måndag 13 juli 2009

Klättrande kändis...



Idag blir det lite mer trädgårdsbilder från mig. Den här kära rosen känner nog de flesta av er till. New Dawn är en av de mest kända klätterrosorna i Sverige, och det kan jag verkligen förstå. Den växer bra, håller sig frisk och blommar rikligt. Min sitter på gaveln till vår gäst stuga så tyvärr ser jag den inte från vårt hus eller uteplats. Men när jag går ner i min trädgård där mina trädgårdsland ligger så måste jag alltid stanna till en stund och beundra den. Några som njuter av den desto mer är de små fåglarna som bokade De lux sviten i vår trädgård. Här bor de kungligt med blomprakten alldeles inpå knuten *ler*.

Jag hoppas ni har det skönt i sommar Sverige. Vädret är väl sisådär, men idag har vi mest haft sol och det är riktigt varmt och skönt. När det varit lite sämre väder så har vi passat på och fixat lite. I vår bagarstuga där jag har alla mina trädgårdspryttlar och syltburkar ska det bli en vägg av platsbygda skåp där allt kan få plats. Min kära make håller nu på att bygga stommarna och till dörrar blir det gamla fönster. Det kan nog bli riktigt fint. Ja ska visa er när vi kommit lite längre.

Ha det så bra!
Många kramar

Karin

6 kommentarer:

STENLYCKA sa...

Ja är den inte ljuvlig denna klättrande ros, förstår att fåglarna njuter av att bo så vackert.
Skall bli spännande att se vad du och din make pysslat med i bagarstugan.
Ha en bra måndagskväll!
Kram

Anonym sa...

Vilken underbar ros den är, som smultron med grädde!

Pysselpalatset sa...

Ja onekligen De lux... skulle också kunna slå ner mina bopålar där i närheten av din ros... oj så vacker.
kram Jeanette

Karin sa...

New Dawn är verkligen en underbar ros! Den brukar vara först ut och sist in bland rosorna här. :) Och doftar gott gör den också. Numera är jag också förtjust i Penny Lane och Awakening som är frösådder från New Dawn.

Härliga bilder från trädgården! Ha en skön och förhoppningsvis solig vecka...

Kramar Karin

Kristall & Pynt sa...

Så vacker den är den rosen, Själv har jag planterat 3st honungsrosor för ett tag sen, får nog plantera en New Dawn oxå i höst.
Ha det gott
Kram Sofia

Lissboden sa...

Åh, vilken underbart vacker New Dawn-ros. Jag har just köpt en som vi skall plantera idag.
Det är härligt med män som pysslar och gör fint till oss.
Ha en fortsatt bra vecka i det helt ok vädret!
Kram/Maria