onsdag 28 september 2011

Magiskt vackert...

Även trädgårdsmästare behöver vila mellan varven.

Jag har varit på Zetas handelsträdgård i Stockholm och tittat och njutit av allt det vackra som finns där. Jag kan villigt erkänna att jag tycker nästan vilken trädgård som helst (annat än vår steniga) är underbar just nu. Som jag längtar tills vår tar lite form.

Det som jag fastnade mest för hos Zetas var de underbara träden. Jag har mest varit inne på fruktträd, men nu har jag ändrat mig. Se bara på dessa tre träd, vilka underbara höstfärger!



Det här sista trädet gör inte sin rätt på bild, det var verkligen helt fantastiskt vackert i verkligheten. De sa att det var en liten buske från början som blivit så här stor med åren!


Här kan jag gärna sitta i timmar! Så snyggt med de underbara trämöblerna och de bruna flaskorna. Vill ha!

Ja, det var ju inte bara detta jag ville ha på Zetas, det mesta passade mig. Jag började med att köpa några plantor till vår skuggiga norrsida där vår entre ligger. En droppe i havet känns det som, men man måste ju börja någonstans. De båda "korgarna" som hänger över bordet här ovanför fick också följa med hem till oss! Jag kunde bara inte låta bli *ler*.

Ha nu en fortsatt ljuvlig höstvecka!
Varma kramar

Karin

10 kommentarer:

Marie Louise sa...

Ja, nog var det magiskt vackert allt..så skulle man vilja he det! Länkar din blogg till min..kram marie (vitavidder.blogspot.com)

promenader på landet sa...

Underbara höstbilder hos dig i dag! Må så gott kram från Maria

Färjtorp sa...

Oj vilka fina träd! Höstfärgerna är så vackra!! Ja tänk om det kunde gå lite fortare med trädgården, allt tar ju sån tid...

kram Johanna

Färjtorp sa...

Oj vilka fina träd! Höstfärgerna är så vackra!! Ja tänk om det kunde gå lite fortare med trädgården, allt tar ju sån tid...

kram Johanna

Hanna sa...

Hej!
Jätte vackra bilder du visar
Ha en fin kväll.
Kram
Hanna

Ullis/Leva på landet sa...

Härliga bilder. Så kul att få fixa i ordning i trädgården. Mycket som man skulle vilja ha.
Önskar dig en fortsatt bra helg!
Kram Ullis

Annika Christensen sa...

Tack för den rundvandringen.
Vad fint det är där man får liksom aldrig nog.
Ha en skön vecka och hoppas att allt är väl med dig.
Annika

annashusidingtuna sa...

Hej!
Ja, zetzs är ett ställe som jag så gärna skulle vilja åka till men som inte blivit av än...
Alltid när man ser bilder därifrån så ser det så fint ut.
Ljuvliga höstträd du visar därifrån.
Kram Anna

Millygarden sa...

Åh så mycket fin dom ser ut att ha där....ser verkligen inspirerande ut. Planerar du din nya trädgård?

Kram Marina

Moa sa...

Åh så snygga bilder från Zetas, har ju bara hört talas om detta underbara ställe och jag förstår att plånboken kan bli mer än tunn om man hamnar där. Så roligt att få börja om med trädgård.. =).. ha det gott/Moa