torsdag 6 maj 2010

Fru Westerlund...


Morgonljuset är så vackert i vårt matrum. Här står en av doftpelargonerna jag köpte hos Slottsträdgården. Jag letade efter Doktor Westerlund, den enda doftis jag känner till men det är en kvinna vid namn Lady Plymouth (kallas faktiskt fru Westerlund ibland) som jag har äran att dela mitt matrum med just nu. Jag är uppvuxen med doftpelargoner och har väl inte direkt tyckt att de är de vackraste blommorna, men nu har jag ändrat mig. Undrar om det har med åren att göra *skrattar*. Jag tycker i vilket fall att de här jättefina och jag älskar doften när man rör vid dem. Sen har ni väl alla hört hur hälsosamma de är *ler*.

Ha en bra dag!
Kram Karin


14 kommentarer:

(eddas) sa...

de har jeg aldri hørt om:)
deilig med god lukt..
eddaKlemmer til deg:)

Elle sa...

Det är nog åldern...*ler*
Jag märker själv att jag ändrar inställning till vissa blommor och plötsligt kan intressera mig för en blomma som jag förut aldrig skänkt en blick eller rentutav tyckt illa om.
Men om man alltid har samma smak skulle det nog bli långtråkigt, eller?
Ha en fin dag!
Kram Elle

Country Hill sa...

Doftpellisar jaha det är såna man ska ha. Missade att köpa på Ulriksdal, det gick ju så fort. Men jag fick ju sniffa på Lottens.
Ha en fin dag!
Kram Lena

Anneli sa...

Hejsan.

Sådana där doft pelargoner hade alltid min mormor.
Minns lukten så väl, jag blev alltid snuvig och behövde nysa...

Nu tycker jag de luktar underbart, visst ändrar man smak med åren...

Ha en fin dag,
Kram Anneli.

alegni sa...

jag har överhuvudtaget inte gillat pelargoner... tills för ett par år sedan. nu har pelargonen nästan blivit min favoritblomma. någon doftpelargon har jag däremot aldrig haft.
kram
ingela

Vit som snö sa...

Jag tror faktiskt att det är åren som gör att vi uppskattar pelargoner;) Har hört det från flera och upplevt det själv. Men man kan se det som en av fördelarna med att åldras;) Hihi
Lady Plymouth tyckte jag var ett vackert namn!
Ha en fin dag! Kram Cilla

Sussi sa...

Ångrar mig faktiskt att jag inte slog till på en dofpellis när vi var på Ulriksdal. Jag hade en period på sjuttiotalet, jooo...jag var blomtokig redan på den tiden..., när jag absolut skulle ha en Dr Westerlunds på min fönsterbräda. Sedan dess har intresset svajat lite, men nu känns det som det är dax igen! Efter trettio år..hi,hi!

Kram
Sussi

Sanna - My Blueberry House sa...

Hej Karin,

Ja det är nog åldern. Har inte heller varit förtjust i pelargoner som jag tyckt varit rena "tantblommorna" haha! Men under senare år har jag totalt kärat ner mig i Mårbacka :) Go Figure...

Ha en skön eftermiddag,
Sanna

hemtrevnad marie sa...

Ja , min mormor kallar dem för häsloblomma, och även dr Westerlunds blomma.
ha en fin kväll vännen!
kraam

Nyanser av vitt sa...

Hej Karin
Det är nog åldern :O) jag är likadan. Köper också blommor som jag inte tittat åt förut.
Kram

Änglarnas hus sa...

Hallojsan!!

Så det var så den heter!..jag roffade åt mig ett par i all hast! när de började släcka ner!..hihi..


..Doftar ljuvligt!..men jag har allt missat vad de skall vara bra för?..du kan väl berätta!

Första dagen på jobbet efter sjukdom idag..så på väg hem blev det en tur till vår loppis! ;)

Ha det gottis Vännen!!

Kram Sanne

Vintage House sa...

får köpa mig en sådan:)
gillar pelagonier..
ha det härligt kram
sandra

Lissboden sa...

Jättefin blomma och jag håller med dig om att den luktar jättegott när man rör vid den.
Ha en fin helg!
Kram/Maria

Änglarnas hus sa...

Hallå igen!

Ja men du hade ju länkat! det missade jag helt! ;)..Aha.jag får flytta in den si sovrummet nu då! har de på Glasverandan..

Jag fyndade en "shabbig" ljusgrå stol.för 25 kr..bara att kä med lakansväv..fix and done...och en till cremegul burk men med texten Kaffe på..samt en lite silverdosa..

Så det blev lite i alla fall!

Ha det så bra! Kram sanne