måndag 7 februari 2011

Det kvittrar...

Idag har jag börjat packa lite i mitt syrum. Det är ett litet men mysigt rum fullt med saker och textilier. På en hylla över symaskinen står den lilla fågeln och den fina kakelplattan med löfte om våren. Jag har fönstret öppet och ute kvittrar småfåglarna i kör. Nu närmar det sig med både vår och flytt!

I kväll är det dags igen för vår stickjunta. Denna gången är vi hemma hos mig och det blir sista gången i detta huset. Det känns lite sorgligt att packa eller kanske mest ångestfyllt med tanke på alla dessa saker man samlat på sig *fnissar*. Det gör inget att jag får lov att rensa lite om man säger så *ler*.

Ha nu en skön Februarivecka!

Många kramar

Karin

6 kommentarer:

Hanna sa...

Så fin spets.
Ha en fin vecka.
Kram
Hanna

Sussi sa...

Visst är det lite vemodigt att flytta...men guuud så nyttigt att rensa lite! Egentligen borde man flytta lite oftare!

Kram
Sussi

Anonym sa...

Ägodelar kan kännas aningen besvärliga när man flyttar ;-) Å andra sidan brukar det också vara roligt att hitta igen saker som man mer eller mindre glömt bort att man har eller sådant som man stoppat undan och plötsligen ser på med andra ögon.

Vad kul med en stickkväll!

Hälsningar,

Monica

Unknown sa...

Det är så mkt dubbla känslor att flytta. Man både vill och inte vill. Men det är ju ett ypperligt tillfälle att rensa ;)

Kram Maria

Anonym sa...

söt pippi!
Förstår att det känns lite sorligt!
Det låter så himlans mysigt med ett syrum... fast jag aldrig syr ;D
men om jag ngn gång får ett hus med alldels för många rum, då ska jag ha ett syrum! :D

KRam p.

Mitt hvite hus sa...

Kjempefin blonde..og den lille pipen var super søt..

ha en fin uke.

klemmer