onsdag 2 december 2009

Decembersol!


Nu är det December och plötsligt blev det kallt och klart ute. Idag strålar solen och det är så vackert ute med rimfrost på allt.

Matrummet har fått sig en "liten" gran i glasburk. Jag har ställt burken med mitt trådrullepyssel här för i den här granen ska de nog få hänga. Jag är så glad åt den fina lampan med snäckskalsskärmen. Den lyser så fint, även in i vitrinskåpet så man ser vad man ska ta där:) Bakom skymtar brädan jag fick av min rara bloggvän Kristin I mitt Paradis. "Här finns bara snälla barn" har hon stämplat på en gammal takbräda. Ja, mina är väl för det mesta snälla i alla fall. Vi får väl hoppas tomten ser informationen och kommer hit även denna jul*ler*.


Så här ser det ut i vår trädgård just nu, solen letar sig fram bakom träden. Vi har en stor tomt och det här är den lite mer vildvuxna delen mot grannen. Det är dags för lite trimning här, maken får nog i så fall ta fram röjsågen:)

Ha det så gott mina vänner, må solens strålar skina på er!

Kramar från
Karin på landet!

Ps. Tusen tack för alla era rara hälsningar, jag blir verkligen glad:)

Follow Karin Lindström

19 kommentarer:

Vit som snö sa...

Vilket fint litet julebord du har där. En liten gran gör mycket för julstämningen.
Tack för julkulepysslet, det vill säkert mina tjejer prova på dom som älskar allt vad pyssel är.
Ha det gott! Kram Cilla

Anonym sa...

Vilken sköna foto, här vid os
var ocksa rimfrost.
Önskar dej en vinterlig vecka
Patricia

Designe sa...

Så vackert du gjort på ditt bord och det är verkligen vackert ute nu oxå! Äntligen! Det blev förändring över en natt! Hos mig har vi snö...åtminstone ett tunnt vitt täcke och det är kallt, soligt och fint! Njuter! Så fint med textil-julkulorna!
Ha en fin dag! Kram :)

Nyanser av vitt sa...

Hej Karin
Vad fin bilden blev på dig :O)
Så mycket fint du visar. Roligt att du sålde så mycket på julmaknkaden. Jag hade tyvärr ingen möjlighet att åka dit. Hur ska du göra? Ska du öppna ny butik?
Hoppas, hoppas, hoppas....
Kram Agneta

Susanne sa...

Jag älskar frost,,finns inget som är så vackert i naturen tycker jag..Det verkar som vi är många som har fått njuta av den runt om i landet..Underbart ..Kram Susanne

Änglarnas hus sa...

Fina och stämningsfulla bilder..som alltid...
Gillade texten"här finns bara.."... den borde man ha på dörren :)..

ha det gottis där ute på landet!!

Kram Sanne!!

Anonym sa...

Ja ,idag hade vi riktigt fotarväder eller hur! Vacker lampa där på bordet.Ha en skön kväll.
Annica

Karin sa...

Vilken vacker bild på rimfrosten! Jag kom inte ut idag, terminens dansuppvisning var idag. Vår Ebba dansade!
Karin

Karin Lindström sa...

Hej Krista!

Det lät som ni haft en mysig helg, trots vädret! Hos oss har det ju varit så fint ända sen i Söndags. Nu är det svinkallt ute och fullmånen lyser in här på verandan. Det är riktigt mysigt.

Roligt att du hittade lite fint i helgen, och den där chokladen med whiskey i lät inte helt fel. Den skulle min kära make uppskatta, han älskar båda två så det kan väl inte bli bättre *ler*.


Jag var på min favorit loppis igår och hittade så många fina saker, ja mest textiler blev det. Jag letar efter en golvlampa, men det verkar ganska svårt. Har hållit utkik nu ett tag utan större framgång. Men skam den som ger sig, jag ska nog lyckas.

Ha nu en riktigt vintrig och mysig vecka! Pyssla på:)


Många varma kramar

Karin

alegni sa...

vilken myyysig bild från er trädgård. själv hann jag inte alls ut med kameran igår, trots att vädret hade varit perfekt för fotografering. tur att det finns en massa fina fotografer här i bloggvärlden vars underbara bilder jag kan njuta av istället.
ha det gott idag!
kram
ingela

Anonym sa...

Du är en sann estet och har så vackert runt dig.
Brädan var en rolig prydnad. Måste besöka brädtillverkerskans blogg!

Kram Eva-Mari

Anonym sa...

Mmm, så mysigt!
Precis så ser det ut i vår trädgård just nu också! Härligt!

SNOWWHITE-SUSSIE sa...

åhh va fint du har det på bordet o skärmen va jättefin.. trädgårdsbilden underbar.massa kramar sussie

Grön Iris sa...

Oh, va mysigt.
Jag såg "din" helt otroligt fina lampa igår på Årstiden, jag blev ståendes där en stund och suktade.

Ikväll försvann frosten...hoppas den snart kommer tillbaka.

Kram Linda

millandante sa...

Ser så fint och mysigt ut där på bordet! Fina bilder Karin! Och visst är det härligt att det blir lite vitt ute, det blir en sån julstämning med ens!
Kram

Pysselpalatset sa...

Hej Karin, vilket vackert stilleben du skapat. Ha du nu en riktigt trevlig andra advent vännen. Kramar Jeanette

Tess på Tilda och Mamma sa...

Hej Vännen
Så fint julbord du har,visst är det kul med 2 åringar som klarar sig själv. Dom förgyller verkligen ens vardag med allt bus och upptåg som hittas på. Går jätte bra att länka.Ha en mysig andra advent.
Kram Theres

Katta sa...

Hej Karin och tack för din gulliga kommentar :) Vad fint du gjort där med granen och brädan med texten är ju toppen gillar verkligen din lampa med. Vilken vacker frostbild, det gör inget om det är oröjt där sert så magiskt ut då frosten ligger på tycker frost är vackrast här har den tyvärr försvunnit idag. Ha en bra andra advent, kram Katta

Viola sa...

Vad roligt att höra av dig, jag hoppas att jag får se dig vid invigningen utav butiken i mars...:) jodå..här har man blivit gårdsfru, vi har köpt en gammal 1700-talsgård några mil utanför Norrköping, och har bott här nu i två veckor, tyvärr lyckade jag bryta 4 st reven precis innan flytten så det har varit en ganska tuff tid, ha en skön adventshelg och så hoppas jag att vi höres igen, Varm Kram