fredag 1 maj 2009

Vårtecken...


Vilka strålande dagar vi har, det är verkligen underbart. Här är snart alla rosor beskärda, allt gödslat och trädgårdslanden grävda. Jag var lite lat i höstas så jag får gräva desto mer nu istället! Snart är det dags att så. I landen brukar jag mest sätta ätbara saker, men jag blandar in lite blommor för det är ju härligt att plocka dem, och så ser det ju vackert ut också.

I trädgården slår det ut mer och mer. Denna ljuvliga tulpan tex, fullt med knoppar är det och den ser nästa ut som en lilja. På bilderna nedan har min första kungsängslilja tillsammans med några pärlhyacinter och den första gullvivan slagit ut.







Här är väl nästan ett av de säkraste vårtecknen i alla fall, såpbubblorna! Jag var bara tvungen att visa er min rara lilla tvååring som jagar dem i solnedgången ikväll. Nu njuter vi alla, ung som gammal av livet!
Ha en fortsatt härlig vårhelg!
Många soliga kramar
Karin

Follow Karin Lindström

21 kommentarer:

Viola sa...

Underbara blosterbilder från din täppa. har vaknat till ännu en dag med underbart väder, så denna dag blir det att ta fram fröpåsarna och börja så i trädgårdslanden. Hoppas ni har en skön majhelg och i morgon bär det iväg på stor bloggträff på Ulriksdals, ha en fortsatt skön helg, kram

Hannis sa...

Hej Vännen!
Blev så glad att du kikat in.

Vilken härlig såpbubble bild!
Vad du jobbat på!
Men det är härligt.
Det känns i både kropp och själ att det faktiskt är vår nu.

I dag åker jag till Stockholm på namngivning och i morgon bloggträff=))
Då ses vi!!

Kram Hannis

rosenskära sa...

Godmorgon! Vilken härlig bild på sötnosen! Såpbubbeltiden är nog över hos mig, det var länge sedan de frågade efter det!

Här ska också sås, så snart maken har grävt ut ytterligare en rabatt åt mig. Håller tummarna för att det blir i eftermiddag!

Ha det så mysigt på bloggträffen!

Lena

Stenlycka sa...

Hej Karin!
Tack för din rara häslning. Jag förstår inte vad jag gör för fel eftersom du inte kan klicka dig till mig.Du kan kanske hjälpa mig? När jag har skrivit en kommentar och väljer identitet så väljer jag namn och då blir det en grå liten figur istället för ett rött B.Vad skall jag göra för någon inställning för att få rätt. ??????
Hoppas du förstår vad jag menar.
Ha det så bra och vilka vackra bilder du visar från din trädgård och den vackraste och sötaste var din lilla dotter.
Nu skall jag åka till våran stad och gå på torghandeln och se om det finns några blommor att köpa och så blir det en sväng på loppis.
Många Kramar

Lissboden sa...

Hej Karin!
Ja, visst har vi underbart väder denna helg.
Gubben och jag har precis tagit morgonpromenaden så nu är vi pigga och förväntansfulla på vad dagen har att erbjuda. Ikväll blir det fest.
Vilka fantastiska bilder du visar. Jag skulle behöva gå trädgårdskurs hos dig, tror jag. Några gröna fingrar har jag aldrig haft men det verkar du ha.
Ha en fortsatt trevlig helg!
Kram/Maria

Lilla huset på prärien sa...

Hej käraste Karin! Vad mysigt det ser ut när han tultar runt där bland alla bubblorna. Och rollorblades - ja, det känner jag igen! Min kille är ute med sina titt som tätt. Och det roliga är att han ramlar inte särskilt mycket!? Själv är jag som bambi på hal is... borde träna lite mer *skrattar*

Och ikväll har jag lovat mig själv att "nära" rosorna lite :)

Kram Jenny

Vit som snö sa...

Det är en ljuvlig tid! Vilka härliga blommor du har. Ovanlig tulpan, den var såå vacker!!!
Jag kan också bli lat med grävandet på hösten men så är man ju så mycket mer fylld av energi och lust på våren så jag tycker det är helt ok.
Ha det gott!
Kram Cilla

Lilla huset på prärien sa...

Ja, hittade ett gäng trådrullar som jag plockade på mig. Har några stycken sedan innan också faktiskt. Får se vad jag hittar på...

Nu är det dags att lägga barnen!

Kram Jenny

Vardagens guldkorn sa...

Härliga blomster och underbara såpbubblor =0) Fortsatt trevlig helg önskar jag dig!
Kram Linda

Lauras gård sa...

Härlig bild på din lilla tvååring med såpbubblor. Ja visst är det härligt med värmen, ljuset och ledigheten. Vackra blombilder. Gullviva såg jag här också. Jag är lite svag för dem då det är Närkes landskapsblomma och jag är uppvuxen där. Kram Stina

Ullis/Leva på landet sa...

Så härliga blombilder. ni har mer som hunnit i blom än vad vi har. Håller med dig om att såpbubblor verkligen är "vårigt".


Ha det bra!
Kram Ullis

Anonym sa...

Här har det inte kommit lika långt... men nästan. Fast utan tvååring, synd nog! Får längta och vänta på barnbarnsbesök.

Söndagshälsning från Eva-Mari

STENLYCKA sa...

Hej Karin!
Tack för hjälpen.
I dag har vi inte sol här men det passar mig bra för det finns saker man måste pyssla med inne.Har läst att det är bloggträff i Stockholm, låter trevligt, skall du också dit?
Ha det bra och nu gör jag en test.
Många Kramar

Hannis sa...

Vännen!
Har precis kommit hem från träffen och känner mig sprudlande glad!
Det var så kul att äntligen få träffa dig.
Du känns så äkta Karin!!
Vacker och skrattande.
Fast jag skulle ha velat hunnit prata mera=))
Letade efter er när vi skulle åka men hittade inte på alla.
Men vi ses väl kanske snart igen!

Stor kram Hannis

Ps.Nu ska rita en idé över balkongen!

Camilla Alvén sa...

Härligt!
Såpbubblor går hem för alla barn, så roligt.
Här är det också dags att så, i år blir det spenat och rädisor.
Ha det bra

H A N N A S - F O R M sa...

Heeeeeej Karin!!!! Karin! Karin Karin!!!! Du är väl såååå söt!!!! TACK för den underbara tvålen..känner mig så himla glad av dig...du har en otrolig energi som smittar av sig!!!!! Struntar i om huset inte var något för oss...phu, FÖR DEN HÄNDIGE...3,5 i utgångspris...dom skämtar?!

Ska lägga upp lite bilder senare i kväll....

KRAM, är så himla glad att jag har träffat dig!
Hanna

Mia sa...

Kul att träffas på bloggträffen idag, även om vi inte direkt hann prata. Trevligt var det i alla fall och jag hoppas verkligen att det kommer fler tillfällen!

Kram Mia

Katta sa...

Hallå där Karin med ditt smittande skratt! Du är en glädjespridare och det var så roligt att få träffas igen, ha en bra fortsättning på kvällen och en bra vecka, kram Katta

Blåbärs och smultronstället sa...

Vilka fina narutbilder du visar. Vad härligt det såg ut med din tvååring som blåste blåsbubblor.
Nu är våren kommen...
Kram Susanne

Susanne sa...

Vilken tulpan,, nej jag trodde att det var en annan blomma.Jätte vacker.O så min svärmors favorit Kungsängsliljan..Helt otrolig naturen är,en rutig blomma..Kram till dig Från Fare

Tidsmästarinnan sa...

Hej du goaste Karin,
oj oj vilken bloggträff, så otroligt kul att träffas allihop idag, jag sitter här och flinar dumt framför datorn mitt i natten nästan... :-)
Här kommer en stor varm kram till dig du rara bloggvän!
K R A M
Susanne