torsdag 6 oktober 2011

Sten och grus...


Här fortsätter arbetet med att utforma trädgården. Vi har äntligen blivit med uteplats på baksidan av huset. Här ligger nu 25 kvadrat kalkstensplattor, vilket lyft. Hela sommaren har vi suttit bland grova stenar och jord och nu kan vi gå ut utan att bli smutsiga (i alla fall på den här delen av tomten;). I en bildäckskruka har jag planterat alunrot och i fatet ligger några succulenter och väntar på att få komma ner i rabatten. Att sätta perenner i krukorna är toppen. Det är bara att peta ner dem i marken när man vill byta blommor så kommer de tillbaka år från år, förhoppningsvis.


Här har vi lagt storgatsten som kant mellan grusgången och slänten på framsidan. På det grova gruset blir det fint grus och trampstenar. Det är mycket att gräva och ösa hos oss just nu, tungt men roligt! Jag måste säga att det är speciellt att vara "nybyggare". Det mesta är lite halvklart, man hittar inte sina saker i röran och tomten ser för trälig (e-tuna dialekt för trist) ut. Det som är bra här är att det verkligen syns när man gör något.

Ha det gott mina vänner!

Varma kramar
Karin

6 kommentarer:

annashusidingtuna sa...

Hej!
Ojojojojoj vad ni grejar och donar!!! Ert slit kommer ge utdelning det är jag övertygad om, det syns redan att det kommer bli bra.
Kram Anna

Marie Louise sa...

Tänk vad fint det ska bli när det är klart...då är allt slit och släp värt det! Håller också på att göra om en del av trädgården som blivit för hårdjobbat! Ha det gott..kram Marie

Färjtorp sa...

Och ni grejar, vad duktiga ni är! Och det kommer bli så fint!! Gatsten vill jag också ha på min gård, sååå fint.

Kram Johanna

Hanna sa...

Ha en fin fredagskväll!
Kram
Hanna

Johanna Stålros sa...

Här fixas det må jag säga- kan föreställa mig hur fint det kommer att bli...Önskar dig en riktigt fin helg. Kram Johanna

Lundagård sa...

Åh så fint ni får det och så snabbt allting har gått med ert husbygge! Väntar med spänning på fler bilder! :-)

De svarta skåpen på mässan var riktigt rejäla och härliga skåp. Har försökt klura ut i vilken monter de kunde stå men är inte alls säker.

Jag gissar på följande:

Monantique, 0243-228446
Modernt & antikt, 08-58350394
2:ans bohag, 031-478399

Om det inte är någon av dessa så vet de kanske i alla fall vem som sålde skåpen eftersom de var så stora och utmärkande.