måndag 17 oktober 2011

Återvinning...


Min man kom bärandes på några brädor som han tänkte slänga. -Kan vi inte använda dem till en bänk tex, de är ju fina sa jag. Sagt och gjort, han la en helt sonika på en liten bänk vi redan hade och den fick ett helt annat intryck. Kanske inte världens stadigaste, men som förvaring duger den bra så länge. Att tillföra mer trä i vårt helkaklade badrum gör det mycket trevligare här inne känner jag. Här får den nog stanna, ett tag i alla fall *ler*.

Jag har inte riktigt haft ro att vara inne och pyssla, men nu när det är kallare känner jag mig mer motiverad. Det är mycket att ta tag i, fram för allt belysning känner man nu när det blir allt mörkare. Lampor är ju kul att inreda med tycker jag. Hittade en helt udda lampa häromdagen, hemmagjord av en gammal stor brun flaska med en korallfärgad skärm! Jag har ju lovat maken att inte köpa mer prylar så den har inte kommit hit än (undangömd i magasinet vi hyr), men snart så vågar jag *skrattar*. Antingen är den kanon eller så är den hemsk, vi får se!

Hoppas ni haft en skön helg och att veckan startar bra!

Ha det gott mina vänner,
Karin

6 kommentarer:

Med en doft av lavendel sa...

Hej
Det blev ju jätte fint med den gamla brädan, jag älskar oxå sådana som har patina, jag tog reda på gamlabryggbrädor till mitt symaskinsbord och det blir ju som en "ny " möbel.
kram Annika

Johanna Stålros sa...

Supersnyggt!!! Underbart med kreatiitet;) Kram Johanna

Millygarden sa...

Ljuvlig bild från ditt badrum. Tänk jag funderar och ändrar mig hela tiden....vad det gäller färg på mitt antika tassbadkar. Nu när jag ser ditt badkar inser jag att svart är jättesnyggt!

kram Marina

Camilla Alvén sa...

Återvinning är alltid bra och bänken blev ju snygg.
Ska bli spännande att se din lampa...
Ha det bra
Kram

polkadotpeticoat sa...

You both did a great job!

http://whatdecoratesmyday.blogg.se sa...

Hej!

Vilket fint badrum ni ser ut att ha- har du fler bilder på det? Har precis valt inredning till ny lägenhet och bla. fasat vitt kakel med mörkgrå fog till badrummet och letar febrilt efter bilder på fina badrum som kan bekräfta vårt val :) Och det verkar om att ert badrum har precis det ;)