tisdag 6 maj 2008

En bricka vår...


Åh, jag älskar dessa söta vårblommor. Det gör även mina barn! Mamma, titta vad jag plockat till dig, säger åttaåringen och kommer springande med en bukett. Min ettåring har också upptäkt en ny värld därute. Så fort han vaknar står han vid dörren -guut säger han och vill ut i trädgården. Även han ser blommor överallt och rycker snabbt tag i alla mina ögonstenar. Vad kan man då bättre göra än att samla ihop dessa små buketter plockade av barnhänder, och sätta in i små vaser. Finns det något finare!
Jag är själv en blomsterplockerska av högsta rang. Några av mina starkaste minnen från när jag var liten är just dessa blomsterbuketter, från vår trädgård eller naturen.

Ha nu en fortsatt härlig vårvecka och passa på att njuta!

kramar
Karin

13 kommentarer:

Dubbelörn sa...

Det finns väl inget vackrare än just detta, buktter fr barn *ler*.

Tack för ett trevligt möte igår! Alltid roligt att få ett ansikte bakom bloggen.

Lycka till ;)

Kramar

hemtrevnad marie sa...

Ja visst är det så...aldrig får man vackrare buketter än de utan stjälkar från barnen!!!
Så fint du satt ihop dem på brickan!!
Ha en härlig dag, här skiner solen och det är redan varmt!
kramis

Anneli sa...

Blomsterbuket med för korta stjälkar - ett hopplock av allt möjligt som blommar ute på tomten...visst är det väl en av dessa otaliga lyckostunder över att få vara MAMMA till sina underbara barn!!!

Vildet dressingroom du visar upp!!! UNDERBART!!!

-Visst är det härligt om man kan göra både förvaringen och alla vardagssysslorna så njutningsfulla som möjligt genom att skapa fina miljöer...du får väl visa upp hela rummet sen när du väl blivit klar med allt...

Ha det gott i vårsolen!!

Kram

Radhusdrömmar sa...

Ja visst är det kul att få buketter ifrån barnen! Min yngsta (snart 1,5 år) går gärna och drar upp alla mina blommor i trädgården och min äldste springer efter och säger Aj aj! akta mammas blommor...


Fina bilder!

Kram Johanna

Helena Dovier sa...

Tack snälla för dina fina ord hos mig för ett tag sedan! Nu är jag tillbaka både hemma och i bloggvärlden. Vilka fina buketter ni har ordnat, du och dina barn :-). Och vad ultralyxigt det låter med ert kommande dressing room - ett sådant hade ju inte precis varit otäckt att ha :-).
Ha en solig onsdag!
Kram från Helena

Living by Milla sa...

Hej Karin !
Härlig vårbricka du arrangerat ! Åh, det är underbart att få blommor av sina barn, man blir alldeles varm i lilla mammahjärtat!

Vilka dagar och tider har du öppet ? Funderar på att komma i slutet på maj eller början på juni.

Ta hand om dig!
kram Camilla

Hannis sa...

Hej min Vän!
Dina ord hos mig får mig alltid att le!

Inga loppisfynd för mig på sistone.
Letar efter vitt porslin men Nope!

Vilket sött arrangemang!
Blommor från barn kommer verkligen från hjärtat!
Det är kärlek det=))

Kram Hannis

LantlivsAnette sa...

Så vackra små buketter, och extra fina när dom är plockade av barnen...
Kram Anette

Flisan - Alldeles Vardagligt sa...

Dom buketterna, som är plockade av en barnahand, är väl dom ljuvligaste :)

Det var trevligt att besöka din fina butik i tisdags och nu har jag ju hittat till din blogg också :)

Kram
Flisan.

Poppins sa...

Så vackert med dessa enkla blomsterarrangemang på brickan! Och så extra fint för att några har plockats av barnahänder. :)

Lea sa...

Håller med dig till fullo!
Jag älskar också små barnhandskladdiga buketter med nästan utblommade maskrosor.
Nu har jag varit en lydig tjej och gjort utmaningen...
Ha en mysig helg!
/Lea

Kristin sa...

Hej Karin! Vad fint och mysigt, man blir extra glad av små buketter (eller bara blommorna ibland, utan stjälkar) som man får av barn. Tusen tack för den lilla presenten som kom med posten, jag har mailat dig om det också.
Kram
Kristin

Lilla Trollbacken sa...

visst är det härlig med dessa små buketter. Min minsting har tex en helt annan syn på maskrosor än vad jag har haha!
Kram
Gabrielle