lördag 3 maj 2008

Mer flärd efterlyses...


Idag visar jag en del utav mitt liv som har fått lite eftersatt underhåll dom senaste åren! Smycken, skor, kläder, väskor och sånt lyxigt har det inte blivit så mycket av. Framför allt beror det ju på att jag först var gravid och sen har varit hemma med barn och dessutom bor ganska långt ut på landet. Här har det varit mest praktiska kläder, men nu när jag börjat jobba igen är det riktigt roligt att klä sig lite fint.
Jag har ett stort rum som vi håller på att göra iordning till mitt eget "dressingroom". Tänk vad lyxigt! Nu önskar jag mig bara lite mer tid till att måla klart och ja lite annat smått & gott att fylla det med. Här kommer några bilder på lite av varje!




Mest gamla saker blandat med lite nytt från butiken. Den underbara väskan köpte jag på Parismässan för några år sen. Den har jag haft på lite finare fester och bröllop!

Ja, det är mycket man vill ha när det blir vår och själv skulle jag behöva skicka mig på service med rekond, har ju börjat få lite repor i lacken. Vill inte ens tänka på att visa dom bleka benen, men det är lika dant varje år för mig!

Ha en fortsatt härlig helg!

kram

Karin

13 kommentarer:

Anonym sa...

Mer flärd åt folket, håller helt med!

Hannis sa...

Hej Kakan=))
Kul att läsa lite mera om dig.
O ja.
Mera flärd skulle inte vara helt fel!
Tittar in i garderoben,skakar på huvudet och tar det gamla vanliga..
Hatar dessutom provrum så när jag ska shoppa vet jag inte=))

Vad mysigt med ett dressingroom!!
Fina bilder hos dig som vanligt!

Ha en fin vecka/Kram Hannis

Living by Milla sa...

Hej Karin !
Vad härligt med ett eget dressingroom, lyx i stor dos !

Jag tycker du är fin som du är, inte behöver du någon rekond inte !

Ha en bra vecka !
kram Camilla

LantlivsAnette sa...

Åhh du..vilket fint rum du har för alla dina kläder och tillbehör..

Jag var på recond igår..här hemma badade jag bastu,smorde in benen med brun utan sol..så nu kan jag visa fötterna o benen i mina nya silver ballerinor ;)
Ha det så bra Kram Anette

Lilla Trollbacken sa...

Hej Karin!
Vad kul att du hittade hem till mej! Vilken lyx att få ett eget dressingroom. Att få ha alla sina kläder och accossiarer (nu stavade jag åt helskotta)i ett och samma rum!
Nu ska jag kika runt hos dej!
Kramis
Gabrielle
Är det ok att jag länkar dej?

Marie sa...

Hej Karin!
Vad mysigt med ett eget dressingroom, jättevackra bilder!
Jag skulle också behöva efterlysa lite flärd, är en bristvara även hos mig!!!!!

Ha en bra vecka!
Kram Marie

hemtrevnad marie sa...

Så härligt med ett dressingroom!!!
Själv har man en gammal byrå....inklämd mellan sängen och väggen....man får gå på tvären för att komma fram...ingen bra lösning!!
Här existerar inte flärd alls, tyvärr!!
Inte ens lönt att stryka kläderna innan de läggs i lådorna...de blir bara som dragspel!!
Nä, drömmen vore verkligen ett dressingroom, åtminstone en hänggarderob!
Och jag lovar, du har inte vitare ben än mig!!!!
Kramis

faster atta sa...

Oj, det hade jag missat att mitt namn var med på listan över vinnare!!! Så roligt!!! Jag mailar adress till dig !!

Radhusdrömmar sa...

Åh ett eget dressingroom!!! Är så avis, det är nog varje tjejs dröm att ha ett sånt.

Fina saker du visar, en sån smyckesställning har jag med, det är fint att hänga upp lite halsband och örhängen istället för att gömma dem i någon ask.

Ha en fortsatt bra vecka!

Kram Johanna

Evelinas hus sa...

Åh vilka vackra bilder, ser ut att komma ur en inredningstidning.
Härligt med ett eget dressingroom.
Rekond skulle jag definitivt också behöva.
Må så gott.
Kram Caroline

Dubbelörn sa...

Låter som en ljuvlig dröm, ett eget dressing room...

Men flärd behövs i vardagen! Allt blir så mycket roligare då ;)

Ev så kikar vi förbi din butik imorgon ...
Kram

Mitt Egnahem sa...

Vackert, vackert. Minns bara inte senast det var ngt flärdfullt på gång här... Du har helt rätt! Bättring! MVH Mitt Egnahem

Annie - Annalunda sa...

Mer flärd!!! Ja!!!! Skulle också behöva en rekond...eller kanske en make-over... :) Ett dressingroom är ju fantastiskt!!! Underbar väska Karin! ... och så himla kul att läsa lite mer om dig... både tankspriddheten och det där om råttorna känns igen... +lite till!
TACK för dina underbara rara hälsningar - jag blir så glad!

Kram Annie