måndag 12 juli 2010

En svag doft av choklad!


Cosmos astrosanguineus

Det enkla är oftast det vackraste!

Jag gillar verkligen chokladblomman. Färgen liksom växtsättet är så läckert och jag vill alltid ha den någonstans i trädgården. Häromdagen när jag planterade en så råkade jag bryta av en kvist som jag satte i en vas. Jag måste bara visa er hur fin den är i sin enkelhet.


Hoppas ni alla har det bra i värmen! Här är det badstranden som gäller om dagarna. Mälaren svalkar i alla fall lite ; )

Ha en bra dag!

Soliga hälsningar
Karin

12 kommentarer:

Torprosen sa...

Visst är den härlig chokladblomman..har haft den i flera år, men i kruka. Doften är magisk...Ha det gott i sommarvärmen! Just nu så har det dragit in regn och åska här och det är faktiskt skönt...

hagagården sa...

Denna blomma är underbar!!!
Kram o ha det gott i värmen.
ninin

Helena sa...

Vilken fin blomma! -Härlig färg....Ha en bra vecka/ Helena

A House With A View sa...

Superfin blomma! Jag har fått många fina tips på växter genom din blogg - tack för det!! Köpte bland annat en klematis som du visade i ett inlägg, men tyvärr har den dött...

Kramizar aka

Mia sa...

Hei Karin! Hvordan har du det i varmen? Jeg må si at jeg er en smule misunnelig på det herlige sommerværet dere har i Sverige. Ikke for det, jeg klager egentlig ikke, for vi har lagom med sol og varme, men også lagom med regn.

Blomsten din er nydelig i all sin enkelhet. Noen ganger er det herlig med en stor bukett blomster, mens andre ganger er en eneste en en nytelse i seg selv. Jeg har ikke denne blomsten i hagen min, så nå fikk jeg lyst til å skaffe meg en.

Nyt sommeren og varmen!

Anjas Hill sa...

Håller med dig om att den är vacker!/Anja

Lauras gård sa...

Jag känner inte till chokladblomman. Men vacker i sin enkelhet är den. Kram Stina

basiclabelSweden sa...

Hej Karin,

Det har varit en tag sen, men jag har flyttat ;) från bellavien till zouthout.

Hoppas du njuta av den härliga sommarvädret.

Ha en bra vecka!

Kram Marion

Millas hem sa...

Åh, den är väldigt vacker! I vår stora trädgård är det inte så mycket skugga! Trivs den här ändå tror du?

Kram Camilla

Sussi sa...

Hej Karin!
Visst är chokladblomman ljuvlig!
Förra sommaren tog jag med min till Frankrike och när det var dax för hemresa gav jag den till min franska väninna. Nu blommar den igen hemma hos henne! Härligt!

kram
Sussi

n o r d i n g å r d e n sa...

Bara sååå ljuvligt enkel och vacker!!! Mari.

Ullis/Leva på landet sa...

Den är ju så fin. Skulle verkligen inte ha något emot att ha en sådan i trädgården. Vi njuter också vid stranden varje dag.
kram Ullis