fredag 2 mars 2012

DIY. Hängare av gamla skoblock.



Jag har sen länge haft dessa skoblock men inte riktigt hittat någon bra plats till dem. De har legat i ett fönster och dammat den senaste tiden och det ville jag ändra på. Jag har också letat efter de "rätta" hängarna till hallen men inte riktigt fastnat för några. Så kom jag på idén att använda blocken som hängare och fick en personlig lösning ; )

Här kommer en liten beskrivning av hur jag gjorde.



För att kunna fästa skoblocken använde jag en skruv som är skruv åt båda hållen (käppskruv). Jag borrade hål i blocken och skruvade in skruven en bit.


Sen borrade jag hål i väggen där jag ville att "kroken" skulle vara. Så var det bara att "skruva/snurra" dit blocket tills det satt fast ordentligt.


Så här fint blev det! Det här kan man ju göra med olika saker av trä, som gamla knoppar tex. Jag vet att jag haft några riktigt fina gamla knoppar i gömmorna som skulle passa riktigt bra som hängare. Frågan är bara var de kan vara nu!


Ha det gott och lycka till om ni känner er sugna på att prova en egen variant. Hör gärna av er till mig med era lösningar!

Karin

4 kommentarer:

Tess på Tilda och Mamma sa...

Åh vilken fiffig ide, det gäller bara att låta fantasin flöda.HA en mysig helg/theres

Torprosen sa...

Kanonide´, nu gäller det bara att hitta någon rolig "knopp"...Ha en go helg önskar Torprosen

Chokladvillan 1910 sa...

Det var läckert ! Jag har också en massa skoblock men som ligger & "skräpar". Den här idén var inte dum ! ,)
Trevlig fredag & helg !
Kram Anki

In my Garden sa...

Fint Karin! Du har sån känsla för saker och ting!!! Kramar i vårsolen!