onsdag 12 januari 2011

Skapande...

En gång i månaden ses jag och några vänninnor hemma hos en av oss och stickar eller något annat kreativt och i kväll är det dags igen. Vi är faktiskt riktigt flitiga och stickar en hel del mellan fikat och "skvallret", men jag kan erkänna att det händer då och då att jag får repa upp för jag nog pratat för mycket och gjort fel *skrattar*.

Denna vimpel är ett av mina klara projekt. Det är gamla loppisgrytlappar som jag broderat min lilla sons namn på och sen sytt fast på olika band. Vimpeln hänger på väggen i ett litet rum på bottenvåningen där hans leksaker har liksom tagit över, därav tapeten som jag nog inte valt till honom annars.

I kväll ska jag börja på en sjal. Det är alltid roligare att börja på ett nytt projekt än att göra klart de gamla ofärdiga av någon anledning. Jag har ett dåligt samvete, en pippitröja till Ruben. Den är som väl är i bomullsgarn och jag har tänkt mig den till sommaren så än finns det hopp!

Ha det gott mina vänner!

Karin

14 kommentarer:

Amelie sa...

Vad roligt att träffas några och sticka! Supersöt vimpel!
Missa inte tävling hos mig!
Hälsningar Amelie

Hanna sa...

Så trevligt det låter.
Kram
Hanna

Drömmar och Verklighet sa...

Vilken rolig ide att träffas och pyssla ihop :) Och vad fina vimplar du gjort :) Kram Anna

Tulipa sa...

Vad fiffigt att göra en vimpel av grytlappar!
Kul med nya idéer!

När jag var liten hade min mamma och hennes väninnor symöte, det var mycket prat och trevligt fika och diverse handarbete....kul att vara barn i bakgrunden till detta mysiga....

Kraam Mariette

Mitt hvite hus sa...

Så koselig å møtes og lage ting sammen..dele ideer og inspiarsjon...og ender opp med en slik fin vimpel..

klemmer =))

johanna sa...

Hej Karin
Du jag skulle vilja få tag i dig men hittar ingen mail adrss=))) Har du möjlighet att maila mig? johanna.flyckt@hotmail.com stor kram johanna

Vit som snö sa...

Det låter härligt, en riktig syjunta med andra ord;) För där hör ju både handarbete, surrande o gott fika hemma:)
Jättefin vimpel!!!
Kram Cilla

Unknown sa...

Förstår inte heller varför det ska va så mkt roligare att börja på nått nytt.. alltid så. Kul idé att träffas sådär.. Prata, fika och pyssla
Kram Maria

Designe sa...

Så charmigt det blev! Åh, en pippitröja är ju himla fint! :)

Mitt Stugliv sa...

HejHej Karin!

Åh vad härligt med kreativitet. Jag målar texter på tavlor, gärna låtrader.
Vilken underbar vimpel.

Ha en fin dag
KramKram
Lotta

Marie - Systrarna sa...

Å så roligt med syjunta, och bra idé med vimpel av grytlappar! Fick genast idén att man kan virka en lång orm som man syr fast som bokstäver (om man inte kan brodera menar jag..)
Tack för inspirationen!
Kram/Marie

Mina dagar sa...

Men gud så smart och så fint!! TACK för tipset!!:)
Kul att hitta hit igen!
Ha en fin helg!
Kram Eva

Färjtorp sa...

hej!
Vilken söt idé!! Kul med junta och pysselstund. Ha en riktigt skön helg.

Kramar Johanna

Mor Grön sa...

Coola vimplar, och vilken rar tapet i bakgrunden måste jag bara säga!