fredag 25 januari 2008

Återbruk

Återvinning, recycle, fairtrade etc är en av dom stora trenderna just nu, och inget kan passa mig bättre, jag älskar ju allt slitet och nött. Vårat hus är från skiftet 1700/1800 talet och när vi köpte det för 11 år sen rev vi ut plastmattor och masonit. Vi har skrapat, slipat och fixat och målat golv och snickerier med linoljefärg allt efter konstens alla regler. Byggnadsvård blev ett stort intresse för oss då, och vi besökte många butiker efter dom "rätta" detaljerna.

Efter ett antal år i huset är det snart dags för renovering igen, ja man håller ju hela tiden på och fixar med gamla hus, men nu gäller det lite större projekt som bad och kök. Det är jätte inspirerande att läsa alla Era underbara bloggar, och tänk vad många det är runt om som tar hand om sina hem och blir så lyckliga över något dom fyndat på loppis etc. Lagning, målning,eller bara som sakerna är förgyller dessa våra hem. Det är återbruk det.

Jag själv samlar mina returglas i denna underbara tygpåse. Den bär jag gärna med mig till "glasklockorna" eller för det mesta min man men jag undrar om han är lika glad!

En trevlig fredagskväll önskar jag Er

karin

Home is were my heart is

1 kommentar:

marie sa...

Oj! Vilken fin blogg och fantastiskt hem och Mariefred är underbart vackert! Vi ska dit och göra reportage framöver från 2 hem, känns som om ditt skulle vara intressant i sammanhanget! Vi får höras om det!!!
Välkommen till bloggvärlden!
Kram Marie