onsdag 6 maj 2009

Jag bara måste...

Nu blommar äntligen körsbärsträden ute hos oss! Jag kan inte låta bli att plocka lite vackra kvistar och sätta inne. Visst mår väl träden bra av lite beskärning då och då *ler*, även om körsbär ska tas på hösten efter skörd.





Jag har en vacker vit keramikvas som är en favorit till kvistar, och jag kan inte låta bli att fylla den med olika sorter.

Det har varit lite sämre väder här och igår kom äntligen det efterlängtade regnet. På kvällen kom solen fram och det doftade som det gör på sommaren när det regnat, det var så härligt! Jag har börjat plantera några av blommorna som jag köpte på bloggträffen, jag ska visa er snart.

Ett varmt tack till er alla som lämnar så rara avtryck här. Ni gör min dag!

Många varma kramar

Karin

Follow Karin Lindström

30 kommentarer:

Emelie sa...

Åh vilka fina och ljuvliga bilder du bjuder på!
Jag har faktiskt också några kvistar inne hos mig. Men jag fick norpa dem av någon annan eftersom jag inte själv har någon trädgård...Men de gör sig precis lika fint änså, fast det r stoöldgods.*ler*
Ha en fortsatt bra vecka!
Kram Em

Vit som snö sa...

Åhh så vackert!!! Jag tror bara trädet blir lyckligt av att du njuter av blomningen. Så fint det ser ut i ditt rum! Vackra bord och jag skymtar ett fint fönster i bakgrunden!
Njut av regnet och den doft och växtkraft det ger!
Kram Cilla

Annie - Annalunda sa...

Vännen!

Ljuvliga bilder! Här bara regnar det men det är väl bra...*suck* De gamla körsbärsträden i trädgården har blommat lite mer än en vecka och nu är jag rädd att de regnar bort... denna vita tid av blommande träd är npg det allra vackraste tror jag...

Stor kram Annie

Önskedrömmar i hvitt sa...

Hej Karin! Åh så vackra kvistar! Jag köpte en magnoliakvist till min mamma i påskpresent men knopparna slog aldrig ut:(
Vilket vackert fönster du har i vardagsrummet. Har hittat mängder med gamla förnster, både med och utan glas, ute på landet och har nu den avundsvärda uppgiften att bestämma vilka jag skall ta med mig hem och vilka som skall få bli framtida fönsterväggar till uteplatsen. Har börjat skriva nya inlägg så välkommen :)
Kram Maria

becca sa...

Å så härligt det blommar, det är nog ett tag innan det blommar här hos mig, vasen va jätte fin, kvistarna passar jätte bra i den förstår att du tycker om den.

Ha det så bra, kram Rebecca.

n o r d i n g å r d e n sa...

Å blommar de redan hos dig, en körsbärskvist måste vara bland de vackraste man kan ha i vas, så fint! Mari.

Radhusdrömmar sa...

Ni har så fint i vardagsrummet!!!
Jättevackert med körsbärskvistarna, det är klart man vill ta in några när de är så fina.

Kram Johanna

Färjtorp sa...

Fantastiskt fina kvistar!
Det är inte fel att även få dofta på dem inne.
Här regnar det oxå idag, inte så kul men då får man gjort lite annat ;)

kramar johanna

FEDERICA sa...

Is this your house?? Gorgeus! What a beautiful blog!
xoxo

Hem och Lycka sa...

Åå så underbart, vackert!

kram

Pysselpalatset sa...

Ja visst är det speciellt när körsbären blommar... Jag fulkomligt spricker av glädjetjut.. den här årstiden... Vackra bilder.. som alltid kram Jeanette

♥Min Eden♥ sa...

Oj, vilka härliga körsbärs-blom, det tar ett tag innan jag ser dem här...

STENLYCKA sa...

Karin, Karin så vackert!!!!
Ditt hem ser så rofyllt ut och körsbärskvistarna passar så bra in i ditt underbara vardagsrum!
Ha en bra kväll!

Lissboden sa...

Hej Karin!
Det enda man kan säga är att det är helt underbart vackert med dina kvistar i vasen. De passar så otroligt bra in i den fina miljön. Jag måste plocka jag med.
Jag åker förresten gärna med på nästa bloggträff.
Ha det så gott i veckan!
Kram/Maria

Tulipa sa...

Hej Karin!

Denna tid vi har nu är ju magisk...och även om man inte vill ha kylan och regnet som dragit in så behövs det ju...

Har läst om er bloggträff och önskat att man haft möjlighet att vara med.

Kul är ju dock att man kan läsa om det på många ställen...
Var du med på en bild från Ulriksdals blogg?
Jag fick för mig det när jag såg en mörkhårig snygg tjej!!! Vet inte varför men jag tänkte att det var nog Karin *ler*.

Önskar dig en härlig ny morgondag!

Kram Mariette

Anonym sa...

Jag reagerar likadant inför körsbärsblommor, brukar tvärstanna mitt på trottoarer och bara titta på blommorna med ett stort leende i ansiktet. Lite pinsamt ibland faktiskt, folk tror nog man är lite knäpp! :)

Lauras gård sa...

Vilka underbara kvista. Det är så vackert då träden blommar. Här har det precis börjat komma i gång. Jag försökte ta in syrén, men kvistarna vissnade precis då knopparna hade kommit... Kram Stina

I mitt hjärtehem sa...

Hej Karin!
Så härliga bilder. Vårt äppelträd utanför köksfönstret har börjat blomma och det är verkligen en fröjd att titta ut...kan bli stående länge vid fönstret och drömma :0)
kram åsa

Gnistrande snö sa...

Åh Karin vilka ljuvliga blomsterbilder du bjuder på, vilka lyckokänsler de ger mig :-)

Vilken underbar dag ni verkar ha haft på ljuvliga Ulriksdal - kul!
Kramar
Katarina

FEDERICA sa...

Hello Karin, thank you very much for visiting Sweet as a candy!
I'm so glad that you like it!

Your house is stunning! Wow!
Off to look around some more!

Hugs, Federica.

Dubbelörn sa...

Ljuvlig blomning :). Blomningen neråt landet var helt betagande o nu vill jag ha fler blommande träd o buskar här hemma.

Kikar runt bland dina kuddar, får vår nya soffa nästa vecka o behöver något vackert :). Återkommer.

Kramar

Lilla Blanka sa...

Hej Karin!

Vilka underbara bilder..! Jag får alltid en drömlik känsla, en känsla av ett sagoland när jag ser körsbärsblom. Det är så flyktigt de blommar och såå vackert att man nästan inte tror att det är på riktigt..

Vad roligt ni verkar ha haft på bloggträffen, jag önskar att jag kunde varit med. Fast det är lite långt för mig att åka upp till er.
Men det kommer kanske fler tillfällen :)

Kram
Mia

Mer av allt sa...

Vilken lyx att hitta såna fina grenar i trädgården! Du har alltid så fina bilder förresten. Vilken mysig bloggträff ni har haft - det ger säkert mycket kraft och inspiration till att fortsätta bloggandet.

Ha en härlig helg och kramar från mig!

basiclabelSweden sa...

Hej Karin, jag hoppas att du kommer förbi på min blogg, jag har något för dig! Jag har skrivat i Svenska, endast för dig! ;o)

Kraaaam

Radhusdrömmar sa...

Vad roligt att du också har köpt de klänningarna. Lite lika smak :-)

Kram Johanna

hagagården sa...

Underbart vacker med kvistarna.
kram o ha en go kväll
ninni

Hannis sa...

Hej min vän!
Så vackert med det vita mot borden!!
Du är fenomenal på att fota!

Hrmpf...Balkongen!
Här har det regnat till och från sen i Måndags.
Så jag bär ut och börjar,då kommer regnet...
Bär in,då slutar det...
Tänker att då låter jag bara Pellisarna stå ute och vänja sig lite.
Då regnar det ännu mera!!
Så nu väntar jag!

Aha!Du har planterat!
Vill se=))

Stora kramen Hannis

Våglyckan sa...

Underbart. Har också plockat blomster ute och tagit in. Doftar underbart. Fina bilder.
Må så gott!
kram från mig
/maria

Susanne sa...

Åh så vackert..jag skulle så gärna vilja ha ett träd med massa vackra blommor så härligt..Kram

MODERN COUNTRY sa...

Hei min underbara venn!

Så utrolig vakkert det er med greiner fra trærne, det tilfører husets miljø noe helt spesiellt. Våre greiner er allerede avblomstret og de fine hvite blomstene ligger som et vakkert tepp på marken. Humlene som summet i trærne har forflyttet seg og i dag så jeg epletrærne stå i full blomst. Det lukter så godt overalt!
I dag hadde vi også regn, deilig å få frisket opp luften litt.

Håper du hadde en god dag Karin og at helgen kan by på deilig uteliv!

Ps: Har nettopp sendt deg en mail!

God natt min venn!
Varm klem
Aina