lördag 20 juni 2009

Sommar...


Barfota små fötter, solbrända små händer och smultron på strå. Nu är det väl sommar ändå!

Min söta lilla kille smakar gärna på de röda små bären. Mums säger han och vill ha mer. Vi har haft en härlig helg, faktiskt med mycket sol. Och det är ju en dag kvar att njuta av ledigheten.

Här kommmer också två bilder från vår kakbuffe på midsommarafton. Det var nog minst tolv olika tårtor och till det andra goda bakverk. Solen strålade på eftermiddagen när vi reste stången och sjöng smågrodorna och lekte sista paret ut. Det blev en jättehärlig dag.








Marängtårta, cheesecake, jordgubbstårta, kladdkaka mm, många olika sorter var det. Och som ni ser gjorde jag den som jag funderade på att göra. Den blev jättegod, och det var även alla andra. Nu har man stillat tårtsuget för ett tag. Åtminstone ett litet tag *ler*.

Ha nu en fortsatt härlig helg!

Varmaste kramararna

Karin


Tack Karin & Staffan för en jättehärlig eftermiddag i ert rara hus och trädgård!



Follow Karin Lindström

19 kommentarer:

becca sa...

Mmmm vilket härligt tårtkalas ni hade igår, man blir verkligen sugrn på tårat.

Kram Rebecca.

Susanne sa...

Oj oj vilket kalas..Smultron såå gott dom har ännu inte kommit här,,jag hoppas så att inte frosten tog dom när den var här nyligen..Kram till dagen..Susanne I fare

Viola sa...

Vilket kakbord ! Tala om att det vattnas i munnen och visst är sommaren här..jag hopas innerligt att väderleksprognosen för en gångs skull stämmer, ha en fortsatt skön helg, kram VIOLAN

Lauras gård sa...

Oj, vad mycket smarrigt! Där hade jag trivts, kakmonster som jag är... Har ni redan smultron? Vilken somrig och härlig bild, det kan behövas då vädret inte är det bästa! Kram Stina

Annie - Annalunda sa...

Hej vännen!

Vilken tårtbuffé!!!! Vad sugen jag blir! Njut av den fortsatta ledigheten - midsommarkram Annie

STENLYCKA sa...

Men vad mycket läckerheter. Där skulle jag gärna varit med, ser så gott ut.
Så söt bild på din lille kille.
Ha en fortsatt bra helg!
Kram

Hem och Lycka sa...

Vilka härliga bilder, tårtkalas - gud vad gott!

kram Mia

Lilla huset på prärien sa...

Tjo... där skulle man ju varit ser jag!! Den där tårtan tar jag och beställer på stört till fikat när jag och Lena kommer! ;) Smarrigt värre!

Vilket härligt foto på din lille kille barfota och med smultron!

Kram Jenny

Ullis/Leva på landet sa...

Så underbart med ett sådant tårtkalas. Vilken tur ni hade som hade fint väder hela helgen. Här regnade det i går men vi firade idag så det gick bra ändå.

Kram Ullis

Vit som snö sa...

Men vilket tårtbord!! Alla såg väldigt goda ut, hur väljer man en sån gång?!
Visst är det ljuvligt med smultron på strån! Här är dom bara kart än.
Ha det gott!
Kram Cilla

Tulipa sa...

Hej Karin!
Vilken buffè av tårtor...oj oj oj...det såg riktigt fint ut om man är gottegris...

Fortsatt härlig helg!
Kram Mariette

Kristall & Pynt sa...

Det där kallar jag för tårtkalas!
Ha det gott
Kram Sofia

~~♥ Mamma Millan ♥~~ sa...

hallojs! längesen jag kika in till dig;) har boggpausar i 1 år;)))
men nu är jag tillbaks!!!

välkommen hälsningar Millan♥

n o r d i n g å r d e n sa...

..är jag död? Har jag hamnat i himlen? För detta var ju paradiset för mej, gud vilket kakbord, jiipiiiii!!!

Så goda kakorna såg ut, och vackra var de med!! Mari.

Ingalill sa...

Hjälp så många tårtor!! Provsmakade du alla?? Ni verkar ha haft det jättemysigt iallafall. Visst är det härligt när ljuset fått alla bekanta (inkl oss själva) att piggna till och man tar sig tid att umgås?? Ha det gott!!

Loppis Lycka sa...

Mmm vad sugen på tårta jag blev ;)
Våra smultron här är inte klara ännu. Hoppas på lite mera sol så att de mognar.
Krma Josefine

Kicki sa...

Himmel vad mycket goa grejer. Har aldrig sett så mycket tårtor på nåt kalas!!
Låter som Ni haft en supermysig midsommar!
Kram
Kicki

Färjtorp sa...

Mums vilka godsaker ni hade!! Det var då "värre" än vårt bord hihi. Har nyss lagt vårt efterrättsbord hos mig =)

Ha det gott
kram johanna

Radhusdrömmar sa...

Åh vilket efterrättsbord :-)
Mums!

Och vilken vacker dukning!!!

Hoppas att helgen varit bra och tack för dina snälla ord hos mig! Behöver lite peppning just nu.... först är det uppsägningen sen är min pappa sjuk.

Kram
Johanna