tisdag 23 februari 2010

Barnhörnan del 2.


Här kommer några fler bilder från minstingens lilla sovhörna. Den vita, skavda järnsängen är ett auktionsfynd och den är jag så glad för. Dessvärre är den inte så barnsäker för mellanrummet mellan spjälorna är lite väl stort. Tur att det finns spjälskydd som både gör sängen mer ombonad och trygg. Det här fina skyddet kommer från Himlas juniorserie.


På en hylla står "bara titta på" saker. I alla fall blir det inte så mycket lek med den här coola bilen som en barnslig konstnär byggt, den är mamma rädd om:) Däremot åker dragspelet och posthornet ner då och då för en liten trudelutt!



De underbara trummorna kommer från Walther & Co, dem är det säkert många av er som känner igen. Hos mig har de fått agera både pall, trummor och nu sängbord.

Vårt golv i sovrummet är målat med linoljefärg i en svagt grå/grön nyans, det är även alla socklar och foder. Det ger ett vackert mjukt ljus därinne. På golvet ligger ett av mina senaste loppisfynd. En underbar rund virkad matta av gamla mattrasor. Jag bara älskar de härliga färgerna och dessutom håller den ihop hans lilla hörna så bra.

Hoppas ni har det bra i kylan, jösses vi vaknade med -27 ° här i morse. Solen har strålat från en klarblå himmel, det har varit så vackert men lite väl kallt. Det är så härligt nu när solen når lite högre upp på himlen. På eftermiddagen satt vi i solen på vår veranda och spelade spel och läste. Hela familjen var där och myste, så också katten som låg och "solade" sig i fåtöljen. De här ljusa dagarna är verkligen välbehövliga nu, eller hur!

Varmaste hälsningarna

Karin

Our little boy sleeps in a cozy corner of our bedroom. In the old iron bed that we found at an auction slept also his older brother who is now nine. On a shelf are "just watching" things, in all cases, the lovely car as a "childish" artist built. The children accordion works great and sometimes go down for a little song.

The round crocheted rug is one of my recent flea market finds. I love the colors and I think it "holds together" his corner well. Today we woke up with -27 ° here so we have not been outside for any long times* smile *. It is fortunate that it was sunny and cozy inside, too;)

13 kommentarer:

Anonym sa...

Så roligt att se fler bilder på barnhörnan! Ser såå mysigt ut!!
Här skulle det vara dags att börja plocka lite, har varit lite trött efter allt program vi haft i helgen..:)
Vi vaknade med -26 grader i morse...men solen skiner!
Ha en bra dag i kylan!

Michaja sa...

Oh I just love your son's little corner. The car is great! And the little carpet is gorgeous.
Have a lovely day.

Karin sa...

That cold! Brrrrrrr Come here, I will give you a nice and warm hug!
Your son is a lucky guy to sleep in such a cosy corner ;o)
Love, Karin

Designe sa...

En sån underbar hörna! Jag gillar den skarpt! Älskar rött,vitt och blått! Gillar såna bilar som du har där på hyllan, trummorna, den gamla hästen och allt! Precis min stil! Hos mig var det ca 30 minus idag...brrr..kändes inomhus oxå! Va mysigt det lät att sitta i solen på verandan! Skönt att sitta inne och värmas av solen! Kram :)

Unknown sa...

Ja, vilket väder det var i helgen snöoväder och kyla, men det härligt att kura och mysa med familjen.

Ur barnsäkerhetssynpunkt kankse de inte är sådär himla säkra som man skulle önska de gamla järnsängarna. Vi fick låna en gammal säng när ena barnet var litet där botten huxflux ramlade ner, men där gick gränsen och vi plockade fram ikeasängen igen.
Men din lille sons säng ser ju både helt bedårande och säker ut.
Ha en härlig dag.
Camilla

Elle sa...

Oj, vad kallt ni har det där uppe. Ska kanske inte klaga över regnet vi har här i Tyskland. Nu töar ju snön äntligen bort och jag kan delvis skymta lite gräsfläckar mellan allt det vita.
Vågar dock inte hoppas för tidigt på att detta är ett vårtecken. Men hoppas kan man ju.
Ska nu köra till dagis, där ungarna lär sig att gå över gatan tillsammans med polisen - naturligtvis i ösande regn....

Ha en skön dag!
Kram Elle

Vintage House sa...

Hej,
Kul att se hörnan igen:) Trummorna och sängen är mina favoriter:)
Mattan är ett underbart fynd.
kram i kylan och ingen sol än
sandra

rautaharakka sa...

helt underbar hörna, speciellt mattan ser ut jätterolig!

Tulipa sa...

Hej Karin!

Den hörnan är jättecharmig! Jag gillar mattan vääldigt mycket! Ser nytillverkad ut, - med andra ord trendig idag igen!

Här har solen lyst på eftermiddagen, skönt! Det har vi inte varit bortskämda med i denna delen av landet!

Kram Mariette

Emelie Berger sa...

Hej Karin!
Kan du inte hjälpa mig?? Jag satt här utan inspiration till doppresent. Och så dyker jag på dina trummor här och tycker de är jättefina. "Vad bra med länk" tänkte jag - men jag föstår mig inte på hemsidan!=)

Hur skulle jag kunna få jag tag på dessa trummor? ;)

/Bergers Byrå-Emelie

Ullis/Leva på landet sa...

Den bilen var så läcker. Skulle passa utmärkt här hemma också. Det är så mysigt i hörnan.

Kram Ullis

Jessica sa...

Hej,
vilken fin barnhörna! Sängen är så fin.
Förstår att sonen gillar att titta på tapetmönstret.

Visst är det kallt. Hua, vill helst hålla mig hemma och mysa.

Må gott,
kram
Jessica

Lilla huset på prärien sa...

så fint karin! jag bara älskar de där w&co trummorna, de är helt underbara. det är så roligt med barnrum tycker jag, det finns så otroligt mycket roligt man kan göra och där får man verkligen ha barnasinnet kvar :)

kram jenny