag är sååå avis...

Hälsningar från Annika

Annie - Annalunda sa...

Karin min vän!

Ljuuuuuuuvligt sovrum! Fenomenastiskt;)vackert skåp!
Uuuuuuunderbaaaart vackra kuddar!!

Kram Annie

annashusidingtuna sa...

Ja, det är verkligen trist medan man håller på, men det blir ju fint när det är klart som ert sovrum tex.
Jag är expert på att dra på själva börjande att sådana saker, har man väl kommit igång då är det bara att tuta och köra!
Super bra att du länkade till tapetstället för är det något somm jag tycker är svårt så är det tapeter.
Kramar Anna

Färjtorp sa...

Mysigt sovrum! Ditt skåp är fantastiskt fint och jag gillar järnsängen.
Känner igen dina kuddar, så ljuvligt fina även dem =)
Tack för titten.

Kramar Johanna

Viola sa...

VILKA UNDERBARA BILDER FRÅN DIG IDAG, ETT OTROLIGT VACKERT SOVRUM NUI HAR, DET VITA OCH SVARTA SÅ FINT IHOP, DESSA FÄRGER KOMMER NU ATT DOMINERA I MITT STORA RUM SOM JAG HÅLLER PÅ ATT MÅLA OM JUST NU, SKÅPET HELT BEDÅRANDE VACKERT! HA EN SKÖN KVÄLL, KRAMIS

Jessica sa...

Hej Karin,
åh vilket mysigt sovrum! Där måste du sova gott!
Me like all of it!
Modigt att våga så mönstrad tapet -snyggt!

Har varit på IKEA ikväll, fick med mig en hel del smått och gott (som vanligt)...
Må gott,
Kram
Jessica

Tulipa sa...

Ni har så många fina tapeter i ert hem! Förstår att du verkligen är nöjd med denna också!
Och som många andra tycker jag att ditt skåp är fantastiskt vackert!!
Ha en skön fredag1
Kram Tulipa

timelesshome annika sa...

Ja det är verkligen fint!
Sängen skulle jag inte ha någonting emot.
Kram Annika

Karin sa...

Jösses så snyggt Karin! Gillar verkligen varje enskilt ting (urläcker tapet, snygg säng, fina kuddar, vackert skåp, rar spegel...) men helheten är otrolig och helt i min smak. :)

Passar på att önska dig en riktigt fin helg! Kramar Karin

lottens vita och gröna sa...

ohhhhhh karin vilker sovrumm, ljuvlig tapet, är som en vacker tavla och skåpet hjääälp som en dröm och sängen jag svimmar, hihi! i ditt sovrum fick jag verkligen dåndimpen...positivt!

varmkram vännen//lotten

Lilla huset på prärien sa...

Hej Karin!

Läste att lille sonen har kräksjuka. Usch vad tråkigt! ag hoppas verkligen att ni andra klarar er. Eller i alla fall att du klarar dig. Det är inte kul alls.

Kram Jenny

Anonym sa...

Jättehärligt sovrum!! Allt är såå fint!
Vi har kakelugn i sovrummet, så jag vet hur mysigt det är att krypa under täcket när det sprakar i kakelugnen!:)
Trevlig helg!

Stina sa...

Det var ett vackert sovrum!:-)

HWITA DRÖMMAR sa...

Hej! Va mysigt det ser ut, gillar kakelugnen maaaassssor!! Ja tapeterna också förstås:) Fint vitt golv också! Trevlig helg!

Lilla Blanka sa...

Hej Karin!

Erat sovrum är underbart, så vackert! Jag gillar inte vårat..alldeles för rörigt och för litet. Men erat var verkligen snyggt!

Kram
Mia

Katta sa...

Åh, vilket vackert sovrum ni har! Tyker den tapeten är jättefin, för att inte tala om det fantastiska skåpet det är ju så fint.Kram Katta

MODERN COUNTRY sa...

Hei gode vennen!

God kveld heter det jo :) Her sitter jeg etter en deilig dag, skjønt og vakker vær og humøret har virkelig vært på topp. Tenk om alle dager kunne vært sånn! :))
Takk for din gulliga hilsen, det betyr mye for meg! Tenk at vi har funnet tonen så godt, et riktig lykketreff :)

Soverommet var virkelig eksklusivt og vakkert, ja som resten av huset. Alt er så gjennomført, personlig og fint!! Å det skapet, så pent!! Jeg liker jo skap så godt jeg, kunne ha fyllt et stort hus med dem. Her mangler jeg vegger og plass. Men en dag, i mitt drømmehus, med alle mine loppefunn :))

En sånn fin seng har jeg ønsket meg i mange år, men aldri hatt mulighet til å kjøpe. (jeg har jo en, men den er enkel) Dem er fine dem. Nostalgisk og gir en virkelig ro i rommet.

Jeg var nettopp inne i bloppen og tittet, så gøy at mange av kuddarna har fått nye hjem!
Jeg lengter etter å bruke den utrolig vakre jeg fikk av deg. Den hadde blitt så fin i min sofa, og jeg har så lyst til å vise alle hvor flott den er. Men jeg har enda ikke funnet noen rund innekudde. Jeg prøvde jo å sy meg en selv for en stund siden, men jeg gav helt opp. jeg kan det virkelig ikke Karin! Æsj..nei får ta turen i morgen igjen og titte litt rundt.

Håper dagene har vært gode for deg og at helgen blir kjempetrivelig. Ha det så godt!
Varme klemmer fra
Aina :)

Marie sa...

Vilket underbart fint sovrum ni har Karin och det där skåpet är ju helt fantastiskt vackert!!!!!!

Trevlig helg!
Kram Marie

Home No.1 sa...

Hej Karin!
Vilken vacker tapet och skåpet sen då!
Kram Annica.

HELENA SKARP sa...

Hej Karin

Vilket fint sovrum!
Den tapeten är såååå underbar.

Ni ser ut att ha ett väldigt vackert hem!

Ha en riktigt trevlig helg/Helena

hemtrevnad marie sa...

Å, jag älskar ditt sovrum...jag älskar tapeten och skåpet och ALLT!!
Det är samma här...fondväggar passar verkligen inte , sen så tycker jag om mönstrade väggar, har gärna vita eller grå gardiner och möbler istället!
Ha en fin helg!!
kramis

Emma sa...

OJ, vilket vackert sovrum ni har. Så underbart. Hoppas ni får rätt på kakelugnen. I vårt förra hus hade vi kamin i sovrummet, JÄTTEMYSIGT. Nu har vi så litet sovrum att det inte finns plats.
Jag skulle förmodligen inte komma ur sängen om jag hade ett så fint rum:D

Kram Emma

Hannis sa...

Vilken häftig tapet!!
Snyggt med kombinationerna av färg!
Tror eller ej men det komer från en människa som i vanlig fall är livrädd för färg och mönster*fnissar*

Hoppas du har pausat lite från målandet och kan lata dig lite också=))
Kram Hannis

Anonym sa...

Vilket underbart sovrum, och skåpet var ju helt fantastiskt. Nu har du satt griller i huvudet på mig. Ett sådant vill jag ha när vi skall fixa vårt sovrum.
Du kan visst ha speglar i sovrummet , men den bör inte sitta mitt emot en dörr eller fönster för då kan det bli mycket oroliga energier i rummet.
Kram Mia

gamla skolan sa...

Vilket vackert sovrum ni har !! Skåpet är jättefint , och kakelugnen oj oj oj ! Kramar Susanne / den gamla skolan

Annie - Annalunda sa...

Goaste Karin!

Nyfiken på min hemlis...?? ;) Du har ju lite insideinformation... :)

Har hittat jättefina virkade dukar idag...hittar jag fler så skickar jag dem till dig...har för mig att du ville ha...

Roligt att du vill vara med i min utlottning!

Tänk jag har aldrig varit i Mariefred men till sommaren ska vi åka upp en runda... :)Det ska enl käre maken vara en sådan där fin och pittoresk stad som jag bara älskar...

Kram Annie

Anonym sa...

Tackar, tackar. Vad roligt att du vill länka till mig. Jag är så ny i bloggvärlden så jag blev så jätteglad när du skrev att du länkat. Hoppas att kunna glädja och inspirera andra framöver, så som du gör med dina fina bilder. Det där med spegeln. Det är viktigt att DU känner efter. Känns det bra att ha den där du hängt den, då är det rätt för dig. I Feng-shui går man mycket på känsla.
Kram Mia

Poppins sa...

Tack för att vi fick kika in i sovrummet. Vilken vacker tapet och så fin färgkombination med svart, vitt och isblått.
Jag tycker också mycket om skåp men som sagt, det finns inte plats till så många som man vill ha. Jag brukar besöka en butik i Köpenhamn som alltid har så vackra skåp och jag blir alltid lika sjuuuuuk av längtan efter att få äga något av dem.
kramar från Poppins

Fröken Fräken sa...

Vilket vackert sovrum ni har. Tapeten passar verkligen där, och skapar både en romantisk och lite gammaldags känsla, utan att vara för gullig! En eldstad var ju dessutom underbart, hoppas att det går att ordna så att det går att elda i den!

Roligt att du hittade till mig, och välkommen tillbaka :-)

Ullis/Leva på landet sa...

Vilket sovrum ni har. Verkligen läckra saker och tapeten sen så snygg.

Ha det bra!
Kram Ullis

Hanna i Det stora grå huset sa...

Åh Karin, det ser alldeles underbart ut.... tapeten är jättevacker.
Tack för all underbar inspiration som du ständigt delar med dig av!

Kram Hanna

Kristin sa...

Hej Karin, har inte hunnit skriva pga allt stoj här hemma. M fortsatte kräkas även i natt (varför måste det ske jämt på natten????) men är pigg idag så vi får väl se om det är över eller ej. Ingen annan har dock åkt dit så vi får hoppas vi klarar oss!

Du har gjort så fint i sovrummet, det är verkligen helt underbart. Skåpet är ju en tiopoängare direkt!

Kram till dig nu måste jag "stressa" vidare!

MARIA sa...

Hej Karin
Ett alldeles underbart rum med kakelugn, fantastiskt skåp, ljuvlig tapet och så förstås en läcker säng.
Kram Maria

Fruen i Det Hvite Hus sa...

Så nydelig blogg med masse inspirerende bilder! Takk for titten og ha en fin aften.