måndag 14 februari 2011

Vinter...

Vilken underbar, men kall vinterdag! Vi vaknade med -23° grader utanför fönstret, brrr!

Så här vackert var det när jag kom ut på verandan. Det är som ett sagolandskap ute. Allt är vitt och träden gnistrar av rimfrost. Visst är det skönt att det är ljusare nu, det märks verkligen skillnad. Dock är det i kallaste laget kan jag tycka *ler*.

Idag är jag hemma med en liten sjuk kille. Vi eldar i båda kakelugnarna så snart ska vi väl ha fått upp värmen. Den här vintern är jag väldigt tacksam för våra kakelugnar. Tänk att vi bott här så länge utan att kunna elda i dem. Med facit i hand skulle vi renoverat dem tidigare, men det är ju så mycket som kostar när man renoverar, eller hur?!

Ha nu en riktig härlig vinterdag och alla hjärtans dag!

Varma hälsningar
Karin

7 kommentarer:

STENLYCKA sa...

Vänner har alltid en plats närmast hjärtat.
De varmaste kramar till DIG på Alla Hjärtans Dag!
Raina

LissenTo sa...

Vinter är SÅ vacker. Men lite mildare kan man önska sig.

Underbar kakelugn, du har.


Ha en skön vecka.// Lissen

Designe sa...

Så vacker vy! Vi har oxå kallt..var 26 minus imorse och nu skiner solen! Härligt med kakelugnar oxå! Ha en fin dag! Kram :)

Önskedrömmar i hvitt sa...

Åh, så fin vinterbild. Här var det -23 grader imorse-BURR! Jag och minstingen var hemma med förkylning, så vi fick njuta av den gnistrande snön på håll.
Hoppas ni får en mysig alla hjärtans dag,
kramar
Maria

timelesshome annika sa...

Kram på Alla hjärtansdagen
Kan du sms ditt mobil nummer = borta i ny telefon

Mitt Stugliv sa...

HejHej!

Vinter lanskap kan vara så vackert men nu är det drygt tycker jag. Jag vill ha våååår. Kristianstad -7 och blåst, fy attan vad kallt. Underbart med kakelugn.

Varma hjrtans kramar
Lotta

Färjtorp sa...

Ja nog är det vackert men alldeles för kallt!! Vi hade -30 igår och så även idag... ingen av bilarna startade imorse!

Önskar att man hade en sån vacker kakelugn att få elda i när det är så här gräsligt kallt.

HOppas ni kryar på er.
Kram Johanna