tisdag 22 juli 2008

Efterlysning!




Aldrig har väl vi haft så många stora och fina hallon som i år. Hade nog kunnat satt upp en skylt med självplock!! Nu står jag här med mängder av hallon. Jag vet inte riktigt vad jag ska göra med allt, och eftersom det inte verkar finnas några blåbär hos oss så har jag inte kokat drottningsylt i år.


Jag fick ett tips av rara Kristin, i mitt paradis. Hon hade kokat hallonsylt med kanel, och det var toppengott sa hon. Så nu efterlyser jag lite tips av er som kokat eller läst något gott man kan göra av hallon. Hör av er till mig, ni får jätte gärna mejla mig eller lämna en kommentar!
Jag får nog i alla fall köpa blåbär för drottningsylt är favoritsylten här i huset! Hallonsylten går också åt till syltkakor som är min sons och hans kompisars favoritkakor!


Jag hoppas jag får några tips, men kristin jag ska absolut prova kanel. Som topping till pannacotta lät det ju helt underbart gott!


Många kramar
Karin

Inga kommentarer: