torsdag 28 maj 2009

Mårbacka...


Idag regnar det hos oss och min mårbacka trycker sig mot fönstret. Det känns som den vill ut, kanske den behöver vattnas *ler*.

Minstingen skuttade ut i regnet och hoppade och sjöng när han skulle till dagis. Härligt med vattenpölar att plaska i tycker han medans mamma vill skynda sig in i bilen innan alla är dyngsura. Barn och växter gillar det här. Igår blåste det ordentligt och torkade upp ännu mer så nu är dropparna välkomna i trädgården.

Jag hade mest soliga trädgårdsbilder att visa er och de kändes inte rätt idag. Istället visar jag två bilder som inte är från mitt hem, de är från Sköna Hem. De har en sån kvinnlig, skönt rörig, lantlig blandning av färger och saker. Härliga helt enkelt!





Från Sköna Hem




Från Sköna Hem
Mysig atmosfär från ett mysigt lantställe!


Ha en bra dag!


Många kramar
Karin

Follow Karin Lindström

18 kommentarer:

Radhusdrömmar sa...

Härliga inspirationsbilder!!!

Jo, tack vi är bättre nu.
Hoppas att ni alla mår bra!

Kram kram!
/Johanna

Katta sa...

Underbara bilder! Min tjej var inte glad på regnet idag när vi gick iväg.Jag har en liten utmaning till dej om du vill och har tid, kram Katta

MiA sa...

Det ska vara Mårbacka - eller möjligen äppelknopps-pelargoner eller doftpelargoner. Men Mårbacka är topp finast :)

Kram
MiA

Susanne sa...

Visst önskar man att man hade barnasinnet kvar när det regnar,,Varför har man inte det? Mårbacka så underbar och bilderna jag låtsades en liten stund att jag fick komma in o titta jätte fint...Kram till dagen

Vit som snö sa...

Vilka mysiga bilder, romantisk inredning! För mej går tankarna till Leila, det påminner om henne!
Jag ska iväg o shoppa Mårbackor idag! Älskar dom!
Kram Cilla

MiA sa...

Hej Karin!
Virkar ihop med sista/yttersta varvet i varje ruta :)

OF SPRING AND SUMMER sa...

Underbar bild på Mårbackan. Ha det så bra. Ingrid

Lilla huset på prärien sa...

Så härligt det låter Karin! Det låter som om du är helt själv i ditt hus och det är tyst o lugnt runt omkring dig förutom regnet som slår lite försynt mot rutorna... underbart!

Det hade varit skönt en stund...

Kram Jenny

becca sa...

Visst är mårbacka fina, ett måste i köksfönstret på sommaren.

Min 3 åring älskar också när det regnar, han springer ut och ska hoppa i vattenpölar, det gäller att stoppa honom om vi ska iväg. Det är en härlig ålder *ler*.

kram Rebecca.

Ann-Catrin sa...

Hej vännen!'
först vill jag tacka för dina rara ord inne hos mig.. de värmer ska du veta!!

Och så härlig bilder du visar.. kan bara hålla med dig om den beskrivning du gav till dom..

en vacker bild på mårbackan med.. tänk dennn aljuvliga blomma!!

ha nu en skön helg.. nu har solen lyst så vackert här en tag.. ska ju bli högsommarvärme i helgen

KRAMAR
Ann-catrin

Tulipa sa...

Hej Karin!

Alltså alla dessa bilder som man får dåndimpen av för att de är så vackra!
Suck! Jag får lust att träda in i bilden...

Här har det blåst rejält och regnat till och från, hoppas på högtrycket nu som de pratat om...

Trevlig helg!

Kramar Mariette

Unknown sa...

åh underbara inspirationsbilder!! KRAM Petra

STENLYCKA sa...

Så underbar bild igen och fina bilder från Skön hem.
Ha en skön Pingshelg!
KRAM

STENLYCKA sa...

Vädret var jätte blåsigt,med lite sol.
Ja, faktiskt hittade jag alla dessa loppisprylar i bakluckor på bilarna.
Kram

Kristall & Pynt sa...

Så fin blogg du har, och så fina bilder du visar. Är det ok om jag länkar dig?
Ha det så gott

rosenskära sa...

Nu vet jag vad jag ska göra när jag har lämnat barnen - plocka hundkex! De är så underbart skira!

Här blåste det halvt storm igår, lugnare idag. Tyckte lite synd om studenterna som hade sin bal igår, festfrisyrerna blev väl förstörda...

Vi kommer upp vecka 29, 13-19 juli (hoppas, hoppas att ni är hemma då...) och kör då via Habo och Hjo upp till Dalarna. Där stannar vi sedan större delen av veckan men drar oss söderut framåt helgen, på vägen hem skulle vi väldigt gärna kika in innan vi kör mot Moheda.

Kramar/Lena

Viola sa...

HALLÅ DÄR..VI SA JUST DET NÄR VI KOM TILL DINA TRAKTER....MEN HÄR BOR JU kARIN ..HUR SKA VI HITTA HENNE DÅ...DU KAN JU VÄNTA NÅGRA VACKOR INNAN DU BEGER DU UT PÅ DESSA UNDERBARA LOPPISAR....TALA OM ATT DU HAR LITE ATT VÄLJA PÅ..SÄNDER EN VARMOCH SKÖN HÄLSNING FRÅN SPANIEN..MANNEN OCH JAG ÄR DÄR FÖR NÅGRA DAGAR, HA EN SKÖN HELG, KRAMEN

basiclabelSweden sa...

Hållo, vi använda "Hallo" hur likant, eller hur! Underbara äppleträ bilder naturligtvis också de andra. Jag måste köpa tidningen uuugh jag har inte varit ut och shoppa ;o) Ha ett bra helg!