söndag 18 maj 2008

Broderifunderingar och kamerastrul..

Är det något som jag skulle vilja lära mig så är det att brodera. Jag fastnar alltid för saker med monogram och broderier på. Kanske är det för att jag sällan har någon tid över till att sitta och handarbeta som det känns så lockande. Jag var hos en väninna igår som broderade en väldigt vacker duk. Vit plattsöm på vitt linne, inte alls svårt intygade hon mig. Måste nog prova snart i alla fall.


På bilden ovanför synns en liten lavendelpåse med en trollslända på. En favorit som hängt med länge. Skulle visa mer bilder från mitt dressingroom tänkte jag men kameran vill inte som jag. Allt blir suddigt. Har nog kommit mot någon inställning. Det får bli dessa så länge så ska jag ta och läsa instruktionsboken (har aldrig riktigt tagit mig tid till det).




Hoppas ni haft en skön helg trots det kyliga vädret!

Kramar
Karin

Ps Tack Per & Lotta för en trevlig kväll!

11 kommentarer:

me and alice sa...

Hej Karin!
Åh, vad mycket spännande jag missat här hos dig när vi varit sjuka!!
Vilket underbart dressingromm du har! Vilken underbar vardagslyx. Det är du väl värd.
Gillar verkligen er gård! Så spännande färgsättning och många roliga byggnader. Inte så traditionellt. Lite så har vi det också...
Visst smittar prickar...*fniss*
Klänningen finns på H&M i ett antal färger och kostar futtiga 149:-. Otroligt att någonting kan vara billigt!
Ha en go Söndag! Kram /Susanne

Radhusdrömmar sa...

Hoppat att kameran fungerar snart..... är lite nyfiken :-)

Ja visst är det skillnad i värmen ute.... brrr denna helgen har jag hållt mig lite mer inomhus.

Hoppas du får en bra vecka!

Jag har tävling hos mig just nu.

Kram Johanna

Hannis sa...

Brodering är ju en riktig konst!
Och så vackert.
Tänk att kunna göra egna monogram på linne..
Spännande ska det bli att se mer från ditt Dressingroom!

Kram Hannis

Hannis sa...

Skrattar högt!
Frysa häcken av sig är minst sagt en bra beskrivning på vädret=))
Fortsätter det blir det vinterjacka här med!

Dokumenten är från Panduro och några har jag köpt från My Home(Lantlifs Anette)

Kram Igen

Gårdsromantik sa...

Ja denna teknik - jag hoppas alltid på att allt skall flyta på och när det krånglar trycker jag vilt på alla knappar - då brukar det lösa sig för det mesta.

Här är fullt upp - hoppas det är detsamma hos dig!

Kram Maud

Living by Milla sa...

Hej vännen !
Tack för titten...;)

Vad frustrerande det är när tekniken inte funkar som den ska !
Min kamera har lagt av helt fast den inte är ett år gammal ens. :( Det står att det är linsfel ?!!
Åh, jag blir såå arg, i morgon blir det raka vägen till butiken. Jag har massor av inlägg i huvudet och bilder som ska tas.

Jag är också förtjust i broderier och tyvärr kan jag inte heller så det är tur att Tradera finns. :)

Hoppas att det kan bli ett besök hos dig snart...

kramar Camilla

H A N N A S - F O R M sa...

Hej Karinvännen!

Vad mycket fint jag missat...vad vackra rum du visar...och uthuset...underbart!

Hoppas allt är bra i Mariefred!

Ha det gott!
KRAM
Hanna

Annie - Annalunda sa...

Finns något till dig hos Annalunda!
Kram Annie

MODERN COUNTRY sa...

Utrolig vakkert hos deg!! Så unike små og personlige detaljer, veldig inspirerende!!

Aina

Smycka dig sa...

Vilken trevlig blogg och vackra bilder ska kika vidare på min upptäcksfärd
Ha det bra
Lotta

hemtrevnad marie sa...

Vist är det vackert med brodyr!!
Själv kan jag inte(läs vill inte)varken sy eller brodera...det är tur att det finns auktioner!!!
Min mamma broderade en jättefin gardinkappa till sitt kök för ca 15år sedan...den var i vitt linne med plattsöm tror jag...jag vet att broderisatsen var väldigt dyr , och kunde inte förstå hur hon kunde köpa en sån, ofärdig!!!
Men det kanske var tjusningen...att få brodera själv, vad vet jag....? fin var den i allafall....hänger med än i dag, broderier går ju aldrig ur tiden!!
Har du problem med kameran....jo, det kan man väl säga att jag har med, den har varit trasig länge, jag fotar fortfarande med mobilen...det får gå det med.....
Ha en härlig vecka!!!
kramis