fredag 7 maj 2010

Svart...

Igår gick jag loss med den svarta krukfärgen jag köpte hos Zetas på trädgårdsmässan. Det blev riktigt fint och som hon sa i kassan -det är så skoj, man provar på allt möjligt.

Jag tror det blir jättefint att plantera i de svarta krukorna, både grönskan och färgerna framhävs. Nu återstår det bara lite värme så man kan sätta ut lite mer blommor. Jag har hört av fler som köpte färgen redan förra året och att den håller jättebra. Jag kommer ändå vara lite försiktig med underlag, jag vill ju inte att det blir fula ringar.

Nu är jag sugen på att måla lite mer "trista" saker. Visst är det väl roligt att piffa ute också. Jag har tur för jag ska på tjejkul på Söndag med bland annat ett besök på Zetas. Det får kanske lov att bli en flaska till *ler*.

Ha en skön Fredag!

Kramar
Svarta Karin

16 kommentarer:

Hannis sa...

Tjusigt!
Svart är en riktigt fin kontrast!
Kan tänka mig att det kommer att bli fint när du planterat och grejat=))

Önskar dig en skön helg/
Kram Hannis

Unknown sa...

Det där blev jag sugen på!!
Är ju inne i en svart period just nu, konstig vårfärg va?.
Tror, precis som du säger att det kommer bli supersnyggt att plantera i de där krukorna, både gröna växter och färgglada passar ju jättebra till svart.
Antar att det blir en liten fika på Zetas också? Ska dit nästa vecka, älskar deras knäckpaj,mmmm, och att sitta där i grönskan och bara njuuuuta av allt snyggt där. Man blir salig och önskar sig både släpkärra och större plånbok där;)
Ha det så trevligt i helgen!
Camilla

hemma hos lilla mej sa...

Ja det blev läckert.Kommer bli ännu finare med blommor i .Önskar dejen mysig fredag kramar Rita ♥

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Kommer och bli jättefint med dessa svarta krukor ute. Till och med jag har skickat efter en svart sak, är lite förvånad själv. Jättekul och se sen när du planterat och tagit ut dom, och det lär väl inte bli denna helgen. Så iskallt som det blåser!
Ha det fint
Kramar
AnnaMaria

Sussi sa...

Halloj Karin!
Så snyggt med den svarta färgen på krukorna! Lotten tipsade och jag for till Zetas, men ingen färg fanns när jag var där :o( ...Snopet!

Får väl göra ett nytt försök! Ha det så underbart i helgen trots alla hiskeliga väderprognoser!

Kram
Sussi

Börjelundskan sa...

Åhhh, vad snyggt, det kommer att bli kanonsnyggt med blommor till den svarta färgen. Har sett att många har köpt den från Zeta, synd att man bor så långt därifrån :(.

Måste säga att det är sååå inspirerande att kika in hos dig,....härliga bilder *ler*

Ha en underbar helg. Kram Cin

Norregård sa...

Blir så snyggt!!!
Är riktigt sugen på det jag oxå;o)
Önskar Dig en trevlig helg!!

Kram Kram Malin

Karin sa...

What a great idea, your potts will be as new! And the flowers will colour beautiful with the black. Of course I want to see the reault in the end *smile*
Have a nice weekend, hopefully with a bit of sun.

Designer/Artist sa...

Härligt med svarta krukor...
Funderar också på att måla mina svarta.

Trevlig helg!

Catharina

Camilla Alvén sa...

Snyggt med svarta krukor mot all grönskan i och runt omkring.

Ha en skön helg
Kram

Änglarnas hus sa...

Hallojsan vännen!!

Jag tänkte också "bli med flaska" då jag har ett antal stora krukor som skulle bli snygga i svart!..Köpte då inte den på mässan..vände och vred på den ja..Får allt ta en tur dit efter jobbet ngn dag!!

ha en riktigt fin helg!!

Kramis Sanne

Elle sa...

Jag kan riktigt se hur du springer omkring med penseln i handen och letar efter fler krukor som ska bli svarta. *ler*
Det blir säkert jättefint med blommor i.
Ha en skön dag på Zetas!
Trevlig helg!
Kram Elle

Karin sa...

Snyggt! Ha det så kul i helgen! Zetas är aldrig fel!! Tänkte mig en tur till Stallarholmen i morgon, det ska finnas ett nytt bageri...
Karin

Marie - Systrarna sa...

Vad kul att du kommit igång med krukmålandet! Jag får nog plocka fram min flaska och spana runt lite igen... efter nåt nytt att svärta ner.... Så skoj ju!
Ha en härlig helg! /Marie

Vit som snö sa...

Supersnyggt! Tror det blir jättevackert med grönska till.
Ha en underbar helg!
Kram Cilla

Anjas Hill sa...

Visst är svart fint mot växter!
Men denna ständiga kyla - den klär inte någon!/Anja