lördag 12 februari 2011

Avslöjad...

Vilken vinterdag det varit idag, klarblå himmel massor med snö och en stor sol. Det var länge sen det var så ljust och vackert.

Jag piggade upp mig med några färgstarka anemoner till stickjuntan i tisdags och de är så här fina ännu. Ibland är det väldigt bra med ett svalt hus *ler*.

Idag har jag försökt att inte titta i hörnen, en sån här dag vill man ju njuta. Men nu måste jag bara dra fram dammsugaren, jösses hur kan det bli så mycket dammtussar. Jag råkade också få syn på allt damm på lampskärmen när jag kom nära med kameran så nu ska de där specialmunstyckena som man aldrig använder också få åka fram.
Solen är underbar men obarmhärtig så här års *ler*.

Ha en fortsatt underbar helg!

Kramar
Karin

11 kommentarer:

Karin sa...

I ♥ anemoner! Have a nice weekend.

hemma hos lilla mej sa...

Åååå amemoner är ju bara så fint.Ja idag är en underbar dag.Önskar dej en härlig dag.Varm kram Rita ♥

Hanna sa...

Jag försökte samma taktik som du här inne idag. Så kom stora tjejen och sa att hon skulle ha sex kompisar här i kväll var av en är mycket allergisk mot damm "du måste städa mamma", så nu är det också gjort.
Kram
Hanna

Unknown sa...

have a nice weekend ! big hugh Kathrin

Monica, Blogg Betongkrukan sa...

Hej Karin,
så vacker bild! Vi har också njutit av solen och blundat, alltså samma taktik hemma här... men till slut så åkte dammsugaren fram en liten snabbis.

Och nu bakar vi bullar och förbereder en liten lördagstacos. Mannen jobbar så vi tjejer myser själva.

Trevlig helg Monica

Marie - Systrarna sa...

Tur att solen kommer fram ibland... och tur att man får gäster ibland... Det får i alla fall oss att städa... Fniss..
Hoppas du har en skön lördagskväll i ditt dammfria fina hem!
/Marie

Jana sa...

Hallo Karin, in our place is more sun in this week and I said it is necessary more tidy our flat.
Much succese in tidy and nice weekend.
Jana

Ullis/Leva på landet sa...

Det är väl enda nackdelen med solen att man ser allt damm ;) man får hålla sig ute så slipper man se det.
Ha en fortsatt trevlig helg!
Kram Ullis

Susanne sa...

Så skönt att höra att det finns damtussar hos andra med och inte bara hos mig...Kram

Lövkojan sa...

Vilka underbara färgklickar anemonerna blev! Jo det måste nog bli lite fönsterputs nu när solen är på väg tillbaka. Jag har ett gäng katter som sätter nosarna mot fönstret när de tittar ut och varje dutt är ett märke, du kan tänka dig hur det ser ut :).

Kram Marie-Louise

Mitt Stugliv sa...

Hej Hej Karin!

Ljuvligt med anemoner. Vem har inte dammtussar lite här o där.

Ha en fin söndag
KramKram
Lotta