söndag 31 maj 2009

Morsdag!




Flaggan i topp för alla mammor!

Vilken underbart solig och härlig dag det är idag, både Pingstdag och Morsdag. 27 grader ute och strålande sol från en blå himmel är det hos oss. Vi har blåst upp poolen och badar för fullt. Tänk vad allt blir lätt när det är varmt och soligt. Barnen vill bara vara ute och springa runt hela dagen. Maten blir liksom enklare att laga, grillning eller något annat lite lättare passar bäst i värmen. Alla blir lite gladare och visst behöver vi detta! Hoppas nu att vi får många såna här dagar i sommar!






Här är några av blommorna som jag köpte på bloggträffen vid Ulriksdals slottsträdgård. Små svarta violer och fjärilslavendel blev en fin kombination i den cremegula emaljhinken. Har jag lite dåliga gamla hinkar som dessa så slår jag små dräneringshål i botten på dem med hammare och spik. Då trivs blommorna bättre! Aklejorna köpte jag på trädgårdsmässan. De har blommat fint sen dess, men nu ska de nog snart ner någonstans i trädgården.

En stor kram till er alla bloggmammor idag!

Karin

Follow Karin Lindström

7 kommentarer:

rosenskära sa...

Och en stor kram till min favoritKarin! Här har det badats i havet idag! Ja, inte jag förstås, det vore kors i taket om jag ens närmade mig ett bad innan juli månad! Badkrukan personifierad, fryslort, du vet...

Visst har vi fått en perfekt mors dag vädermässigt!? Och Elsa har bakat sitt livs första sockerkaka som har avnjutits med limesockrade svenska jordgubbar och vispad grädde.

Nu går vattenspridaren i trädgården så vi har en vacker regnbåge att njuta av också!

/Lena

STENLYCKA sa...

Kram tillbaka!
Jag förstår att du haft en underbar dag.
Här har vi också haft en varm och skön dag. Jag har besökt min gamla mor som bor på ett äldreboende, känns bra så länge man har sin mamma även om hon inte är så pigg.
De svarta violern var så underbara har aldrig sett några sådan till försäljning här.
Önskar dig en bra sommarkväll!
KRAM

Vit som snö sa...

Vilka underbara blommor, violerna var alldeles extra vackra!
Jaa idag har det verkligen varit stekhett! Tur att man har ac på jobbet!
Kram Cilla

Lissboden sa...

Hej Karin!
Jag hoppas att du haft en bra "Mors dag". Vi kan inte klaga på vädret här hos oss och förhoppningsvis har hela Sverige haft lika fint.
Vi har just tagit ned flaggan så nu är det dags att vattna alla blommor och njuta av trädgårdens underbara dofter. Vilka fina blommor du planterat!
Ha en bra start på veckan!
Kram från Maria

Ullis/Leva på landet sa...

Så snyggt du har gjort i hinkarna. Kom just på att jag har två stycken hinkar som jag hittat i skogen. De ska få sig lite växter de också.

Ha en bra vecka!
Kram Ullis

Kristall & Pynt sa...

Vackra bilder, gillar violerna.
Ha det gott

Pysselpalatset sa...

Härliga planteringar i hinkarna... ursnyggt. Kram Jeanette