onsdag 11 juni 2008

Rosor och utmärkelse!


Idag är jag extra glad för jag har fått två utmärkelser! Av min underbara bloggvän Hannis har jag fått kreativ blogger. Tack snälla du. Jag vet ingen bloggerska som är mer kreativ än du, därför ska du snart få något tillbaka av mig!


Min andra utmärkelse har jag fått av min nya bloggvän Katta från bloggträffen. Hennes blogg Rost & Rosor är en jag inte vill missa. Hon gör många härliga inlägg och så är hon så rar också.



Jag skickar den vidare till dessa härliga bloggar.


Hannas Form. Hannas blogg har varit ett av mina gulkorn ända sen jag upptäckte bloggvärlden. Hennes underbara bilder och omtänksamma kommentarer ger mig alltid glädje.


Hannis hem. Hannis är en av mina första kontakter här och hon har gett mig så mycket glädje och inspiration hela tiden. Som sagt, vet inte många som är så kreativa som hon.


Annalunda. Annie har en alldeles underbar blogg med så vackra bilder på blommor och vackra saker. Önskar jag hade haft en "doftdator" när jag besöker henne.


Fint hemma. Ann-Catrine är en av mina nyaste bekantskaper i bloggvärlden. Vi träffades också på bloggträffen och hennes underbara och inspirerande hem vill jag gärna besöka så ofta jag kan.





Idag har vi haft skolavslutning. Det är så rörande med alla dessa barn som sjunger Den blomstertid. Nu har vi ett härligt sommarlov framför oss.

Många sommarkramar önskar jag er alla, och fånga dagen!

Karin

14 kommentarer:

Hannis sa...

Vilken start på en tidig morgon!
Hjärtat blir alldeles varmt!
Och stolt!
Tack Vännen!

Och grattis till dig=))

Vad mysigt med skolavslutning.
Den känns som en sån där riktigt härlig traditionell dag.
Uppklädda barn som är spända av förväntan och sjunger för full hals=))

Ha en fin dag i dag/Kram Hannis

Ann-Catrin sa...

Godmorgon karin!
Vilken härlig start så här på morgonen när jag slog på datorn.. en utmärkelse TILL MIG!!
Jag niger och tackar allra ödmjukast... du har gjort min dag!!!

Och sen stort grattis till dig naturligtvis.. till dina utmärkelser.. dom är du värd många gånger om!!!

Tänk att det är något visst med skolavslutningar.. när "den blomstertid nu kommer" sjungs..ja då ryser jag alltid och ögonen blir tårögda.... kan föstå din rörelse när du var i skolan..

Kram på dig
Ann-Catrin

Tidsmästarinnan sa...

Grattis du goa Karin, du är ju värd alla bloggutmärkelser som finns!

Åh himmel vilken underbar ros... jag har inte varit någon direkt rosperson innan, inte så att man vill prova att odla själv i allafall, men nu börjar det hända grejor tror jag :-)

Kram på dig!

Anneli sa...

Hej, Karin!

Och grattis till utmärkelsen!
Visst var det vackert med skolavslutningen i går...trots vädret var det en helt ljuvlig dag på alla sätt och vis!!

Den där rosen du visar är så himla vacker...kommer du ihåg vad den heter? Jag älskar vita rosor, och ska försöka hinna till zetas inom kort för att hämta hem några nya...jag har en som heter Karen Blixen...den måste du skaffa dig - helt ljuvliga, stora vita blommor!!

Ha det gott!!

Kram

Kristin sa...

Hej Karin! Vad kul med utmärkelserna. Man blir så glad över det!!! Tänk att det liksom finns människor som läser det man skriver om... ja, man blir glad av att veta det! :-)

Kram och ha det bra - förresten, det är en tävling på min blogg just nu, titta in om du vill vara med! Det vore ju kul om du vann när jag vann hos dig :-)

/Kristin

Hus och Rum Shop sa...

Hej,
Tänkte besöka din butik i helgen. Men har du någon adress (GPS) eller vägbeskrivning och öppettider?

Ha det gott

Annica

Mitt Egnahem sa...

Hej!
Har lite frågor om ditt företagande! Nyfiken, nu när jag själv ska dra igång... Arbetar du heltid i butiken? Hur får du ihop företagande och familjeliv..? Haha, den var lätt, va... (vill själv vara mycket med barnen, de är ju små en så kort tid!)Vilka byggnadsvårdsprodukter sålde du i din butik? Skulle vara jättekul att komma och titta på din fina butik! Har du anställda?
Måste bara säga att jag blivit så sugen att måla uthuset falusvart sedan jag såg Ert! MVH Värmländska Mitt Egnahem

H A N N A S - F O R M sa...

Nämen...nu blir jag rörd...så rar du är, Karin..och underbart gullig som ger mig så varma ord. TACK
TACK TACK!!!!!! Jag är så GLAD att jag har fått lära känna dig lite och önskar att vi snart kan ses igen!

KRAM
Hanna

KRAMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMM

Radhusdrömmar sa...

Kul med utmärkelsen! Grattis! Det är du verkligen värd!
Åker ut till landstället nu i Midsommar, men jag tror inte att vi åker till Mariefred något. Men snart så ska vi dit :-)
Lovar att säga till innnan.

Vilken vacker ros. Min New Dawn ros hemma kommer nog snart att blomma.

Ha en bra helg!

Kramar Johanna

Malin sa...

Hej hej! Inne och kollar lite. Grattis till utmärkelserna! Hoppas du får en skön helg! Kram Malin

lottens vita och gröna sa...

hallå karin, nu är jag tebaks! datorn är kry och energi på topp! stoooooooooort rattis till dina utmärkelser, du är värd ett hlt lass, är såååååå glad att hittat dig, ditt hem och dina ideer och härliga energi sprids alltid ut till mig mig, stort tack! varmkram lotten

Evelinas hus sa...

Hallåj Karin,
Grattis, den är du väl värd. Underbara rosbilder. Det ser så harmoniskt ut i ditt hem och trädgård. Hoppas skolavslutningen blev lyckad.
Må så gott.
Kram Caroline

hemtrevnad marie sa...

Grattis till utmärkelsen!!
visst är det härligt med skolavslutningar och den blomstertid.......
Rosen är ljuvlig!!
Ha en härlig helg!!
Kram

Annie - Annalunda sa...

Tack kära Karin! Du är så go! Vad glad jag blev och rörd. Tack än en gång - jag är glad att du finns!

Kram Annie