fredag 8 maj 2009

Äntligen...

Magnolia Stellata


Härom dagen så slog den äntligen ut. Min stjärnmagnolia som jag har väntat på i flera år. Den har sju blommor i år och lyser så vit och fin. Det är en buske som inte blir så jättestor och den växer långsamt också, i alla fall hos mig. Jag har läst att det är kanske den minst vinterhärdiga sorten och får aldrig torka ut under vår och försommar. Min är två år nu, och har klarat sig bra trots att den inte sitter skyddat direkt.
Vill ni läsa mer om magnolior så klicka här!





Här ser ni bloggerskans träskor i bakgrunden! Jag var så koncentrerad på blomman så jag såg inte fötterna *skrattar*. Jag måsta bara få tacka för alla era snälla hälsningar igen. Jag blir verkligen glad och läser dem alla!

Ha nu en härlig helg goa vänner!

Soliga kramar

Karin

Follow Karin Lindström

20 kommentarer:

H A N N A S - F O R M sa...

Hej KÄRA KÄRA du!!!!!!

ÅÅÅÅ, så vacker din blomma är....vet du vad??? Jag ÄLSKAR bilden där dina träskor är med i bild...SÅÅÅÅÅÅ fin!!!

Ha en underbar helg Karin!!

KRAM
Hanna

Pysselpalatset sa...

Träskona är pricken över iiiiiii-et. bilden blir mycket medr intressant.. önskar dig en underbar helg.. Kramar Jeanette

~ ♥ LISBETH ♥~ sa...

Oj, har den fått blomstt!!; såååå fin. Tror ikke min gir meg den gleden i år, men så er den jo helt ny i hagefamilien her hos meg. Trenger nok en sesong eller to før den føler seg som hjemme :o)
God helg til deg.
Klem

Gnistrande snö sa...

Åh så vacker den är och så kul att den äntligen blommar.
Jag fick en likadan stjärnmagnolia till min födelsedag för två år sedan men än så har den inte givit några blommar men den som väntar på något gott...

Härlig bild med träskorna som skymtar fram, känner igen mig i det där att man ibland blir väldigt ivrig när man ska fota något :-)

Ha en härlig helg!

Kram
Katarina

MiA sa...

Visst är de såå vackra! Min stjärnmagnolia har blommat över för iår så nu väntar jag på Leonard Messeln... tålamodsprövande :)

Ha det gott!
MiA

Lissboden sa...

Hej Karin!
Nya vackra blommor igen. Jag skulle gärna vilja ha ett Magnoliaträd hos mig. Tack för tipset om dem.
Ha en trevlig helg!
Kram/Maria

Önskedrömmar i hvitt sa...

Hej Karin!
Lyckost dig som har en magnolia! Jag fullkomligt älskar magnolior men har ingen egen. Tack och lov har vi många i vårt område så jag får njuta på avstånd! Bilden med träskorna (som va jättesöta!) var helt bedårande. Ibland blir misstag till fullträffar! Har tips på en urmysig handelsträdgård idag!
Ha en skön helg,
Kram Maria

rosenskära sa...

Goaste Karin, tittar mest in för att önska dig en riktigt skön helg.

Magnolian är underbar och det är väl en välsignelse att den blommar hos dig fast den inte ska kunna det egentligen!

Stor kram/Lena

Lauras gård sa...

Men vilken underbar blomma! Den var väl värd att vänta på... Jag tyckte bilden med dina träskor blev bra. Det är lite nostalgi över träskor. Då man var liten fick man nya varje år. Jag kommer i håg då jag fick blommiga. På mellanstadiet var det vita eller svarta som gällde... Kram Stina

STENLYCKA sa...

Hej Karin!
Grattis till din vackra stjärnmagnolia. Jag har en granne som har en och den är jätte stor och blommar med massor blommor,hon tycker den är väldigt lättskött men den är trög i starten.
Så gulliga träskor du har.
Ha en skön helg i det gröna.
KRAM

Marie-Nostalgi och Romantik sa...

Hej du goa Karin!
Det var så roligt att få träffas i söndags och vi hade verkligen en härlig dag...
Det är så kul nu när man kikar in hos bloggisarna som var med, för nu ser man dem framför sig.
Som nu tex när du skrev om dina träskor, så skrattade jag högt och såg ditt leende när du upptäckte detta. För visst gjorde du det?

Vi har ockå en sådan stjärnmagnolia, och vi har haft den några år, och vi får inte heller så många blommor på den, men dom är väldans fina, dom blommor som kommer...
Den andra magnolian har blommat över, och nu blommar snart vår syren... hjälp så fort det går!
Ha en härlig helg, och vi får hoppas vi får lite sol...
Kram på dig!
Marie

Lilla huset på prärien sa...

Lyckliga du som får ha en sådan vacker blomma i din trädgård! Jag hoppas så att det ska bli en nästa år... eller kanske när de säljer ut plantorna till hösten :) Vi får väl se...

Idag har jag i alla fall spridit ut kompostjord i rabatten! Skönt.

Ha en härlig helg - kraaaaaaaam J

Mjuka sa...

Supervacker Magnolia!
Helt underbar Karin
ha en mysig helg
kram Malin

lottens vita och gröna sa...

hej du goa, fnissar åt dig och din underbara iver och glädje, träskorna är härliga! glädjs sååå med dig att magnolian nu äntligen kommit, vacker så man blir tårögd!

varmkram till dig karin!

lotten

Viola sa...

Vilken ljuvlig skapelse, förstår att du njuter av denna blomprakt..bilden blev ju för härlig med dina rar träskor, hoppas du har en skön fredagskväll, är i vattenhålet så klart,,,,kramen

Ingalill sa...

Åh, den är ju helt underbar!!! Synd att dom inte klarar sig så här långt norrut..Men vackra är dom iallafall, ska läsa vad som står om magnolian. Kram på dej. Ha en skön helg!!

Anneli sa...

Hej Karin!
Javisst blev det tokigt...jag jobbade ju dessutom så jag hade inte så mycket tid över, men det hade varit sååå kul att få träffa dig och alla andra goa bloggerskor...men som du sa - det kommer ju fler gånger:)!!
Jag drömmer också om att kunna ha en prunkande trädgård med magnolior och annat vackert men jag hoppas kunna förverkliga min dröm lite senare när livet inte är fullt så krävande;) Nu blir det en helg full av tennis, golf och fotboll...det gäller o njuta av de små medan man har de kvar...tiden går ju så otroligt fort...en gammal klyscha som verkligen är sann!

Ha det riktigt gott, vännen!!
Hoppas att vi får lite sol under helgen!!

KRAAAAM

Millas hem sa...

Så fint....och fina tofflor också!:)
Fina körsbärskvistar!

Kraaaam

Kicki sa...

Åh vilken fin magnolia.
Kanske får prova att sätta det i vår trädgård.
Men jag trodde de var rätt svåra.
Härliga bilder.
Kram
Kicki

Blåbärs och smultronstället sa...

Vad vackert!!! Jag har planterat två Magnolior i höstas. En vit och en röd. Än är det bara knoppar.
Kram Susanne