måndag 1 december 2008

Julmarknaden...

Idag är det Måndag och Julmarknaden har varit. Det var jätteroligt att vara med och träffa kunder igen. Jag har alltid jobbat i butik och den här tiden är ju alltid så stressig för oss, ja för alla förstås! Alla andra år har jag jobbat in på småtimmarna för att få butiken så julfin som möjligt. Nu när jag inte har den kvar så måste jag säga att jag saknar atmosfären till jul. Därför var det extra roligt att vara med så här.

Allt gick bra, men jag sålde ingen kudde tyvärr :( Fast det hade jag egentligen inte trott heller, bara hoppats lite *ler*. Nu kände jag ju att jag inte bara kunde stå där med dem, så jag bakade småkakor och gjorde julgotter som en tok förra veckan. Allt la jag i fina påsar till tex värdinnegåvor, glöggbjudningar eller som andra små presenter i jul. Ser ni notpappren! De påsarna blev så populära! Allt detta gick som smör i solsken och det är ju roligt när man svettats vid ugnen *fniss*.


Vi får se det från den ljusa sidan, nu finns det ju kuddar kvar till er som funderar! Jag träffade många damer som hade mycket andvändbart för mig i sina lådor så ni lär inte ha fått sett min sista kudde! Så lätt "slipper" ni inte mig *fniss*.
Hoppas ni alla haft en riktigt mysig Adventshelg, och nu har startskottet gått av på riktigt! Själv har jag som vanligt nästan inget pynt här hemma, men min familj är van. I år fick jag i alla fall upp stjärnorna dagen innan och inte dagen efter Advent!
Varmaste kramarna!
Karin

25 kommentarer:

Lilla huset på prärien sa...

Åh Karin - så fint du har gjort det!! Vad mysigt det ser ut, där hade jag gärna velat gå på den marknaden. Vad fiiin du var på fotona hos timeless home!! Så roligt att se dig. Vet du... jag har också sådan där stor mun *skrattar* - Julia Roberts har jag blivit kallad några gånger *Pepsodent*. (med tanke på smilet då förstås... inte kroppen, he, he)

Det gick bra med sonen och han blev inte sjukare utan började äta med gott mod. Undrar om det kan varit någonting han ätit. Ingen av oss andra blev sjuka heller.

Ha det bra kära du! /Kram Jenny

Lilla huset på prärien sa...

Och vilket trevlig blogg hon hade förresten, din väninna. Ska kolla lite mer noggrant! /J

Anonym sa...

Hejsan!

Så mycket fint du hade gjort till julmarknaden, förstår att det gick åt!!
För mig gick det riktigt bra på julmarknaden, och det är ju alltid kul! Ska åka på ännu en och sälja eftersom det ändå lämnade över en hel del:)
Ha de gott!

Hannis sa...

Men så mysigt bord!!
Syns att du har vanan inne!
Synd att du inte sålde kuddar men det kommer!
Folk blir chockade av det vackra så dom är lite segstartade*fnissar*

Ha en fortsatt skön dag//
Kram Hannis

LantlivsAnette sa...

Åhhh vad fint du hade det på ditt bord...riktigt mysigt !
Jag förstår att dina bakverk o godisar gick åt..
Jaa, du, nog var det full rulle i butiken igår..jisses, lite kaotiskt där ett tag...men det är ju bra, det är ju så vi vill ha det..men sen när jag kom hem var det lite glögg och sen soffan..och snark...hii..hii..
Joo, soffan o fotöljerna är på plats nu..himmel vad nöjd jag är, men jag vill inte visa allt förrän min nya matta har kommit, just nu har jag en röd rörig sak..ser inte bra ut..men himmel vilket jagande för att få tag i en stor enfärgad ljus matta...men skam den som ger sig..den kommer om ca 10 dagar..
Idag är jag ledig och går an som en skållad, handla,städa o plocka..jaa du vet..
Ha det gott
Kraaam Anette

MiA sa...

Hej Karin!
Vad kul att du fick sålt mycket på marknaden! Konstigt med kuddarna ändå.. jag tycker de är jättefina! Om två veckor ska jag stå på marknad här i närheten av oss. Det är väldigt skönt att jag fått igång keramiken så jag kan ha lite av den med mej då.

Det är Ytterselö som makens familj har ett fint gammalt hus :)

Kram på dej!
MiA

LillaFlisan sa...

Åh, när jag ser ditt marknadstånd så tänker jag på Kajsa Kavat, det ser så otroligt mysigt ut och vilket arbete du lagt ner på påsarna.. Förstår att det blev rusning. Det är ju så häftigt att kunna ge bort något som det ligger både handkraft och omtanke bakom!

Gillar verkligen din blogg!

Kram

Flisan

Englagård sa...

Vilka fina påsar du hade gjort, inte underligt att de gick åt. Här brukar det också var så att allt ätbart går åt först, sedan tomtar och änglar och sedan kanske man får sälja nåt annat:)

Jag såg dig på bild på en annan blogg och du ser precis lika trevlig ut som jag föreställt mig. Det är alltid kul att få ansikte på bloggerskan. När jag blir riktigt modig nån gång ska jag lägga ut en bild på mig.....kanske....hmmm:)

Ha en skön vecka
kram Karina

rosenskära sa...

Hej på dig Kajsa Kavat! Vad roligt att du fick sålt så mycket av godiset! Min erfarenhet är också att lite dyrare grejer är svårt att sälja på marknad. Du vet - jag älskar ju dina kuddar, men är för snål att köpa en. Men det betyder ju inte att jag hemskt gärna skulle vilja ha en (eller två...)!

Kram/Lena

Poppins sa...

Så mysigt med julmarknaden. Det måste varit stämningsfullt. Jag brukar gå på en lokal liten marknad med hantverk och skippar de stora med tombola.
kramar från Poppins

Viola sa...

Men så mycket fint du sålde, ser så mysigt ut, jodå nog funderr jag på kudde, kan ju önska mig några till födelsedagen kanske, kram

annashusidingtuna sa...

Not papper blir så fint, men jag hade aldrig kommit på iden att ha det till gottepåsar.
Du är påhittig du!
Hoppas att du inte frös på markanden bara, utan hade varmt om fötterna som min mormor alltid sa.
Kram Anna

Jessica sa...

Vad fint det såg ut, roligt när godiset är så fint inslaget!
Du har en jättefin blogg, jag kommer tillbaka!
Kram Jessica - alldeles ny i bloggvärlden!

MODERN COUNTRY sa...

Hei gode vennen!
Neimen har jeg virkelig misset å ønske deg en riktig God Advent? Fy, det var tråkig at jeg gikk glipp av det.. Sånnn kan det gå altså når man bare koser seg. Håper du også hadde det trivelig! Sånt fint bilde da med fin stake og Olivenblader.
Å så fint du hadde gjort det til Julemarkedet, med den vakre kudden og lykta. (sååå fin! hvor kjøpte du den? toppen var underbar)
Rart ikke noen av kuddene ble solgt, det hadde jeg ikke trodd. Men det var vel mye av : "Kijken kijken, maar niet kopen", som de bruker å si i Nederland. Bare se, men ikke kjøpe altså.
Ikke rart det kan bli litt vemodig første Julen uten atsmofæren i butikken. Men du har jo laget litt butikk allikevel. Og sånn kan du jo benytte tiden bedre og ha det trivelig hjemme med dine goinger :)

Ha det så godt i uka, klemmer fra meg!
Aina

Ullis/Leva på landet sa...

Ser verkligen mysigt och inbjudande ut vid ditt bord. Vilken otur du hade som inte fick någon kudde såld, men jättekul att du sålde så mycket annat. Hör gärna av dig om du kommer till leksand. Var i Leksand brukar ni vara då?


Ha en bra vecka!
Kram Ullis

Mjuka sa...

Jättefint pyssel du gjort!!FÖrstår verkligen att de sålde som smör
kramar Malin

Katta sa...

Vilka underbara påsar du gjort till dina bakverk, förstår att de sålde bra.Synd på kuddarna bara för de är väldigt fina men de säljer nog så småning om. Fin bloggbutik du öppnat.Jag har också jobbat mycket i butik och saknar det ibland det brukar bli så härlig stämning innan jul.Nu ska här tovas jag ska också sälja (förhoppningsvis) på marknad tredje advent fast det blir min svärmor som säljer.Hoppas du kryat på dej, kram Katta

me and alice sa...

Hej Karin!
Vad mysigt det såg ut på ditt marknadsbord!!!
Så mycket smarrigt!! Önskar jag hade kunnat komma dit!
Kraam Susanne

Emma sa...

Så fint det ser ut, jätte mysigt. PÅsarna var ju så söta. Kudden är ju så söt, fattar inte att inte den såldes?? Men men det är nog inga problem att sälja den på din bloppis.

Kram Emma

Ullis/Leva på landet sa...

Bastberg känner jag väl till. Har bekanta som har fäbodstuga där. Vi startade föräldrakopperativ tillsammans så vi har varit där några gånger med dagis och åkt pulka.

Kramar Ullis

Lallis - liv och leverne sa...

Jättefint Karin!
Måste in och kika på den andra bloggen också:)
Kram Lallis

Karin Krut sa...

Hej Karin vilka fina paket du har gjort. Jag förstår att dom gick åt som smör i solsken :)
Ha en skön vecka
Kram Karin

Tidsmästarinnan sa...

Hej du rara Karin,
men åå, där skulle man ju vilja varit med och shoppat av dig alltså! Hjälp vad fint det såg ut, det låter jätteroligt att stå och sälja och träffa folk också!

De där pepparkaksformarna är visst köpta i USA! Jag har letat på websidor och hittat någonstans, men då sålde de inte varor utomlands (det kommer ju till tull osv från USA). Kanske man kan be någon snäll kompis som åker över att hålla utkik om man inte får fara själv :-) (jag har aldrig varit där!)

Stor kram, nu måste jag kika in på din bloppis och den andra sköna butiken också!

Susanne

Karin sa...

Åhh kan tänka mig att påsarna gick åt som smör i solsken! Vilken trevlig idé. Ska kika in på din bloppis och kolla på kuddarna. Kramar

Inspiration i vitt sa...

Hej gulliga rara,
ojoj här händer det grejer minsann, vad du är pysslig och flitig.
Vad kul att du sålde så mycket mysigt på marknaden hos dig hade jag handlat var så säker.

Det är inte lätt att hinna med allt i juletider när man grejar med så mycket, blev full i skratt när jag läste om dig, själv gjorde jag iordning adventsljusstaken i går, jaja det blir nog bra ändå.

Vi har samma "julstake" du och jag.
Min var röd på loppiset som jag köpte den på och den kostade 10 kr nu är min lika fin som din och jag gillar den mycket.
Kram på dig/Ingela.