söndag 28 februari 2010

I love loppis!

Tänk att ett litet fynd kan göra så mycket för att det ska kännas nytt och fint.
Jag hittade två svagt turkosa örngott för en femma styck på en loppis. Det är säkert gamla vita örngott som någon färgat och de är underbara. En mönstrad pläd fick ligga på sängen tillsammans med min mormors vita örngott och de nya fynden. Det blev genast mycket mysigare och vårigare i sovrummet.

Det är nog ett H broderat men man kan nästan se det som ett K om man vill. Visst blev det fint med lite färg, det piggar upp!

Har ni gjort några fynd i helgen? Jag älskar loppis *ler*!

Ha det så gott mina vänner!
Många kramar

Karin

At a flea market I found two lovely pale turquoise pillowcases. I added a patterned blanket on the bed and with my grandmother´s old white pillowcases and my new finds it became a more "springlike" feeling in the bedroom. I love flea market finds;)

38 kommentarer:

(eddas) sa...

Ja..jeg elsker det jeg og:)Har mange putetrekk jeg har funnet....slik et fint og koselig soverom du har....jeg driver og innreder mitt nye soverom....
ha en fin søndag
eddaKlemmer

timelesshome annika sa...

Godmorgon!
Loppis utan mig :(
Vad fint det blev!
Kram Annika

hagagården sa...

Underbart fint,det är härligt med fynd,tänk va lite som kan göra en så glad och nöjd.
kram
ninni

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Det var en fin vårfärg, riktigt bra fynd. Och en lyckad färgning, så fint att det var monogram på. Jag har fyndat ett fönster som handy-man här har putsat upp lite, visar det idag.
Ha en fin söndag
Kramar
AnnaMaria

Karin A sa...

Hej Karin!

Så himla vackert och inbjudande. Gillar kombinationen av härliga mönster och färger. Vårligt och vackert!

Jag var iväg på några loppisar igår. Kul! Jag kom hem med några småsaker; en plåtburk och bestick. Vi hittade ett plåtskåp (tandläkartyp) men det var så mycket att göra vid det plus att jag inte riktigt har plats för det - så det fick stå kvar. Det kommer jag nog ångra både en och två gånger. *Ler*

Har det börjat töa även hos er? Nu hoppas vi att våren kommer snart!

Stor kram från Karin

irene sa...

Såååå fint!
Ja tänk så glad man kan bli av fynd på loppis! Så är det heller ikke så mycket som skal till för att det skall se litt vårligare ut!
Ha enfin söndag!

Klem Irene

Tulipa sa...

Hej Karin!

Vilka fina inlägg (att som vanligt) läsa ikapp.

Det ser allt bra härligt ut där framför er veranda...

Älskar också att tillföra lite färg, ska se om jag hittar nåt bra idag! Det ser mjukt mysigt och härligt ut med kuddarna!
Så här års vill man gärna "bona" in sig lite extra!

Trevlig söndag!

Kram mariette

LantlivsAnette sa...

Ohhh vad fint, jag älskar loppisar jag också..men nu var det ett tag sen jag var på någon..längtar tills de börjar tina fram loppisar här o där..
Kraaam Anette

LOPPISLIV sa...

Hej Karin! Så gulligt med ett turkost örngott, och dina tapeter gillar jag skarpt. Härligt med små loppisfynd som ger energi. Jag var på loppis igår och fick med mig hem ett par röda böcker, passar inte alls in här egentligen men de var så gamla och charmiga. Frödings samlade dikter, tänker på julen, då ska de få ligga framme och pryda. Just nu har jag dem i sovrummet där de passar bra som en röd liten klick. Nu börjar loppisarna snart dra igång på riktigt, guuuud vad härligt va? Ha det gott. Kramis Paula

Viveka i Bläckhornet sa...

Så ljuvlig vårkänsla det blev :)

Tyvärr blev det ingen loppis för mig idag. Bilen strejkade. Tror den också är less på all snö...;)

Kram Viveka

Anonym sa...

Hejsan Karin!
Så fint och härligt med lite turkost inslag! Nästan ångrar att jag inte köpte de 2 svagt turkosa faten på loppisen igår, hm =) men jag gjorde lite andra fynd. Det blev en liten hörnhylla, äldre gullig kökshandduk "du och jag" från linnelinjen Almedahls och lite annat smått och gott.

Hoppas er dag och kommande vecka blir fin!

Kram från Krista

Linda- Vildros och kaprifol sa...

Underbart vårfint i din säng och jättesnyggt fotat!!
Härlig känsla när man hittar vackra fynd för billig peng på loppis... Själv hoppas jag kunna åka till en loppis idag. Men får se om det är möjlgt för pojken min spydde i natt men verkar nu vara pigg. Förhoppningsvis kan vi åka en runda innan så barnen somnar i bilen under tiden.

Annars längtar jag till sommarloppissäsongen drar igång! :)

Ha en skön söndag!
Kramar Linda

Karin sa...

Hi Karin,
Great finds! What a lovelely collours. And indeed, with a little bit fantasy the H kan be a K so its your pillow all the way!
I hope you'll have a nice sunny sunday. Love, Karin

Unknown sa...

Ja, jag köpte också gamla kuddfodral häromdagen, nu ska jag bara hitta en snygg pläd till sen så, ska det vara klart i sovrummet.
Pläden du hittat gjorde sig verkligen där på sängen må jag säga.
//Camilla

Elle sa...

Vilka söta sängkläder du har!! Jag tyckte mig se ett K på kuddfodralet ;)
Egentligen ville jag besöka ett loppis i grannstaden idag, men istället kommer släkten på besök. Hade nog inte gått iallafall, det är väldigt blåsigt här idag. Man kan ju inte ha allt!
Ha en skön söndag!
Kram Elle

Vit som snö sa...

Visst älskar man loppis men just nu har det varit lite av den varan för min del. Så vackert du bäddat, fint att ta in lite våriga pasteller!
Kram Cilla

Kristin sa...

Hej Karin! Inte har du det rörigt i ditt sovrum. jag tror det passar dig utmärkt, du är mycket mer färg och form än jag, jag är ju en riktig "fegis" när det gäller mönster och färger. Trivs bäst när det inte är för vågat. Sedan tror jag absolut att man ska gå på det man känner att man gillar och verkligen låta personligheten välja och inte följa andra.

S fick skjuta rådjurskidet igår kväll. Vi hade försökt truga i det ensilage och även lite sockerlösning hela dagen, men det blev inte bättre, orkade inte stå på benen och sov mest. Jättetråkigt.

Idag har jag i alla fall målat om vårt sovrum, är precis klar med sista strykningen! Blir så fin färg med den här sidengrå och jag hoppas verkligen sovrummet blir kanon när allt är tillbakamöblerat! :-)

KRAM KRAM från oss - och stort tack för tipset om renskinnet, ska åka upp dit någon dag och se om de har det kvar!

/Kristin

Gugis Pärlor sa...

Jag är helt såld på loppis! Fina fynd du har gjort! Jag fyndade också ett par gamla broderade dynvar igår. Jättekul! De kommer jag att ha i en soffa när jag väl har målat den!

Ha det så bra och lycka till med framtida fynd!

Kram

helle sa...

Hvilken fin blog du har! Dit soverum er aldeles charmerende med dit brug af det fine gamle linned, som jeg også elsker!

Kram Helle

Lantbacken sa...

Vilket underbart sovrum och vilken tapet! Du visar verkligen att det är fantastiskt läckert med färg, gillar det!!Kram Pernilla

Joana sa...

Tienes un blog precioso.Las fotografías e imágenes hablan por sí solas.

Joana sa...

Tienes un blog precioso. Me encanta.

Camilla Alvén sa...

Så vackert!
Här har det inte fyndats någonting men jag är väldans sugen på en loppisrunda.
Ha det bra
Kram

kardemumma sa...

Alltid så vackert! Jag bara älskar dina tapetval! Mycket smakfullt.
Ha en skön vecka och nu tar vi ett steg in i våren!
Kramar Carina

Lissboden sa...

Hej Karin!
Vilka fynd du gjort på loppis och visst känner man sig glad att det kostar en sådan lite summa när man får det så fint.
Ni ser ut att ha det riktigt mysigt på ert utefikaställe.
Vi får hoppas på lite sol i veckan så att vi kan njuta av vårsolen nu lite mer.
Idag har det varit riktigt tjurigt.
Ha en härlig vecka!
Kram/Maria

Änglarnas hus sa...

Hallojsan!

Ja det var en riktigt fräsch färgklick! precis vad man behöver ni i rusket!
Inget loppande för mig i helgen..hittade doch en hylla med lådor som skall målas..hamnar nog i badrummet när det bli klart!

Kramis Sanne!!

Designe sa...

Så snyggt bäddat! Härligt med många kuddar och det blev verkligen vackert med den lilla färgklicken där! Kram :)

Våglyckan sa...

Inga fynd här inte men jag får njuta av dina fina fynd istället ;-)
Kram från mig
/maria

Ullis/Leva på landet sa...

Så fint det blev i sängen. Ser så mysigt och inbjudande ut. har inte varit på loppis på länge nu.

Ha en bra vecka!
Kram Ullis

becca sa...

Tusen tack för din fina ord hos mig, det värmer i hjärtat. Kul att du vill vara med i min lilla utlottning.

Det blev jätte mysigt i din säng, skulle gärna krypa mer där =), eller nej sängen va så fint bäddad synd och förstöra det.
Kul att du använder dom gamla örngotten, det skulle den som broderade dom veta.

Ha en bra vecka, kram Rebecca.

Lina sa...

Himladens romantiskt och fint! Gulligt men ändå rejält. Vackert.
/Lina

Karin Lindström sa...

Hej Krista!

Jag kunde väl tro att du varit ute och fyndat;) Det lät spännande med dina fynd, den handduken är jättefin. Ibland ska man ha tur!

Har ni fått töväder än hos er? Här har det varit så grått och regnat idag. Vi har varit ute och försökt få ordning på "snömodden" på gården. Det är hopplöst att ta sig ut på vägen, bilen bara sladdar. Det är som att köra i sirap. Vi har haft sportlov här och i morgon är det skola som vanligt igen. Då ska jag sy en kudde eller två;)

Ha en bra vecka! Nu är det Mars, härligt!

Många kramar
Karin

Millygarden sa...

Så fint med alla dessa vackra kuddar! Snygg tapet med kontrast mot det annars så romatiska.

kram Marina

Maliva`s verden sa...

Ja loppis er gøy,bare så synd det ofte er så dyrt her i Norge. Men fant et flott klaffbord i Sverige denne uka....Kanskje du har et tips om jeg skal male eller lute det.
Gjenbruk er gøy;o) Klem fra Maliva

Körsbärshöjden sa...

Visst är det underbart med loppis.
Det blev så fint med de " nya" örngotten :)

Roligt att du gillade färgen i mitt vardagsrum, så roligt att få lite feedback :)

Ha en riktigt fin vecka
Eva

Anonym sa...

fin kudde! nä, inga fynd här i helgen... har ju kanppt tagit mig ut!
Nästa inköp jag ska göra är grejer till lilltoan; köpte en spegel dit men det var inget fynd:)

KRam pernilla

millandante sa...

Måste säg det igen... tapeten är helt ljuvlig och rummet ser så mysigt ut!!! Kanonfin bäddning och den svaga turkosa är så fin!! Tänk... för en femma... ja loppis är bara bäst!!
Ha en fin vecka!
Kram

Hannis sa...

Det var vårfint!
Var ju riktigt fin färg på örngotten.
Nu är det ju nästan så man längtar i hjäl sig efter någon typ av vårtecken=))
Och just i dag så öser ju snön ner...

Skrattade gott åt din kommentar om badandet!
Blev en riktig paus med badandet när loppisfynden stod där inne...
Inte så lätt att njuta bland leriga stolar och en trasig kista*fnissar*

Ha en skön dag i dag/
Kram Hannis