måndag 28 september 2009

Vardagsrummet del 1....

Hej på er alla!

Idag måste jag bara erkänna att jag kört fast och jag som fick sån lust att förändra lite. Vårt vardagsrum var nästintill tömt och det var så skönt, nästan befriande när det bara var tomma ytor. Jag tyckte verkligen det skulle bli roligt att börja fylla rummet igen. Men efter flyttande och kånkande på möbler och saker så slutar det med att det mesta hamnar tillbaka där det stod. Hur vi än vrider och vänder på soffan och bord känns det mesta plötsligt helt fel. Soffan för stor, soffborden tråkiga fel färg på tapeterna etc. Min andra hälft tycker att det inte var mysigt härinne innan och ännu mindre nu!

Ja, nu sitter jag här inne och ser på allt och undrar hur det kunde bli så här! Det är kanske bara så att vi redan hade funnit bästa möbleringen för rummet och det är det andra som tex kuddar och gardiner som vi ska ändra på!

Jag ska gå runt här några varv till och känna mig för. Ha det så bra till vi ses igen!

*gråhåriga*
Karin

13 kommentarer:

Kristin sa...

Hej Karin! Sådan knipa! Men jag håller med dig om att det faktiskt måste kännas rätt. Jag går jättemycket på känsla. Om man inte är nöjd med en möblering så blir man aldrig nöjd i det rummet, förrän man hittat till det "rätta" sättet att möblera det.

Skulle ni få för er att slänga ut sofforna så ääääääääääälskar jag ju dem... pax för dem i så fall! *fniss*

Hoppas det löser sig! Det är ju ett ilandsproblem men frustrerande nog när det inte blir rätt. Jag går också och grunnar på vårt vardagsrum, jag hittade en så fin trären kista ute i en bod i helgen (längst in, vi har aldrig röjt oss in så långt tidigare!) och ett trärent tråg. De är jättefina i rummet men frågan är bara då hur man ska ha dem och vad jag ska för annat runt omkring... som sagt, ilandsproblem! :-)

Kram och ha en bra vecka!
/kristin

Lilla huset på prärien sa...

Hej Karin! Ja så kan det bli ibland. Jag har också gjort några ommöbleringar ibland för att testa men sedan flyttat tillbaka igen. Kanske skulle jag ringa en konsult!? :)

Jag känner också för förändring. Men nu börjar jag jobba så det är bara att glömma... det kommer definitivt att bli mindre bloggande i alla fall!

Kram Jenny

promenader på landet sa...

Så kan det nog vara, att ni redan har den bästa platsen för möblerna! Må så gott och hoppas du får ordning så du trivs! Kram Maria

Små steg till ett enklare liv sa...

För ett tag sedan flyttade jag in
3-sitssoffan i sonens rum.Nu har vi kvar två sköna fotöljer i vardagsrummet istället.Det funkar när vi har gäster med .Vi får sitta runt matsalsbordet med(har tjock sits)MEN helst av skulle jag vilja ha nya soffor.Gör om med tyg och piff tills de nöts ut...gillar verkligen ditt öga för att matcha färger*mysigt* Ha en bra vecka!

Viveka i Bläckhornet sa...

Ja ibland så är det inte bra att flytta om för mycket. Oftast är det första känslan bäst.

Kram Viveka

Lissboden sa...

Visst är det svårt att få till det ibland. Hur man än vrider och vänder på det så blir det trots allt nästan bäst som det var tidigare.
Vi skall snart flytta om lite i vårt vardagsrum men jag väntar först på en hylla från Kallholmen. Nu vill jag dock ha nya beiga överdrag till sofforna och byta ut de vita. Tänk att man aldrig är nöjd.
Kram/Maria

Susanne sa...

Oftast brukar det vara bra som det är från början..Hoppas att du finner det som känns rätt..Kram i höststormarna..Susanne

Pysselpalatset sa...

usch och fy... vilket dilemma, när man äntligen får till det så.. blir det inte bra, förstår att du bli irriterad. Håller tummarna att du får till det. Ja är iofs inte orolig... har ju sätt vackra bilder av ditt hem.... Gäller bara att vänta, värka ut, Sen vill vi se foton... Men jag måste fråga... bilden du visar idag... den där tingesten med trä och stor skruv... är det någon sorts herbarium.... Maffig.... vill ha. Ler
Glad att du hitta till mig...
kram Jeanette

Charlotta sa...

Kära Karin,

Ert vardagsrum är underbart som det alltid har varit. Så har vi ju samma soffa också (fniss). Jag har också vita och rosa kuddar i soffan och det tycker jag är så fint. Funderar på att komplettera med en plommonfärgad kudde nu till hösten (tänk ljung..) En varm och mysig färg - fin ända till julen.
Soffborden är också underbara så om ni funderar på att ..... så pax för dem (stort skratt).

Hoppas allt är väl med familjen.

Kramar Lotta Per Elsa

The Secret Garden sa...

Vilken fin sida du har och vilket vackert hus! Ja en del rum är inte lätta att möblera. Är det flera fönster på en vägg och de övriga väggarna har var sin dörr...det brottas jag med och det är inte lätt att möblera, speciellt inte med soffan:)

Tulipa sa...

Hej Kära Karin!
Jag hoppas du fått stopp på de grå håren!

Vi är ju måånga som älskar stilen på det rummet och efter att ha sett bilderna tidigare på inredningen (på bloggen) så finns de bevarade på min näthinna som vackert...

Ibland är det bara till att inse att man redan har bästa placeringen på de möbler man har, trist kanske för man vill ju gärna ändra (!!).

Gillar inte mannen det?
Han måste vara tokig Karin,- fast här hemma har jag en som ofta inte gillar det jag gör, nåväl en del i alla fall...Fats själv tycker jag det blir super (hihi), det är han som inte begriper sig på det!

Hoppas det löst sig!

Kram Mariette

Nostalgi og Gjenbruk sa...

hi, hi, kjenner til problematikken:) Blir spennende å følge med på "vardagsrummet del 2" ;)
Ha en fortsatt fin dag!

Ullis/Leva på landet sa...

Ja du har lite att fundera på. Vissa rum är svåra att få till. Så var det med vårt sovrum. Tog ett år innan jag kom på hur jag skulle göra.

Kramar Ullis