fredag 16 maj 2008

Äppelblom & Falu svart...


Idag var det inget vidare väder, bara 3 grader brr. Skillnad var det i pingsthelgen när jag fotade vårt stora äppelträd på framsidan, 25 grader.

På bilden ser ni ett av våra uthus. Detta håller vi på att ändra färgsättning på. Det har varit traditionellt rött och vitt, men för att lyfta fram bostadshuset mer så blev det falu svart med gulockra fönsterbågar och 10% grönumbra på foder. Vårt hus har en ljusare röd slamfärg som heter italienröd från en finsk tillverkare, och sen samma färger på fönster och foder som uthuset. Det blir riktigt bra.

Nu ska jag hasta till butiken, vi har rabarberfestival i Mariefred på Lördag. Jag hoppas bara att vädret blir lite trevligare. Det blir försäljning av underbara primörer och hantverk på vårt torg, missa inte detta om ni bor i närheten.

En riktigt trevlig helg vill jag önska er alla!

kramar
Karin

11 kommentarer:

hemtrevnad marie sa...

Så läckert det blev med falusvart!!!!
Ät mycket rabarber nu då, hihi!!!
ha en härlig helg!!
kramis

Evelinas hus sa...

Vad snyggt med falusvart! Vackert med trädet i full blom framför. Lycka till med äffärerna i helgen.
Kram Caroline

Hannis sa...

Vad häftig kontrast med det svarta!
Annorlunda!

Hoppas du får en riktigt fin helg.
Kram Hannis

Ps.Rabarberfestival lät inte helt fel=))

Mitt Egnahem sa...

Vilken underbar úrsnygg idé!!! Särskiljt, men ändå hör husen ihop. Tanke bakom! MVH Mitt Egnahem

Lea sa...

Jag säger bara ÅÅÅÅÅ så himla snyggt med den svarta färgen!
Så roligt med rabarber festival... jag köpte rabarber på ICA häromdagen för det dröjer nog en månad till innan det går att börjar använda vår egen...
Hoppas att ni får en härlig helg!
/LEA

LantlivsAnette sa...

Åhh vad fint ni målar,så gammeldags , mycket fint !
Rabarberfestival ! vad roligt..hoppas att det lockar riktigt många kunder ut på stan..
Kram Anette

~Anitas Ljuva Rum~ sa...

Det var verkligen en läcker färg! Och så fint med trädet frammför.

Jag förstår att ni fryser då ni har haft det så varmt och gott! Här uppe hade vi snö igår och dammen är då täckt med ett islager.

Mmmm rabarberspaj blev jag sugen på =)

Kram Anita

Anonym sa...

Javisst är det himla trist att smyga omkring och fotografera med stelfrusna fingrar - men himla fint blev det iaf!

Annie - Annalunda sa...

Så snyggt!!!!!!!! Vi ska snart måla om vårt faluröda hus och ska då ta den ljusare... dörrarna har jag funderat på att måla gulockra... tror att jag bestämt oss :) nu!!! Tack Karin för inspiriation och rar hälsning hos mig - blir lika glad varje gång! Rabarberpaj blir det i morgon!

Kram Annie

Marie sa...

Så fint det blev med den svarta färgen på uthuset!

Hoppas rabarberfestivalen blev lyckad, här har vi mumsat rabarberkaka idag!

Kramar Marie

Anneli sa...

Jättesnyggt med falusvart!!

-Jag var faktiskt inne på att måla vårt hus med just den färgen när vi målade om för 2 år sedan...rött är ju inte min favoritkulör precis...men förslaget föll inte i god jord just då, dessvärre...;)

-Men snyggt är det i a f!!

-Och kul att Annika vågade ut ur garderoben...ska bli spännande att se vad hon har att bjuda på...

Ha en härlig söndag!!