söndag 5 oktober 2008

Ruskväder eller mysväder...

Idag är det ett riktigt ruskväder hos oss med blåst och regn. Tur att jag inte måste vara ute. Ibland är det ganska skönt att bara vara inne och "kura" också. Vi har ätit en låååång frukost med tända ljus.

Nu ska jag fixa ihop ett paket till min brorsdotter som ska döpas idag! En underbart söt liten flicka som är otroligt snäll och glad. Det är så härligt i kyrkan när det är dop tycker jag. Nästan alla vänner har ju också med sig barn så det blir lite livfullare stämning då!

En av mina lyktor har fått lite höstdekoration. Mossa och taklök från trädgården. Ja, vi har mycket mossa hos oss men det tycker jag inte gör så mycket. Den är ju grön, jätte mjuk att gå på och mysig att pynta med så jag "jagar" den inte direkt.

En riktigt skön, lat och mysig Söndag önskar jag er i detta "innekurar" väder!

Många kramar

Karin

12 kommentarer:

LillaFlisan sa...

En sån härligt stor och maffig lykta!
Så vackert dekorerad i all sin enkelhet......


Flisan

Anneli sa...

Hej, Karin!
Den där lyktan var dekorerad helt i min smak! Snyggt!
-Visst är det inne- och mysväder i dag. Själv har jag fått jaga boll i detta eländes väder i sonens fotbollsavslutning...det var nog många som höjde på ögonbrynen när dom åkte förbi våran tappra samling...men grabbarna tyckte att det var riktigt skoj förstås...allra helst när de vuxna ramlade omkull i vattenpölarna...*:)*

Ha en skön söndag - låter som att du kommer att få en riktigt mysig dag...nu är duschen ledig så jag ska dit o värma upp mig...hrrrr...

KRAM

Lilla huset på prärien sa...

Så fint Karin! Vad bra det blev med mossa och taklök :) Vi har också taklök i trädgården... ska gå ut och kika om jag kan plocka lite. När det har slutat regna!

Tack för din SÖTA, SÖTA kommentar - du är en riktig pingla!

Kram Jenny

Anonym sa...

Här kommer en kommentar ifrån en "förstagångsbesökare"...vilken underbar blogg...så stämningsfull och inspirerande! Kan ju inte annat än att njuta av ditt lyktarrangemang...mossa, staerinljus och taklök är några av mina favoriter när det gäller att skapa stämning...
Tack för titten!
Bella

Radhusdrömmar sa...

Vad fint med mossa och taklök! Ja idag är det verkligen ruggigt väder, då är det ju mysigt att sitta inne och fika med tända ljus.

Hoppas att dopet blir trevligt!

Kram Johanna

Anonym sa...
Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.
Färjtorp sa...

Mysig lykta!!! Ja hos oss är det en riktigt blåsig och grå höstdag oxå. Mysigt att vara inne o tända ljus istället. Dock gick jag ut en stund iallafall och röjde lite ..

Nu har jag lagt in min favvokopp om du vill kika =)
Ha en skön kväll.

Kramar Johanna

Viola sa...

Jodå, det har varit riktigr ruskväder hela helgen, du har verkligen fått det mysigt vid entrén, hoppas helgen varit bra, ha det så gott i veckan som kommer, kram VIOLA

Hannis sa...

Det är ju mysväder Vännen!
Jag fullkomligt älskar när regnet öser ner och jag får bli dyngsur flera gånger på raken
(Hm,känns inte som att mitt possetiva tänk funkar på vädret)

Hoppas att det blev ett härligt dop!

Kram Hannis

Fint med stora lyktan!

Poppins sa...

Jag har verkligen haft en innedag idag, bara njutit av att läsa, blogga och vara hemma.
Vilken vacker lykta du har!
kramar från Poppins

Annie - Annalunda sa...

Så fin lykta!...och visst är det härligt med dop! Förväntan, glädje, hopp...
Du har en vidunderlig förmåga att förmedla hopp...jag blir alltid lika glad när jag hälsar på dig!

Kram Annie

Galleri MochB sa...

Tack för kommentaren inne hos mej! Och tack detsamma säger jag...:O) Vilket mysigt hus ni bor i! Härligt att pynta med mossa och ljus. Hos oss var det också riktigt höstoväder igår, men nu har det lugnat sej och solen kikar fram lite. Ha en bra vecka!