onsdag 12 oktober 2011

Trattisar...

Hos oss har det varit några underbara höstdagar, klarblå himmel och sol!
Vi skyndade oss ut i skogen igår efter skolan, skogen är full av trattkantareller. Det är perfekt att plocka dem med barn. När man väl hittat dem så kan man sitta på huk och plocka mängder för de växer i stora "grupper". Min fyraåring älskar att vara i skogen, men min elvaåring har liksom passerat det stadiet. Det är trist och jobbigt tycker han, ända tills han kommer ut i skogen. Då tycker han det är lika skönt som vi andra och det var nog han som hittade mest "trattisar" av oss alla *ler*.

Idag ska vi göra några olika saker av svampen. En god soppa med lite sherry gjorde vi igår. Lite har vi ligger på tork och idag ska jag testa några nya recept. Blir det gott visar jag er i morgon.

Ha en fortsatt härlig höstvecka. Ta en sväng ut i skogen och fyll korgen, det är härligt!

Varma hälsningar

Karin

1 kommentar:

Norr om Köpenhamn sa...

Trattisar är underbart gott! Jag hoppas att vi hittar några vi med när vi ska upp till skogen i helgen :o)
Min stora flicka är inte heller speciellt intresserad, men lilltjejen på 1½ får vi inte in igen...hon älskar skogen ;o)

Ha en skön helg!
Kram
Ulrika