måndag 15 november 2010

Grått!


Vilket grått och regnigt väder det är idag. Det blir inte ljust inne fast det är mitt på dagen. Just nu skulle det inte sitta fel med lite sol och härliga färger.

I vardagsrummet har jag ett vitrinskåp som vi målade i en gustavianskgrå färg för många år sen. Färgen är jättefin, men nu har jag sneglat på det ett tag och undrar om det inte skulle bli fint i en annan färg. Jag är lite sugen på svart. Är det någon av er som målat ett stort skåp svart? Det kanske blir för mycket! Vi har svart matbord och jag vet att det slukar mycket ljus. Det blir jättestor skillnad i rummet när vi lägger på en vit duk.

Ja, det är kanske bra som det är. Det kan vara jag som är less på grått och tråkigt väder ute och vill ha lite färg och förändring inne *ler*.

Ha en bra dag trots allt grått!

Kramar

Karin

11 kommentarer:

millandante sa...

Det är ju väldigt fint som det är!!! Och det är väldigt fint med svart också...hihi (fast man får damma oftare) Du får känna på det ett tag!

Ska du vara med på Kreativa marknaden nu snart??

Kram

Önskedrömmar i hvitt sa...

Hej Karin!
Jag röstar för "Grått är flått"!!
Regnar det hos er oxå? här vräker det ner, hua!
hoppas att ni får en fin vecka (och torrare ;))
kram Maria

Mitt hvite hus sa...

Likte fargen jeg..jeg har ikke malt noen møbel svart,,, men det kan jo bli fint det også0))

klemmer

Charlotte sa...

Skulle skåpet vara mitt så kunde jag tänka mej det violett! Eller Carl Larsson grönt! Men det är jag det.....

Anonym sa...

Du, jag älskar svart men tycker att skåpet är så jättefint som det är!

Här är det också grått och trist väder och det är allt bra mysigt att få vara inne och elda.

Den osynliga snickaren hittade hit i förra veckan tillsammans med en grävmaskin så nu är plintar m m nergrävda för utbyggnaden!! Ja, sen har snickaren varit osynlig igen men jag har förstått att de snickrar inomhus och kommer sen hit med stora sektioner och bara sätter ihop.

Ha det så bra Karin!

Hälsn Krista

ÅtervinnDen sa...

Jag ärvde ett svart vackert skåp efter Pappa som jag älskar, men man får damma ofta.
Jag röstar på svart eller
varför inte orange jag såg ett i Stockholm sist jag var där och det var skitsnyggt, men vågat.
må gott.

Nordisk gammelt sa...

Sikke et fint skab

LantlivsAnette sa...

Halloj där !!
Nääeee, måla inte skåpet, det är ju jättevackert i grått !!
Ett svart skåp tar mycket plats som du själv sa..
Ha en toppen dag, också hoppas vi att solen visar sig idag !!
Kraaam Anette

Anonym sa...

Hej Karin!

Ditt skåp är jättefint precis som det är men jag kan ju förstå att lite omväxling skulle förnöja. Någon föreslog Carl Larsson-grönt och det lät ju kul ;-) Skåpet har klara Jugend-drag och var kanske målad i någon brun nyans i original. Svart tror jag skulle ta udden av din vackra möbel.

Hälsningar,

Monica

Tidsmästarinnan sa...

Hej Karin! Vilket snyggo-skåp du har.
Ja ruggigt är det ute och mörkt är det tidigt... jag brassar blockljus som en galning.
Ha det så gott och kram från mig!
Susanne

Tina sa...

Skåpet är ju såå fint i grått.
Jag är dock själv helt insnöad på grått nu, men det är verkligen fint som det är...
Kram Tina