lördag 20 februari 2010

Bada!


Ute blåser det snöstorm! Vi har varit ute i ett par omgångar och skottat men man skyndar sig in vill jag lova, det blåser kallt om kinderna.

Här är en glimt av vårt badrum. Idag vill jag helst bara slappa i badet, men det är inte så lätt med två stycken "vildar" runt benen *skrattar*. Jag fick nöja mig med att städa härinne;)

Sådana här dagar med oväder är ändå helt ok tycker jag. Man kan ju inte göra så mycket utan mest bara vara inne. Det är på något sätt som om de andra i familjen också känner av att det är oväder och lägger i lågväxeln. Ingen förväntar sig något och om man dessutom skippar alla måsten blir det till en riktigt trevlig dag Jag har pusslat och pysslat med barnen, städat badrummet, fått rensat lite i skåpen och ätit god mat. Ute blåser det storm men inne råder lugn och harmoni. Alla är nöjda och glada, det blev allt en bra dag här idag *ler*!

Ha det gott mina vänner, tack för ni kikar in och vi ses snart igen!
Varma kramar

Karin

We have a small blizzard here today! I just want to take a hot bath, but with my two wild children around the legs, I am glad I got a little cleaning in here! Despite the storm, we had a really nice and cozy day inside today * smile *.

27 kommentarer:

Vintage House sa...

Hej,
ditt badrum ser så härligt ut. gillade den svart byrån:) har oxå haft en lugn dag flyttat runt möbler och städat..
kram i massor
sandra

Torprosen sa...

Ja samma här, man kan inte göra så mycket annat än pyssla och städa.Bakade härligt goda blåbärsscones ur Leila bok A piece of cake.. blev jättegoda..Kram Torprosen

Nyanser av vitt sa...

Vilket fint badrum ni har. Jag har åkt 2,3 mil på skidorna idag och det var KALLT om fingrarna och hakan kan jag säga
kram Agneta

Änglarnas hus sa...

Ja idag har det verkligen varit läge för innemys.. :).vilket jag gillar!..
Ser såå mysigt ut i ditt badrum..renoverar för fullt här nu så alla idéer är till glädje!!'

Må så gott!! /kramis Sanne

Vända blad sa...

Hej! Vilka underbara bilder du visar, som vanligt =) Badrummet ser så fint ut! Här har varit -30 på eftermiddagen och nu börjar jag tröttna...

Kram Maria

Karin sa...

That looks like a very cosy place to be, especially when it's that cold. Today we had sunshine, but a cold wind. The snow is gone now. I van imagine that a relaxing bath is difficult with those boys, jusst wait untill they are sleeping, then it's "mummy time"!
Love,
Karin

Hanna sa...

Så söt pall du har.
kram
Hanna

Anonym sa...

Hej Karin! Fy för denna eviga snö säger jag faktiskt.. :-) Har försökt kontakta dig men tror inte jag kommit fram..Om du har möjlighet får du gärna maila mig. :-) Varma hälsningar Anna.
anna.mard@habonet.net

LantlivsAnette sa...

Halloj där !!
Åhh vilket ljuvligt badrum ni har !!! Sååå fint..
Jaa, tänk att hela Sverige har snö kaos och kyla..brrr..nu längtar man mer än nånsin efter värmen..
Kraaam Anette

alegni sa...

här ska det visst bli snöstorm i eftermiddag, så det blir en innedag också idag...
vilken myshörna han har i ert rum, sonen :)
ha en riktigt skön söndag! hoppas snöfallet slutat.
kram
ingela

Elle sa...

Vilket mysigt badrum du har! Är bara synd att man inte har mycket tid över för badkaret när man har barn *ler*
Även här i Tyskland har vi fått mer snö. Det har kommit ca 10 cm under natten och som det ser ut var det nog inte allt.
*suck*
Och jag som nästan fick lite vårkänslor under veckans töväder. Det blir väl inomhusaktiviteter här med. Ska ta fram receptboken nu och baka något gott till eftermiddagskaffet.
Ha en skön söndag!
Kram Elle

Millas hem sa...

Låter så mysigt när du berättar om ovädret som får er att ta vara på tiden inne tillsammans!
Underbar bild från badrummet också!

Kram Camilla

Hanna sa...

Så roligt att du tittar in och följer min resa.
Kram
Hanna

Majas skafferi sa...

Hej! oj, vad fint det ser ut! Pampigt på nåt vis..:) Krukorna är helt underbara.
Hade absolut inte haft någt emot att hålla mig inne, när miljön är sådan!
Ha det bra!

timelesshome annika sa...

wow vad fint det blev.
Annika

Lotta MayaLee Photography sa...

Hej!
Tack så mycket för besöket på min blogg! Och för dina vänliga ord!
Jag såg dig i Evelina, jättebra reportage! Jag var med i Evelina strax före jul. Lite pirrigt att var med i tidningen tyckte jag :-)

Vilken härlig blogg och underbart hem du har!! Lägger till dig i min länklista! :-)
Ha det så bra!

Kicki sa...

Hejsan Karin
Vilket fint badrum ni har!
Såna här dagar vill man verkligen krypa ner i ett bad.
Vi som inte ens har ett badkar.
Det är såna här dagarna man funderar på att skaffa ett.
Kram
Kicki

LOPPISLIV sa...

Hej Karin! Här har vi också hållit oss inne och bara latat oss, rätt mysigt det också. Vilken underbar bild från ert badrum!! Den svarta byrån är bara sååå fin. Kram Paula

Vita rosor och förgätmigej sa...

Vilket underbart badrum ni har! Skulle mer än gärna ligga i det badkaret och slappa ett tag... Bara älskar den vackra pallen du har. Vågar man fråga vart du har fått den ifrån. Har själv letat efter något liknande utan resultat.
Kram/ Anna

Designe sa...

Gillar glimten från ditt badrum! Ser jättefint ut! Ja, man får passa på att mysa och ta det lugnt i det här vädret! Nu har ju vi häruppe haft det lugnt med vädret så jag har varit ute och åkt skidor i kylan..precis när jag åkt klart började det snöa och blåsa så sen blev det inomhusaktiviteter!
Ha en bra vecka! Kram :)

Annie - Annalunda sa...

Skickar en massa värmande kramar till dig vännen! Härliga bilder....bara såååå fint! Kram Annie

Hanna sa...

Vad roligt att du vill vara med i min tävling.
Kram
Hanna

Nyanser av vitt sa...

Hej Karin
Nej snabb lunchshopping blir svårt för dig men är du alldeles säker på att du inte ska öppna en ny butik :O )du har redan två stammisar....Carina och jag...
Kram

Anonym sa...

åh vad härligt att bada! skulle väldigt gärna ha ett badkar... kanske får bli ett gemensamt sparprojekt... för vi har ju inga andra ;) hihi...

Ha en fin måndagskväll!

KRam pernilla

Millygarden sa...

Åh vilken härlig vy ifrån ditt vackra badrum..nu vill jag se mera!

Kram Marina

Camilla Alvén sa...

Hej!
Hoppas att ni inte är alldeles insnöade, i Skåne har det töat och snöat om vartannat men vägarna är i fint skick.
Vilken snygg tapet ni har i sovrummet.
Du kan tro att jag har letat som en galning efter grå militärfiltar men det verkar kört att få tag i det i Skåne. Ska göra ett sista försök att finkamma internet efter ett par filtar annars får jag komma på något annat att klä mina köksstolar med.
Ha det bra
Kram

Lovisa sa...

Fantastiskt så vackert hem du verkar ha !!!!!!!!
Verkligen min stil men skulle aldrig lyckas få till det sååååå fint som du har gjort !!