fredag 26 februari 2010

Vårlängtan/Spring fever!

Tänk när pärlhyacinterna kommer upp i rabatten. Just nu känns det väldigt långt borta, det är typ 70 cm snö över de små lökarna. Jag måste erkänna att med ljuset som kommer mer och mer för varje dag ökar också min längtan efter våren.

Vi har mycket mildare nu, under eftermiddagen var det bara -1 °. Barnen grävde gångar i de stora snöhögarna och mamma satt och myste med en kopp te på renskinnet. Bäst som jag satt där och drömde om mina rabatter kom jag på att ta ut mina lökväxter för att få lite känsla av vår runt mig i alla fall. Det blev jättemysigt och lite galen får man väl lov att vara, eller hur!


den här bänken utanför vår veranda avnjuts de första fikastunderna. Snart kan man sitta här i morgonsolen och njuta med en kopp te för min del och en tidning. Redan nu tycker jag att fågelsången har ökat, nu går vi åt rätt håll ;)

Ha en riktigt skön helg!
Varma kramar

Karin

While the children dug paths in the snow, I sat with a cup of tea on the reindeer skin, dreaming about my garden and Muscari. To calm my "springfever" I took out my spring bulbs, it was really nice. A little crazy may I allow myself to be * smile *.

21 kommentarer:

LantlivsAnette sa...

Ohhh vad fint Karin..himmel vad mysigt..vilken fin fika plats, nu vänter vi på solen också..och värmen, för vi har minus 25 brrrr..
Kraaam Anette

Karin sa...

Good morning Karin,
That's a nice place to have a chat in the springtime, enjoying a nice cup of tea, and some good company.
Keep on dreaming, have a nice day!
Love, Karin

Körsbärshöjden sa...

Härlig vårvinter bild..lite härligt är det med snö och sol :)

Ha en fin dag
Eva

Anjas Hill sa...

Vilken UNDERBAR bild! Där skulle jag gärna sitta omedelbums!/anja

Claudia Leertouwer sa...

Beautiful, like sitting with you there.

Vintage House sa...

Åh det ser helt underbart härligt ut..
har en utlottning hos mig med 3 små urtavlor hoppas du vill vara med
kram och en supermysigt helg till dig oxå
sandra

timelesshome annika sa...

Vad härligt.Vi kunde ha lek tillsammans:)
Vi grillade ut iden snöteckta trädgården i går, byggde soffor i snön och njöt av värmen ifrån ved korgen.
Luktade dock som en rökta räkor när vi kom in.
kram Annika

Karin sa...

Ser fantastiskt ut! Vilken fin idé. Här är det sååå grått idag!
Karin

SollenkrokaBy sa...

Mmmm Det ser riktigt mysigt ut!
Ska nog sätta ut en bänk på verandan och använda renskinnet vårat oxå... NU ligger det slängt över sängen men eftersom våren är på intågande känns renskinn på sängen lite passe (och juligt!) ser härligt ut att få sitta där å fika!

Designe sa...

Åh, det ser ju supermysigt ut! Där skulle jag gärna sitta oxå! Vi hade 10 minus och det snöar för fullt idag! Ser fram emot solen! Trevlig helg! Kram :)

Anonym sa...

Härligt det låter. Jag sitter också på renskinn men med -30 grader och strålande sol=) Visserligen vackert men oj så kallt.Ha en skön helg/Annica

Willewira sa...

Helt rätt Karin!!

Man gör vad man kan för att greppa de små tillfällena till vårkänsla!!

Fast idag är det blöt ute och lockar inte till en fika i snön... men blunda och lyssna till takdroppet går bra!!

Ha en riktigt skön helg!!

Kram
Willewira

becca sa...

Å vad mysigt, härligt att kunna sitta där och njuta av vårsolen, hoppas att det slutar snöa snart så det kan börja bli vår, Jag länktar såå.

Ha en bra helg, kram Rebecca.

Nyanser av vitt sa...

Vadmysigt Karin. Man ska vara lite "toki" då har man ett roligare liv :O)
Trevlig helg
kram Agneta

MODERN COUNTRY sa...

Hei underbara du!!

Smiler :)) Min venn som alltid legger igjen så fine ord, hjertet mitt veller over av varme!! Karin, du gir så mye av deg selv, håper du vet hvor mye jeg verdsetter det! Har ofte tenkt på deg den siste tiden. Dagene ruller avsted men ofte sent på kvelden (les, natten!! hihi, nattugle som jeg er) leser jeg din blogg og nyter alle vakre bilder fra ditt personlig innredet hjem. Satt så uendelig lenge og kikket på ditt baderom, (jeg så posen blant alt det vakre!) det lille glimtet var nok til og fylle mitt hode med en rad av nye ønsker og ideer :)) Herlig altså med så mange ulike objekter. En kunstner er du som er så flink til å få alt til og passe så fint sammen. Ja jeg har sånn sansen for disse kontrastene i mørkt og lyst, nytt og gammelt. Håper jeg denne våren og sommeren kan både få tiden og pengene til og rekke til noen nye ønskelige forandringer.

Elsker også hva du har gjort med barnehjørnet, herlig med de freshe fargene! Ja som vi lengter jo, til den oppkvikkende våren. Vinteren har vært så lang og ekstra kald i år synes jeg. Nå rekker det!!

Ja tenk og få sitte der ute på krakken og fika med solen i ansiktet :) Men synes det ser varmt og inviterende ut nå også med saue ull og skinnende lys i snøen. Herlige bilder og nyte av!!

I helgen skal jeg sy og fikse det til i shoppen, håper jeg kan åpne snart. Ligger alltid etter skjema, så nå er jeg litt stresset. Men skal sove lenge og kanskje bake litt kanel snurrer igjen. De var populære sist :)

Ha en HERLIG helg min venn, sender mine varmeste klemmer til deg!!
Aina

alegni sa...

det ser inte bara mysigt ut, du får det att låta mysigt också, om det inte vore för teet förstås ;)
ha en skön helg och många mysiga fika- och testunder framöver!
kram
ingela

Elle sa...

Vad mysigt med renfällen, där hade jag också kunnat tänka mig att njuta av en kopp kaffe.
Vi har haft plusgrader ett par dagar nu, snön har nästan töat bort helt (förutom drivorna) och igår såg jag både snödroppar och krokusar i trädgårdarna!!!
Nu fattas bara solen...
Ha en skön fredagkväll!
Kram Elle

Kristin sa...

Hej hej vännen! ja du, här är också snö i massor. Jag hoppas det börjar smälta ordentligt nu, idag har vi haft 3 plus, men vad gör det när vi har lika mycket snö som ni.

Så härligt du har det, och jag vill också ha ett renskinn. Var hittar man det i dessa sydliga trakter???

Reportaget gick bra idag. Det var inget hemma hos, utan om en stark kvinna på landet som förverkligat sin affärsdröm. Härligt! Lottas bilder blev jättefina också och vi jobbade så bra ihop så det var också väldigt bra. Är så nöjd med dagen! Skönt att få en fin avslutning på veckan när alla andra dagar varit helvetiska att ta sig igenom...

Kram nu och ha en skön helg!

Med förhoppningar om takdropp -
Kristin

Viveka i Bläckhornet sa...

Där vill jag också sitta o mysa.......allt ser ju underbart ut!

Kram Viveka

kardemumma sa...

Underbart place att avnjuta en fika på och invänta solens varma strålar!! Vackert som vanligt må jag säga!
Kramar Carina

Sjarmerende GJENBRUK sa...

Helt enig at fuglesangen er blitt mye vakrere og det er godt tegn.
Nydelige bilder og jeg skjønner du gleder deg til å nyte din morgenstund nettop her...Ha en fin helg!
Klem fra Hanna