onsdag 10 november 2010

Slirigt!

Idag är det lite riskabelt att cykla kanske?!

Hur är det hos er idag, kom det mycket snö? Jösses vilket oväder som drog över oss. Här har vi 1 dm tung blötsnö och vägarna är väldigt spåriga och slaskiga. Barnen har haft riktigt skoj i alla fall. Jag har hela tvättstugan full med blöta kläder, blöta extrakläder och blöta extra extra kläder *ler*. I morgon gäller det att komma ihåg att fylla på i dagis/skolhyllorna igen!

Och cykeln då undrar ni förstås?! Den cyklar jag inte ens på i bra väglag, nej den har gjort sitt. Det är min mormors gamla cykel som jag hade som min första "stora" cykel. Nu får den istället får pryda min ena rabatt som växtstöd.

Kör försiktigt alla ni som ska ut på vägarna!
Kramelikram
Karin

9 kommentarer:

Gnistrande snö sa...

Hej Karin,

vilken fin bild och vilken härlig cykel! Hoppas att allt är väl med dig. Brukar smyga in här och njuta av alla fina bilder men tyvärr är jag urdåålig på att hinna kommentera.

Ha det så gott och cykla lugnt ;-)

Kram
Katarina

Mitt hvite hus sa...

Så vakker sykkelen var i vinterdrakt Karin..

Her er litt snø men ikke så mye... men kalde dager har vi hatt..:

klemmer =))

Unknown sa...

wow that pic is nice, big hugh Kathrin

Anonym sa...

hallo! here, in Italy, there isn't the snow jet.Which is your country in Sweden?Where do you live?I love Sweden very much!♥♥♥ I made a big tour in Sweden this summer! bye,kiki
www.isognidikiki.blogspot.com

Norr om Köpenhamn sa...

Ingen snö så långt ögat ser här på danska östkusten. Men hösten visar sin kalla o stormiga sida här vid havet. Då är det skönt att krypa in o mysa, tända lite ljus och kanske tjuvstarta på glöggen.
Beundrar er fina kakelugn, en sådan hade gärna fått ta plats i vårt vardagsrum :o)

Ha en fin helg!
Kram Ulrika

Kamilla sa...

Älskar din gamla cykel! Jag hade en lika fin som gick att cykla på men den blev stulen.... Det var ledsamt

Trevlig helg!

/Kamilla

Anonym sa...

Hej Karin!
Du är fantastiskt duktig på att fotografera och hitta vackra kulörtoner som harmonierar. Man blir "varm" i kroppen av att se på dina bilder. Fantastiska att vila ögonen på... Det känns inte nödvändigt att fråga vilken kamera du har eftersom det är den som håller i kameran som skapar bilderna :)
Tjing!
Lena

Tina sa...

Hej, vilket fint hus ni har. Jättehärliga bilder, fick lite lust att ta fram symaskinen och fixa lite av varje. Tack för inspirationen...
Kram Tina

Moa sa...

Vacker bild på den gamla cykeln.. jo då slirigt värre har det varit här oxå.. mycket snö i veckan men nu har det mest regnat upp. Bara upplogade högar ligger nog kvar nu, hoppas det försvinner fort. Ha det gott/Moa