torsdag 18 februari 2010

En kudde till!

Jag vill bara visa er vad jag gjorde när jag var igång och sydde. Mellan gardinlängder passade jag på att piffa en liten kudde till min minsting. Den gamla rödrutiga kudden hade fått ett hål mitt på. Här går det vilt till med kojbyggen och kuddkrig *skrattar*. För att dölja hålet sydde jag på en vintagenäsduk, ni vet en sådan i tyg som man använde förr. Nu gäller ju bara papper, men de som fanns när jag var liten och ännu längre tillbaka var i tyg hade ofta jättefina tryck, speciellt barnnäsdukarna.

Visst blev kudden fin, jag älskar mönstret. När jag rotar runt bland alla gamla tyger dyker det ju upp en hel del som jag inte kan motstå, bla gamla näsdukar. Som väl är så tar de ju inte så stor plats i gömmorna och så kan man ju använda dem till snuviga näsor också. Mycket roligare och trevligare än toapapper, miljövänligare också *ler*.

Ha en fortsatt bra dag!

Karin

13 kommentarer:

Elle sa...

Vad duktig du är på kuddar. Jag önskar att jag kunde sy så bra. Kanske skulle jag damma av symaskinen...någonstans uppe på vinden?
Bokstäverna du gjort är en fin och "vårig" variant som jag inte sett tidigare. Synd att jag inte har panduro i närheten.
Kram Elle

Karin sa...

What a lovely handkerchief, I would not dare to blow my nose in it! You gave it a great second life!
Huf=gs, Karin

STENLYCKA sa...

Vilken söt kudde. Och vilken bra idé, jag har flera barnnäsdukar i mina gömmer.
Ha en bra torsdagskväll.
Här vräker snön ner och så blåser det kraftigt så nu är det kris på våra vägar häromkring.
Kram

Önskedrömmar i hvitt sa...

Hej Karin!
så fin kudden blev! Vilken vacker tapet, jag hade samma fast i blått i mitt förra kök ;)
Kram Maria

Änglarnas hus sa...

Såå fint och det ger mig också flash backs till barndomen..då fick jag näsdukar att brodera själv i födelsedagspressent..men jag minns inte att jag använde tygisar..det var nog papper då också..

Ha en mysig kväll!!

Helena sa...

Så fin!!!
Ha en bra helg/ kram Helena

Anna-Malin sa...

vilken underbar kudde!!
näsduken gjorde sig verkligen fint där!! och vilken näsduk sen, underbart söt...

kram
anna-malin

Våglyckan sa...

Jättefint!
kram från mig
/maria

Lauras gård sa...

Vad fint det blev! Håller med om att det var fina näsdukar förr. Pappa hade rutiga i sitt sängbord och mamma mest vita. Mormor hade fina med spets. Kul att kunna använda det gamla som du gör. Jag har mycket liggandes, men har inte så bra fantasi som dig. Är inte så duktig heller för den delen... Stor kram Stina

fröken knopp sa...

Så underbar Karin!!!

Varma Kramar Elin

Vintage House sa...

En sådan söt söt kudde:)
ha nu en mysig kväll
en stor kram
sandra

alegni sa...

det var en väl använd näsduk :)
kudden blev riktigt tjusig.
ha en mysig helg!
kram
ingela

Tankar från Trädgårdsmästarn; Hillevi sa...

Ja, jag minns hur mycket som slets hål på. Jag älskade att stoppa barnens tjocka strumpor när de var små, tyckte det såg så gulligt ut med stoppgarn i avvikande färger.

Gulligt och ombonat:-)

Jättefin kudde, jag har kvar mina gamla näsdukar, kanske ska jag använda dem till något kreativt...

Ha en trevlig helg,
Hillevissan