torsdag 20 maj 2010

Tulpantjuv...

Jag har en tulpantjuv i min trädgård! Nej, det är inte rådjuren som ätit av knopparna på dem utan min lilla treåring. Han kan bara inte låta bli att plocka de fina, stora, röda blommorna när han går förbi. Och som barn gör så bryter han av dem med korta stjälkar.

Även om jag sagt till honom att han inte får så kommer han med en hel liten tulpanbukett i sin lilla hand och säger -Mamma, de är till dig. Inte kan man bli arg på honom då, det är ju så rart.

I kväll blir det extra fint dukat i matrummet. Vi hämtade flaskor i olika storlek och satte de korta blommorna i. Även om röda tulpaner inte tillhör mina favoritblommor så blev de i alla fall väldigt fina i matrummet idag *ler*.

Vilket underbart väder vi har! Varje dag är det varmt och skönt, vilken skillnad!

Ha en riktigt skön dag!


Karin

18 kommentarer:

MODERN COUNTRY sa...

God morgen Karin!

Håper alt er fint med deg! Det høres ut som du også nyter denne tiden. Den aller fineste på året synes jeg. Det gleder meg bare og våkne opp og titte ut i hagen.

For en herlig liten tyv du har, og så snill også. Jo det er klart han har deg i tankene når han plukker. Hjertet smelter!!

Du er så flink til og nyte livet Karin, jeg har lest dine siste poster og alle skulle nok ta tiden mer til dette som du. Lage god mat, pynte vinduskarmen,dyrke og lukte på blomstene. Alt dette med hjertet. Dine omgivelser utstråler sånn harmoni, det er skjønt og titte inn her. Tenk at pionene allerede har sprunget ut. Hos meg er de enda på voksestadiet og knoppene lar også vente på seg. Men snart bare, kan jeg også nyte de fine "ballkjolene" :) Mitt favoritt bilde denne måneden må være av urnene i ditt baderomsvindu, det er Underbart vakkert!!! Det hører virkelig hjemme i en fin bok.

Ha den fineste dag vennen, og ha også en herlig helg! Njuuut.. :)

Varm klem
Aina

Gugis Pärlor sa...

Vilken fin tulpansamling det blev på bordet! Din son är visst en blivande charmör? Gulligt med barn i den åldern och vad de hittar på!! Roligt också att ni har fått en släng av det fina och varma vädret!

Stor kram
Gugi

Penseldraget sa...

Ha ha inte kan man bli arg på en sån gullunge =) tycker de blev så fint på matbordet...och visst är de härligt med denna värme trots åskan igår..ha en jätte skön helg
kram pia

Lauras gård sa...

Vilken buse du har! Men det var ju inte illa menat! Fint blev det i alla fall med dina flaskor som vaser till tulpanerna. Jag gillar bäst tulpaner i blandade färger, det är sååå fint! Kram Stina

Norregård sa...

Klart man inte kan bli arg, så sött!! Nu får Ni njuta av dom inne istället;o)

Kram Malin

hagagården sa...

Hej
Men va gulligt att komma med blommor även om inte dom var så långa,ja man kan då inte bli arg på dom små sötnosarna,det blev jätte fint på bordet med alla fina flaskor och blommor.
Kram o ha en fin dag.
ninni

Sanna - My Blueberry House sa...

Hej Karin,

Så rart! Det händer fortfarande att jag får såna buketter. Just nu har vi gullvivor och pärlhyacinter i små vaser i köket :)

Ha en skön dag,
Sanna

Sussi sa...

Nej, inte kan man bli arg på en sån liten tjuv! Du får njuta av tulpanerna inomhus i stället....
Jag plockade faktiskt in några egna tulpaner från min trädgård igår. Jag åker till Frankrike i morgon, och när jag kommer hem om drygt två veckor lär väl alla tulpaner vara utblommade... men då kanske pioner och syrener slagit ut i stället! Visst är det härligt med våren!

Kram
Sussi
Sussi

Moa sa...

Men så charmerande! Jag förstår att det är svårt att bli arg :)

Vilken vacker bild också, det blev verkligen snyggt! Kram/Moa

House number 15 sa...

Men det där blev ju fint!! Har också en liten tjuv här hemma så små buketter blir det i massor.

Fy nu åskar det..
Kram C

Vintage House sa...

Vilken lite söting, det går ju inte att vara arg.
Snyggt med olika flaskor...
kram
sandra

Änglarnas hus sa...

Hallojsan!!

En lite inredningskille som vill hjälpa mamma..hihi.. fint blev det i alla fall!

ha en härlig helg!

Kramis Sanne!

Designe sa...

Vilken fin samling med flaskor och röda tulpaner! En riktig färgklick! Förstår att du smälter när du får en sån bukett! :) Trevlig helg! Kram

Karin sa...

Good evening my friend.
With such a geste from your son your day has a great start :o) Like the little bottles, I've got them with white and black instead of red. Use them for al sort of things, and sometimes to put a small flower in it, just like you today. It's going to be a sunny and warm weekend over here. Hopefully with you too!
Many hugs!

Anonym sa...

Vilken goding du har! Min sexåring han kommer allt som oftast också med små buketter, dock inte från rabatterna... Men han kan inte förstå att jag inte gillar maskrosor....
Ha en bra helg, i värmen! Hos oss har det regnat nu på kvällen. Kram Ulrika

Karin A sa...

Hej Karin!

Men du vad rart och så fint de passar i de olika flaskorna. Ett riktigt stiligt arrangemang. :) Kanske han kände på sig att du skulle få till något fint av det...*ler*...nej skämt åsido tanken var fin men visst vill man kanske ha kvar tulpanerna i rabatten. Men bättre att få ha dem inne än att rådjur äter upp dem (vilket hände hos oss).

Hoppas allt är bra med dig/er! Jag har verkligen mycket att läsa ikapp här hos dig. Jag har varit väldigt dålig på att blogga det senaste. Får skylla på mitt nya jobb...som tagit både kraft och energi.

Ha en riktigt härlig helg!
Varmaste kramar
Karin

Torprosen sa...

Åh Karin, vad härligt med en liten tulpantjuv...man förlåter dom så gärna när de kommer med sina små händer fulla av blommor..Ha en härlig dag!Kram Torprosen

Marie - Systrarna sa...

Ha ha, jag vet en kompis vars son klippte av alla orkidéerna inne.. och gav till henne som en bukett...
I vilket fall så blev det mkt snyggt med de röda tulpanerna i de små flaskorna!
Ha en underbar helg!
Kram/Marie