fredag 28 maj 2010

Teak och rosor...


Jag blev så inspirerad av min rosenmönstrade lampa så jag gick loss på ett av mina loppisfynd som stod och dammade i ett av uthusen.

För ett tag sen sprang jag på den här vintage kontorsstolen. Egentligen vet jag inte varför jag fastnade för den, den hade ett smutsigt, orangerutigt, stickigt ulltyg med brännhål i. Visserligen original, men inte speciellt attraktivt. Jag gillade trästommen och tänkte förstås att jag kunde klä om den någon gång. Hm, ja just det någon gång. Nu håller jag på att ta tag i alla någongång saker. Det blir inte bättre att man gör saker senare det blir bara senare, så nu händer det grejer här i huset *skrattar*.

Jag har ju ett och annat vintagetyg i mina samlingar och jag valde det här rosenmönstrade till stolen. Jag tror det är en ganska tålig färg, här hemma har vi mest jeans och ni vet ju hur de kan färga av sig;) Jag är jätteglad för min rosiga kontorsstol. Den kostade 50 kronor plus lite tyg och nu lyfter den hela mitt arbetsrum.

Men jag är kanske gladast för att jag gjorde slag i saken och klädde om den. Ibland undrar man varför man dragit sig för vissa saker när det gick så lätt när man bara började *ler*.


Ha det gott!
Varma kramar

Karin

18 kommentarer:

Huset utanför stan sa...

Å så fin din stol blev! Vad duktig du är! Klart att man ska ha en fin och inspirerande stol när man sitter och jobbar! Fantastiskt tyg;-)

Hoppas du får en riktigt härlig helg! Kram

Country Hill sa...

Stolen blev jättefin!
Ja listan på projekt är lång, men ibland får man ju ett ryck!
Ha en fin helg!
Kram Lena

Annika sa...

Blev jättefin, ser ut som värsta designstolen efter omplåstring.
Trevlig helg
Annika

Monica, Blogg Betongkrukan sa...

Hej,
Så fin stolen blev!

Jag har planterat ut min vita salvia på balkongen och den verkar trivas! Jag har tänkt gå förbi blombutiken och fråga om lite mer, men har inte hunnit! Jag tror att denna jag har bara är en prydnadsvariant. Men det finns nog också en sort som man kan äta?! Forskningen pågår..**fniss*' fin är den i alla fall och jag avvaktar med att stoppa ned den i grytan, önskar dig en fin helg!
Hälsningar Monica

Emelie Berger sa...

Hej Karin!
Jättefin stol du fick till! Du har ju så bra smak=)

Ha det gott i vårsolen!♥
Mvh Emelie

Grön Iris sa...

Hej Karin!!!

Visst kan det vara så att man dröjer med saker man borde göra och när man gjort dom inser man att det var mycket lättare än vad man trott. Men jag tror på tillfälligheter, inspiration, lust, inte alltid på förnuft. Hi, hi stolen blev iallafall jätte fin.

Och jag gillade verkligen din blom lampa. Passar så bra hos dig!

Ha en toppen skön helg och jag hoppas solen kommer lysa hos dig!

Kram Linda

Marie Elisabeth sa...

Så mysigt du har det! Man ser verkligen att du inreder med både hjärta och själ. Stolen blev så fin!

Varm kram och ha en fin helg!

marie

Unknown sa...

Det JAG fastnade för var ju de breda golvplankora under stolen. Helt underbart snygga.
Och det där tyget passade alldeles utmärkt till den stolen, det ser tidstypiskt ut.
Ha en skön helg.
Camilla

(eddas) sa...

Kempefiiin ble den......akkurat passe retro romantisk:)
ha en flott helg
eddaKlemmer

Nyanser av vitt sa...

Den blev verkligen jättefin Karin.
Ha en mysig helg
Kram Agneta

Änglarnas hus sa...

Jag förstår absolut att du är glad! Blev jättefint och passar perfekt i ert hus!..

ha en fin helg!! Kramis sanne!

Moa sa...

Oooh, så snyggt det blev! Jag älskar tyget, otroligt fint! Det är så kul med lite förändring och särskilt när man kan göra om något man köpt billigt :)

Ha en toppenhelg!
Kram/Moa

Penseldraget sa...

men vad duktig du är stolen blev ju sååå fin..önskar dig en fin mors-dag helg
kram pia

Vintage House sa...

Så snygg den blev.
Ja det där med att fixa till saker tar alltid alldeles för lång tid..
Kul att du tog tag i det...
önskar dig en helt ljuvlig helg!
kram
sandra

Sanna - My Blueberry House sa...

Hej Karin,

Jag tror det handlar om att vara i rätt sinnesstämning först ;)

Stolen blev jättfin!

Trevlig helg,
Sanna

Cathrines Kreative Hjørne sa...

Det var en kontorstol jeg kunne ha levd med også, og jeg fikk lyst til å trekke om min egen Ikea-kontorstol, så takk for inspirasjonen!

Klem Cathrine :-)

moa sa...

hei karin

ojoj..så herlig stolen ble!
så skjønn - med rosetekstil..
du er så flink!
det øverste bildet var så vakkert!

ha en fin helg
moaklem

Ullis/Leva på landet sa...

Den blev ju jättefin. Vilken tur att det går att fixa till gamla saker så att de blir som nya på nytt.

Ha en fortsatt bra helg!
kram Ullis