lördag 20 november 2010

Pysselhelg!


Två av minigranarna jag plockade häromdagen har hamnat på skänken i matrummet, de är både fina och doftar gott. Nu har det smugit sig in lite mer pynt, speciellt här i matrummet. Jag fyllde min farmors gamla ostkupa med några vackra glasklockor. Julgranspynt är också vackert att dekorera annat än julgranen med.
(Bakom granen kikar Gustav III fram ; )


Matrummet är nästan trevligast på morgonen eller kvällen när alla ljusen är tända och det sprakar i kakelugnen. Det är tur att det finns stearinljus, hur skulle man annars klara hela mörka vintern! Här tänds det åtskilliga ljus varje dag!

Vaknade ni också upp med snö idag? Min lilla son ropade, -mamma det har snöat, när han drog undan gardinerna. Det är riktigt vitt ute och även om himlen är grå så känns det mycket ljusare. I helgen blir det mys och pyssel här i huset. Vad ska ni göra?

Ha en riktigt skön weekend!

Varma kramar

Karin

8 kommentarer:

Millas hem sa...

Åh, vad fint du gjort Karin! Ser att det är hög tid för mig också att sätta igång här hemma när jag ser dina vackra bilder! Här andas det fortfarande sommar!=))

Kram Camilla

Kristins Hus sa...

Hei!!
Nydelige bilder. Fikk skikkleig julstemning:-)
Nå skal jeg ut og ordne jul på trappen;-)
kristin

Norregård sa...

Hej Karin!!
Vilka härliga bilder, du har det alltid så fint!
Här blir det oxå mys och pepparkaksbak imorgon!!

Kram Malin

C. Tvillingmamma sa...

Visst är de snö minsann...oh njut verkigen av kakelugnen de är de enda jag verkligen saknar i vårat hus...

Mitt hvite hus sa...

Så stemningsfullt du har pyntet Karin...

har også slike små graner inne ..og ute..

Nyt helgen

klemmer )))

Nyanser av vitt sa...

Så fina bilder och fint arrangemang.
Kram Agneta

Norr om Köpenhamn sa...

Tusen tack för dina gulliga kommentarer Karin :o)
Sååå fint det blev på skänken med minigranar och ljus. Härligt juligt!! Ja, stearinljusen går åt som smör nu. Det får snart bli en runda till på stora varuhuset.

Ha en fortsatt mysig söndag!
Kram Ulrika

Elle sa...

Det är verkligen mysigare med ljus! Jag tänder också ett par varje kväll - dessutom knistrar kaminen!
Helgen var lugn, jag passade på att ta en promenad i skogen och samla lite mossa, innan snön kanske kommer.
Nej, vi har inte snö ännu, men jag vaknade till ett soligt och frostigt landskap imorse!
Ha en skön kväll!
Kram Elle