tisdag 7 juni 2011

Vitrin...

Inspirationsbild

Jag tycker verkligen om stora skåp. Det är något speciellt med ett skåp och detta vitrinskåp är ju bara så fint. Vårt kök kommer att vara på vår veranda och här finns det inte plats med något vitrinskåp eller överskåp. Däremot kommer matrummet att vara mitt i huset och där finns det en perfekt vägg till ett stort, vackert skåp. Nu gäller det bara att hitta det *ler*.

Här kommer en bild från det blivande köket. Håll i er, här blir det svarta väggar. Vi kommer att ha ett ekkök och vi ville ha lite kontrast mot det träfärgade och allt vitt. Det är snyggt att det svarta från fasaden följer med in i utbyggnaden också. Den här veckan kommer ytskicken att bli klara på bottenvåningen. Nu börjar man se hur slutresultatet kommer att bli, jag bara längtar!

Nu är det vardag igen, men med en kort vecka framför oss. Den här veckan kommer nog bara att springa iväg med alla aktiviteter och avslutningar. Vädret är ju också helt underbart. Det känns som en bra start på sommaren ;)

Kram till er alla!

Karin

Ps Har du sett något snyggt vitrinskåp? Jag tar tacksamt emot tips på websidor och butiker.

6 kommentarer:

Anonym sa...

Åh vad härligt, såå fint! Så skönt det är med någon som inte bara har vitt vitt vitt, utan även bryter av med lite annat!
Jag tycker det är jättespännande att följa din blogg :) Lycka till med allt fixande!
Kram Anna

Fru Ekeby sa...

Aahh så spännande det är att följa erat arbete! Det är en lång resa, det förstår jag.Från den första tanken till färdigt resultat! Kram.

Ett ögonblick sa...

Såå snyggt det blir!!! Härligt att ni vågar...
Synd att ni bor så långt bort, annars har jag en duktig möbelsnickare i huset som har gjort ett antal stora vackra skåp.

kram lisamaja

timelesshome annika sa...

Det kommer att bli supersnyggt.
Jag älaskar mitt skåp.
Hoppas vi ses imorgon
Kram Annika
Ps jag har börjat nedräkningen skall hämta J

Anonym sa...

Norrgården inredning och design, Falun, de har en blogg också, de brukar ha en hel del fint.
Vad roligt att få följa ert husbygge, vad snabbt det verkar gå.
Själv håller jag/vi på att planera trädgården i vårt bygge, nu har vi ialla fall gräsmatta! Men det är svårt att tänka till hur träd, buskar osv ska placeras man vill ju ha mycket gräsyta också!
Ha en bra skolavslutningshelg i värmen!
Kram Ulrika

Anonym sa...

Hej!

Det går verkligen med raketfart! Kul att ni tar in fasadfärgen i huset ;-) Blir det inte bra, är det ju "bara" att pröva en ny färg.

Stora skåp är vackra och praktiskta. Den som söker, skall finna... sägs det!

Hälsningar,

Monica