torsdag 22 december 2011

Dan före dan före dopparedan!


Nu är det dan före dan före den stora D-dagen och julstressen har drabbat även mig, fast jag bestämt mig för att jag inte skulle det. Jag har precis dragit runt med dagiströtta barn på stormarknaden och handlat helgmaten (och det var man ju inte ensam om ;). Dessutom var vi tvungna att besöka ett par olika butiker för jag hade inga klappar till far, kusinerna, svärmor och i morgon jobbar jag heldag! Pulsen är 180 och en dusch vore nog det lämpligaste just nu. Hur kommer det sig att det alltid blir så här *skrattar*!

Det är väl bara att inse att man inte är den bästa på att planera och att det liksom måste vara så här innan jul för att man ska kunna njuta av julfriden och ledigheten under helgen!

Jag pratade med en stressad kund som berättade att hon verkligen ångrade sig att hon hade gått in på facebook på förmiddan! Där stod det att den ena efter den andra var helt klara eller hade lite småfix kvar och nu bara skulle slappa och mysa! -Är du också helt klar, undrade hon uppgivet! Sociala nätverk i alla ära, men nog kan det bli lite väl pretentiöst ibland! Så blir det kanske även hos mig för inte vill jag skriva om min dåliga sidor eller dagliga tråkigheter, men jag är precis som alla andra. Inte kommer det att bli någon stillsam uppesittarkväll för mig i morgon kväll heller. Nej, då flänger jag runt och gör allt som jag borde gjort tidigare *ler*. Få är dem som inte julstressar!


Så här vitt och fint är det hos oss just nu och jag hoppas att snön får ligga kvar över julhelgen (även om prognoserna skrockar regn). Nog är det mysigt med en vit jul!
Jag är glad att vi valde svart hus. Snyggt mot vitt är det också.



Ha det gott nu mina vänner!

Det blir jul i alla fall, som min mamma brukar säga!

Varma kramar

Karin

1 kommentar:

Kristins Hus sa...

God jul til deg og dine:-D
krsitin