måndag 24 augusti 2009

Äppel päppel...




Hej alla söta, hoppas helgen varit bra! Idag strålar solen från en klarblå himmel och luften är hög och klar. Dessa sensommar dagar är verkligen underbara.

Nu mognar frukten och våra första äpplen börjar bli klara att plocka. Transparent Blanche är först ut och är ett gott äpple till både mos och att äta.

Vid husväggen på framsidan är det skönt att sitta och njuta av de sista solstrålarna på kvällen. Här står en gammal grånad korgstol ute i sol och regn. Jag tyckte så mycket om den runda kudden jag sydde till bloggshopen så det blev en hem till oss. Det är gott att ha något mjukt, runt mot ryggen när man sitter ned en stund.

Ha nu en bra start på denna nya vecka!

Många soliga kramar

Karin

Follow Karin Lindström

15 kommentarer:

n o r d i n g å r d e n sa...

Vilken härlig bild med gammal korgstol, läcker dyna till den och så din fina kudde som pricken över i!!! Mari.

Kicki sa...

Härliga "sensommarbilder".
Gamla korgstolar är så fina, vill gärna ha korgstolar på altanen till nästa år.
Kram
Kicki

annashusidingtuna sa...

Transparant blance är min absoluta favorit bland äpplen.
Önskar så att vi hade ett sånt äppelträd här hemma.
Kram Anna

Pysselpalatset sa...

ja håller verkligen med, dessa dagar får man försiktigt trä upp på tråd för att spara i minnet... När kylan senare tränger på. Din plats för eftertanke ser verkligen avkopplande och skön ut. kram Jeantte

STENLYCKA sa...

Vilken mysig sittplats du har!Att få sitta där och ha den vackra kudden bakom ryggen är väl underbart. I kväll kan du säker sitta där för det är ju ett ljuvligt sensommar väder ute.
Härligt att äpplena börjar mogna, jag gjorde min första äppelpaj nu i söndags.Smakade så gott.
Ha en skön kväll i din korgstol!
Kram

promenader på landet sa...

Visst är det roligt när det finns så mycket frukt och bär ute! Stor kram Maria

Anonym sa...

Hej Karin! Superfina bilder och visst har det varit en härlig dag. Gjorde min första äppelpaj idag av gravensteiner, mums. Jag blir såklart hedrad om du lägger upp mig på din blogg. Amatör som jag är! Annica i "grannstan"

Grön Iris sa...

Gott med äpplen...och skön stol med en av dina kuddar...jätte fint!
Jag har lagt till din blogg på min lista, sen en tid tillbaka, hoppas det är ok.
Ha en fortsatt skön vecka.
/Linda

Vit som snö sa...

Så fina bilder!
Våra äpplen dröjer lite till men dom är vackra att se på iallafall.
Ljuvlig kudde! Du är såå duktig på att sy!
Kram Cilla

Ulrika - foto - Jonasson sa...

Underbar blogg o underbara bilder du tar o sist men inte minst, ha en underbar dag =)

Camilla Alvén sa...

Visst är det härliga dagar när solen skiner och himlen är blå, jag passar också på att njuta lite extra i solen innan hösten kommer på riktigt, önskar att jag hade en lika mysig korgstol som du att sitta i.
Ha det bra
Kram

Lissboden sa...

Hej Karin!
Vad kul det var att träffa dig idag här i stan. Jag var lite för stressad bara eftersom jag var på sen lunch. Jag hoppas att du gjorde fina fynd och vi kanske ses på Formex.
Kudden var förresten superfin i din korgstol.
Ha det så gott!
Kram/Maria

dudivie sa...

kubbe eller kudde

Blåbärs och smultronstället sa...

Äppel päppel piron paron...
Härliga äpplen, jag ska nog köpa ett nytt sommaräppelträd. Vi har bara vinteräppelträdet kvar nu.
Man kan göra så mycket gott med äpplen.
Kram Susanne

Anonym sa...

Jättevacker kudde! Klart du ska ha den själv.

Ha det bra i äppeltider.

Kram från Eva-Mari
(som fortfarande, till vardags som fest, använder "din" löpare på köksbordet, jättekär i den är jag!)