tisdag 8 februari 2011

Förvaring...

Förvaring är bra och det är något jag funderar mycket på just nu när vi skall flytta till mindre boende. Jag har kommit till insikt att det inte är någon idé för mig att ha många snygga förvaringsboxar (typ granit) för allt som ligger i mina det ligger där det ligger och glöms bort. Jag upptäcker massor med saker som jag varken saknat eller använt på många år nu när jag packar.

Däremot har jag full koll på mina tyger som ligger i ett gammalt skåp och andra synliga förvaringsställen som tex den här trälådan med fack som jag lägger band i. I vårt nya hus finns det inget eget rum till mig så nu kommer jag att få tänka till ordentligt för att få till en yta som inte bara känns skräpig. Det är ju ganska skönt att inte behöva plocka undan utan stänga dörren till röran *ler*.

Har du några bra tips om kreativa utrymmen, eller har du själv gjort någon smart lösning till dig?

Karin

12 kommentarer:

Mitt hvite hus sa...

En flott kasse til små ruller med blonder ol..

koselig å samle de slik..
ha en fin dag videre

Klemmer =)

Anna sa...

hej jag håller också på att funderar på ett hörn till mig i vårt hus. men kanske kommer ni ha ett matsalsbord som kan vara pysselhörnan?! en skänk eller hylla bakom dörrar kan fungera som förvaring?

ÅtervinnDen sa...

Å vad synd att du inte fick min lilla butikslokal, där kunde du ha haft dina vackra saker. Idag har jag skruvat ner hyllorna och rensat ut nästan allt *snyft* det kändes inte kul, och ännu ,mindre när jag tänker på att det ska bli förråd där.
Usch jag får tänka på något annat.
t.ex vår bakluckeloppis som vi ska ha den 15 maj.
Må gott Iréne

Designe sa...

Så fint! Jag har ett vitrinskåp med mina tyger så jag ska se dom och bli inspirerad när jag ser tygerna!:)

Lövkojan sa...

I mitt hobbyrum satte jag glasburkar under hyllor. Spikade alltså fast locket till burken under hyllan och så är det bara att skruva fast el bort burken. På så sätt ser man oxå alltid vad man har där. Fick idén från Bollibompa faktiskt :)

Hälsar Marie-Louise

Hanna sa...

Fin förvaringslåda.
Ha en fin kväll!
Kram
Hanna

promenader på landet sa...

Hej vänneen jättefin förvaringslåda! Må så gott mitt i veckan! Kram Maria

Unknown sa...

Fin låda. Men förvaring har jag inget bra svar på. Går själv och grunnar på detta.
Ha en bra kväll
Kram Maria

Pernilla Knutsson sa...

Hej och tack för din fina inspirerande blogg!
Jag bor med två tonårsgrabbar i en 3:a på 92 kvadrat, sover i en del av vardagsrummet. Bodde tidigare större och ja, jag saknade en plats för mig och mitt pyssel. Vår lägenhet är i två våningar så under trappan har jag mitt krypin. Det är helt perfekt och mycket bättre än jag kunnat drömma om. Har bord och en stol, gamla resväskor staplade på varandra bakom ryggen på stolen, korgar med papper, band och annan nödvändigt under bordet.
Lycka till med din pysselhörna!
Kram Pernilla

Karin Lindström sa...

Hej Pernilla!

Tusen tack för din kommentar, vad jag blev glad!

Vilken härlig pysselhörna du fått till! Det låter jättefint med dina resväskor och korgar. Det behöver egentligen inte alls vara så stor yta, det viktiga är att få en egen plats till sina saker. Mitt lilla syrum är en liten "kattvind" med snedtak och därinne har jag ett litet skrivbord och pall med min symaskin. Jag har också klämt in ett litet skåp där mina tyger ligger. Det har varit alldeles perfekt och jag har skapat jättemycket därinne och kanske hittar jag en liknande hörna i vårt nya hus. Nu måste jag ta en paus i skapandet när vi ska flytta så jag kommer nog att ha många idéer när vi väl flyttar in ; )

Ha en fortsatt härlig februarivecka!

Kramar, Karin

Fröken Grön sa...

Hej Karin! Nu hamnade jag är av en slump och "fastnade", hehe! Mysig blogg och mysigt hem! Ska bli spännande att få följa er flytt och det nya husbygget.
På återseende!
/Anna-Karin

Tidsmästarinnan sa...

Hej bästa Karin!
jag vill väldigt gärna ha ett eget hörn till mig... det skulle vara toppen! (Resten av familjen tycker nog att jag brer ut mig lite överallt, men du vet vad jag menar :-)
Kram kram, lycka till med packande och funderingar!
Susanne