söndag 11 maj 2008

Pingstdagen..

Åh, vilken underbar tid det är nu. På framsidan av huset har vi ett stort äppelträd och det står i full blomm. Mellan hägg och syren säger man ju är den vackraste tiden, och i år blommar nästan allt samtidigt här hos oss. Häggen började blomma för ett par dagar sen och syrenerna slår snart ut. Underbart är kort!





Flaggan i topp för dig Annika, det är din dag idag! Hoppas du haft en härlig dag.


Till er alla andra läsare av min blogg vill jag också önska er en fortsatt härlig pingst och en bra start på veckan!


många kramar


Karin

11 kommentarer:

Hannis sa...

Vilken fin bild!

Syrener är en av mina favoriter.
Doften är alldeles underbar.
Synd bara att dom blommar ut så snabbt.

Ha en fin vecka/Kram Hannis

Living by Milla sa...

Ja, visst är det underbart nu, det är nästan så det gör ont så vackert är det !

Ha en härlig vecka du med !
kram C

LantlivsAnette sa...

Åhh ..vilka ljuvliga bilder du visar !!
Förr i tiden så sa man att man hade semester mellan hägg o syren, då hade det blivit en kort semester i år hos er ;)
Tänk vad vackert det är när det blommar, jag längtar tills det blommar här hos oss också..
Vilket vackert hus ni har !!
Kram Anette

Gårdsromantik sa...

Men vilket läckert torn ni har på huset!
Här regnar det mest - skicka hir lite sommarväder är du snäll!

Kram Maud

Tidsmästarinnan sa...

ja man blir nästan lite sorgsen för att det är så otroligt vackert och man vet att det är så kort tid...

Vilken fin bild, och vilket härligt hus!

Kram och ha en bra början på veckan!

S

Radhusdrömmar sa...

Vad fint det ser ut!
Visst är det mysigt just nu, man var ju inte inne mycket i helgen.
Är du mysigt att bo i hus när man kan äta alla måltider ute.

Visar en kruka i mitt senaste inlägg som jag köpte i din butik i somras.

Ha en bra vecka själv!
Kram
Johanna

Kristin sa...

Hej Karin!
Vad härligt det var med en så himla skön helg, det var välbehövt! :-)

Jättefin enté ni har, det är fint det där rundade trapphuset. Ovanligt också!

Här blommar varken syren eller hägg än men det är nära... men nu när det blivit lite svalare kanske det tar någon dag till innan de slår ut. Håller med om att det är den absolut vackraste tiden på året just nu. Man vill stanna tiden och bara njuta!!!!

Hoppas allt är bra och att du hinner med allt!

STOR KRAM
Kristin

hemtrevnad marie sa...

Så vackert som ett vykort!!
Här blommar körsbästräden , men jag har inte kunnat fotografera, jag har fått nåt i ögat så, jag ser knappt, men ska visa nån dag...syrenerna är på gång ,och liljekonvaljen med!
Ha det bäst!!
kram

Karolina sa...

Tack för titten hos mig!! åh vilken vacker blogg du har, för att inte tala om ditt hus. Jag hade kunnat nöja mig med att få bo i en av garderoberna:)

Glöm inte att va med i min utlottning av en ring på bloggen.

Kram Fröken Fägring

Linneagården sa...

Hej Karin.
Men vilken underbar ingång till huset ni har & så ett äppelträd framför,,,rena drömmen.
Hoppas du oxå hade en fin helg.

Må så gott /madelene

H A N N A S - F O R M sa...

Hej Karin!

Så vackert ditt hus är...underbart!

Ja, visst är det en fantastisk tid...försöker att njuta så mycket som det bara går.

Hoppas att allt är bra annars och att affärerna går lysande!

K R A M
Hanna