måndag 24 maj 2010

Blommor ute, blommor inne!


Jag kan inte hjälpa det, jag ser blommor och gärna rosor överallt. Kanske beror det på den här lååånga vintern och kanske beror det också på att många av rosorna i vår trädgård har inte klarade den. Mina senaste inköp har antingen varit olika blommor till trädgården, krukväxter eller saker med blommor/rosor på.

Den här rosiga lampan bara stod och väntade på att få komma hem till oss. På loppisen bland en massa annat "sunk" såg den inte alltför rolig ut, men det var ändå något som tilltalade mig. De underbara vintagerosorna på den fina gamla handsydda skärmen förstås *ler*. Den lyser jättemysigt på kvällen och på dagen blommar den minst lika fint *skrattar*. Just nu står den i arbetsrummet som jag håller på att dona lite i. Men här i huset vet man aldrig vart grejerna hamnar tillslut när jag är klar (vilket jag aldrig blir;)

Ha det gott!

Många varma kramar

Karin

19 kommentarer:

basiclabelSweden sa...

Hej Karin,

Förstår dig, men jag har endast 1 eller 2 rosar in min trädgården hihihi.... jag tror inte att alla klara så riktig den torka och kalk jord här ;)

Hoppas att det kommer mycker blommor hos dig ute och inne.

kram

(eddas) sa...

Er helt enig med deg Karin:)
ha en flott dag
eddaKlemmer

Marie Elisabeth sa...

Det är så skönt och se hur sommaren utvecklas i sörmland <3 Vet du vad Karin ...jag är född i Eskilstuna :)
Sörmland för mig är den finaste platsen i världen :)

Ha en underbar vecka vännen!

Kram

Marie

Den gamle stil-de svunne tider...VINTAGE sa...

åå så flott, jeg elskar din stil !!

n o r d i n g å r d e n sa...

Vilken vacker och unik lampa! Jag gillar också blommor o roros, jag har sett en ny tapet, med bruna rosor på och lust turkost botten, fr Borås tapeter, så jäkla snygg att det gör ont- har du settd en? Mari.

Mitt hvite hus sa...

Så skjønn lampe... ikke mange som har en slik en..

liker bloggen din veldig godt jeg O=)

Jonglören sa...

Så tråkigt med rosorna. Själv har jag så o-gröna fingrar som man bara kan ha.

Anjas Hill sa...

Kort och gott:Snyggt!/Anja

Tulipa sa...

Hej Karin!

Lampan är jättefin! Jag förstår din lilla förtjusning för den... Har också en gammal lampa med rosskärm i murrigare färger och jag är så glad för den!

Det verkar som att det gått hårt åt rosorna under vintern,- men i vår trädgård har det klarat sig bra.Däremot har buxbomen blivit lite tråkiga en del...trist när de blivit stora och ljuvligt gröna och formklippta. Men så är det ju med växtligheten, det blir som det blir...

Här bakas det ikväll. Nu ska vi bjuda lite på mormor och morfar!

ha det så bra!

kram Mariette

Jessica sa...

Blir så avundsjuk på ögat ditt som ser sådana möjligheter. Du har så fin känsla i allt du gör och planerar.
Det är därför det är så kul att kika in här!
Ha en bra måndagskväll

Elle sa...

Det där tyget känner jag igen! Min morfar hade en fåtölj i samma färger har jag för mig...eller var det en gardin? Jag vet inte, men nåt hade han i just det tyget!

Ha en skön kväll!
Kram Elle

moa sa...

hei søte karin
oj,oj,oj - så vakker lampe!
helt nydelige farger ♥
grattis-grattis med den nye skatten!
..og blomster både inne & ute *ler*, ja det kjenner jeg godt igjen...MEN det er jo så himla vakkert ♥
ha en fin ny ukestart
moaklem ♥!

Marie - Systrarna sa...

Ursnygg lampa! Ett riktigt fynd. Det gäller att ha ögonen med sig på loppis...
Kram kram/Marie

Anonym sa...

Tänk, visst är det väl härligt med den där känslan "att den där bara måste jag ha"...precis som om man alltid har letat efter just den saken och äntligen äntligen hittat den! =)
Minnet säger mig att jag har ett äldre tyg med liknande blommor på turkosblågrön botten någonstans men var... undrar vad min favoritbloggare Karin skulle gjort av det?

Imorgon blir det en promenad med grannen och förhoppningsvis lite tid för plantering i pallkragarna kära pappa var hit med idag.

Hoppas du får en fin vecka, Karin!

Kram från Krista

Karin sa...

Hello my friend,
This lamp has written "Karin" all over! A pitty it was standing in Sweden, so you where first *smile*.
We had some great sunny days, wish it could stay that way, but the forecast isn't that good. Colder again :( they say. Maybe they'll get it wrong this time, I want to keep on enjoying the flowers in my garden now.
Wish you a sunny week!
Hugs

alegni sa...

klart du skulle köpa hem den lampan. den är så karin!!
allt gott!
kram
ingela

Sanna - My Blueberry House sa...

Hej Karin,

Visst är det kul att återvinna och hitta nya användningsområden för sakerna? Din lampa gör sig fin i arbetsrummet och plåtburken häromdan gillar jag :)

-Sanna

Rosor och Spetsar sa...

Visst är det härligt att saker som andra ratar kan få nytt liv hos oss "recykklare"
I min trädgård ä det också många rosor som inte klarat den långa o kalla vintern o det känns ledsamt.Gillar din gamla burk med trasigt glas som blev en kruka - jättesnyggt, o vattenreservoarerna som också blev kruka o tidningsställl-underbart o vackert.
Ha en fin vecka
Kram
Annelie

Madame Petite sa...

Suck... letar efter en rosig vintage lampa och hittade den här. Men ack, den hade redan en ägare :)

Så fin!!!!