torsdag 1 maj 2008

Magnolia och en ny utmaning..

Hej alla, jag har blivit utmanad av rara Hannis med Hannis hem. Det går ut på trefrågor!

Nämn tre namn du går under:
Mamma, Karin och Kakan (men det var länge sen).


Nämn tre saker som skrämmer dig:
"Sjuka, perversa och galna" människor.(Läser inte sensationstidningar för hur många "sjuka" finns det egentligen, jag vill inte veta.)
Att det finns människor som förstör så mycket för andra, utan att ta ansvar för vad dom gjort.
Råttor & Möss!!!

Nämn tre saker du gärna har på dig:
Jeans, koftor, klänningar.

Nämn tre sanningar om dig själv:
Glad, ärlig och lite lätt förvirrad ibland! (Skulle kanske säga tankspridd).

Nämn tre saker jag verkligen vill ha:
Ett riktigt stort, gammalt, härligt vitrinskåp till mitt matrum.
En efterlängtad paus i livet.
Och jag säger som Hannis; Förmåga att trolla bort det onda i Världen.

Nu skickar jag denna utmaning vidare till:

Millas Mirakel, Tidsmästarinnan, Leas lantliga.

Glöm inte titta om och vad ni kunde vinna i mitt förra inlägg!
Ha en fortsatt härlig helg!

kramar
Karin

Ps Magnolian som blommar står tyvärr inte i min trädgård utan vid Gripsholms slott, Mariefred.

8 kommentarer:

hemtrevnad marie sa...

Kul att läsa om dig!!
Fick också den utmaningen idag, men har precis lagt in ett inlägg om min förra utmaning....så jag får vänta lite...hade tänkt utmana dig och Lea, haha...men ser nu att det får bli andra!
Kramis

Living by Milla sa...

Vilken rolig utmaning, kul att få "lära känna" dig lite mer !

Klart att jag antar utmaningen men det kanske dröjer lite för jag har lite annat som först står på tur.

Kram på dig !
Camilla

Tidsmästarinnan sa...

Hej du goa Karin,

tackar så mycket för utmaningen, det var allt lite klurigt! Men jättekul!

Kram på dig och trevlig helg!

Livet i träsket sa...

Trevlig blogg du har och det verkar vara en mysig butik! Ha en trevlig helg!

Mitt Egnahem sa...

Grattis till de 10 åren! Och vacker är du också! Kul att både få ett ansikte på Dig och lite mer "sanningar"... Ha en fin fortsatt helg! MVH Mitt Egnahem

Gårdsromantik sa...

Kul att få veta lite mer om dig!
Vad härligt med magnolier - tror inte de överlever här uppe. Jag vill tro att huset är från 1700-talet men vet inte säkert.
Idag skall jag på Sveriges största loppis!

Kram Maud

Anneli sa...

BINGO!!!

-Du prickade helt rätt i din gissning!!
-Hade faktiskt trott att det skulle vara lite svårare, men...du har väl sett under årens lopp som jag handlat i din butik vad det är för saker jag gillar...du kände säkert igen både ett och annat...;)
-Kul att få se hur du också har det...blev väl inte förvånad precis...ett UNDERBART hus!!!

Nu ska jag ut och uppdatera mig om läget där ute i min trädgård...synd att solen lyser med sin frånvaro...!!

Ha det så gott resten av helgen!!

(...och det där med P och A...P kommer först och A sedan...;))

Kram

Kristin sa...

Hej Karin!
Tänk vad jag blev glad när jag läste att jag vunnit! HURRA, och TACK!!!! Har mailat dig nu.

Stor stor kram!
/Kristin