söndag 3 maj 2009

En helt underbar dag...



Idag har jag varit på bloggträff i Stockholm, vilken härlig och inspirerande dag det varit. Tack Slottsträdgården Ulriksdal för ert generösa mottagande av oss alla bloggerskor. Frukost med föredrag av Bo Rappne som inspirerande berättade om vikten av vår jord vi odlar i. Inga konstgödsel här inte utan kompost och koskit. Han berättade även lite om hela organisationen runt denna handelsträdgård, och jag är glatt överraskad över deras nytänkande och framåtanda! Det fanns mycket spännande miljötänk här och det ligger mig varmt om hjärtat. Vi fick även träffa flera duktiga medarbetare som delade med sig om sina kunskaper och erfarenheter. Sen kastade vi oss ut i haven av blommor, plantor och vackra saker. Jag var så upptagen av att prata och titta på allt vackert så det blev inte så mycket fotat, men några bilder fick jag med mig i alla fall.




Vit rosenskära och steppsalvia i en jättefin hög lerkruka, vilken ljuvlig kombination!




Gullvivor och förgätmigej i en pilkorg, också jätte fint. Hos mig blommar de första gullvivorna och snart också förgätmigejen så denna korg bara drogs jag till.






Uppstammad syren. Bilden gör inte detta träd någon rättvisa, men de var så fina i verkligheten. Det fanns många fina syrenträd och buskar.




Den här krukan var så ljuvlig. Mörka nästan svarta violer och ljusa narcisser. De små violerna var bara tvugna att följa med hem till mig!


Men det som var allra roligast var ju naturligtvis att träffa alla rara bloggvänner! Några av er träffade jag på bloggträff för ett år sen och några av er har jag bara "pratat med" på bloggarna. Så roligt det var att få täffas i verkligheten, ni var alla precis lika rara som jag trott. Sen var det många för mig nya bloggerskor och er ska jag hälsa på så snart jag kan! Tänk vilken glädje och inspiration bloggen ger ändå!
Slottsträdgården Ulriksdal har också en jättefin blogg, kika in där!

Tusen tack Lotten och ni andra som hjälpt till att ordna allt. Det har varit en underbar dag som jag kommer att minnas med ett leende länge!


Många kramar

Karin

Follow Karin Lindström

29 kommentarer:

Vit som snö sa...

Så härligt för oss som inte var med att få se lite bilder. Visst är det ett mysigt ställe?!
Vad kul att ni fick en härlig dag!
Kram Cilla

Ullis/Leva på landet sa...

Underbara bilder. Har förstått att ni hade en härlig dag. Tycker att alla visar så mycket fint.

Ha en bra vecka!
Kram Ullis

Viola sa...

Visst hade vi en helt underbar dag, dt var så roligt att träffa dig och hoppas att vi ses snart igen framöver, ha en bra måndag, här har vi gråskala på himlen, det var länge sedan, kram

Lusthuset sa...

Vad trevligt det låter...mysigt! Gå runt i plantskolan är ju inte helt fel var man än är. Ha en skön vecka. Kram!

n o r d i n g å r d e n sa...

Vilken dag ni haft! Men lit spännade och pirrigt måste det ha varit.... kul att få höra B Rappne prata, hade varit en upplevelse att få vara med men det blir kanske fler ggr.... sprang ni inte runt allihopa med kameran, vilken syn, 40 bloggare på et vackert ställe: ) Vilken bild den översta med växthuset i bakgrunden och den med svart vil, vilken gullig blomma!! Mari.

Lissboden sa...

Hej Karin!
Vilka fantastiska bilder och vad vackra blommor. Man blir jättesugen på att plantera. Jag får nog ta mig en tur till Ulriksdal nästa gång jag åker till Stockholm.
Ja, nu är det helt underbart i naturen och lite regn inatt är bra för våra blommor.
Ha en bra vecka!
Kram/Maria

Anonym sa...

Tänk så mysigt att vara där på bloggträffen o träffa alla!! Det hade jag gärna varit med på. Och sen skulle jag haft några tusen... typ tio på fickan så jag kunde shoppa loss riktigt också :)

Kram Jenny
Lilla huset på prärien

gamla skolan sa...

Åh ! Jag skulle så gärna velat vara med ! Kanske en annan gång !? Kramar Susanne / den gamla skolan

Majas skafferi sa...

Hej! Är nog många som är avundsjuka nu! Vilket kul initiativ,få inspiration och träffa likasinnade är ju aldrig fel! Underbara mörkblå violer!
Ha det bra!

STENLYCKA sa...

Åhhhh det låter så underbart och tack för vackra bilder.
KRAMAR

Ann-Catrin sa...

Hej goa karin!

jag ser dig framför mig när jag läser din blogg.. täänk det blir lite extra speciellt
vackra bilder du tog oxå... blev det mer blommor än violernas sen?

Vi ses väl nästa gång det blir bloggträff.. eller hur

kram på dig
A-C

Hannis sa...

Sitter och myser med ett leende när jag kikar på dina bilder!

Nu har jag faktiskt en plan för balkongen!
Tror du inte att det just nu regnar bara för det...
Men jag hinner sen=))

Kram Hannis

Evelinas hus sa...

Tack för igår Karin. Du alltid så himla trevlig och glad, det var jättekul att ses igen!
Kram Caroline

basiclabelSweden sa...

et Bloggträff! Vad roligt och inspirerande, skriver man så? ;o), vackra bilder du dela med oss, tack for det!

Kram och ha ett bra vecka.

Poppins sa...

Det låter som en riktig rolig träff ni har haft och jag förstår att du fått inspiration till trädgården nu.
kramar från Poppins

Mia sa...

Ja men självklart får du länka, jag tänkte göra detsamma så att jag hittar dig igen. :)

Kram kram
Mia

Ingalill sa...

Åh, vad härligt det låter!! Träffa människor som man känner, fast man aldrig träffats. Underbart i ett sånt forum oxå. Men jag förstår att det var omöjligt att hinna fota...Ha det gott!!

lottens vita och gröna sa...

hallå goa goa karin, såååååå gla där jag för att ha kommit in i detta bloggmankemang, sååå härliga människor så det inte är sant och du är en av de , såå glad för att jag mött dig och ett stort tack till dig för gårdagen!

underbar tvål karin, min lille vill bara lukta och lukta ...en stoorkram lotten

Lauras gård sa...

Vilken härlig dag ni verkar haft. Det måste ha varit kul att träffa andra bloggare. Har ni namnbrickor så man vet vem som är vem? Underbara bilder! Såå inspirerande att se. Jag vill också ha så blommigt och fint i trädgården... Kram Stina

Elisabeth, anyhow.se sa...

Och jag vill tacka dig för en mysig dag, det är skönt att vara fler när man är vilse kan jag känna! :)

rosenskära sa...

Vet du Karin, jag nästan får lite rysningar för jag tror vi har EXAKT samma smak...! Tack för underbara kombinationstips!

Jag målar inte sådär jättemycket, "till husbehov" kan man väl säga, för jag har inte råd att köpa konst. Och tavlor måste ge något tillbaks hos mig så då får jag hitta på själv, den ena är aldrig den andra lik!

Stor kram till dig!

Lena

Annas Vita Hjärtan sa...

Hej vännen!

Ohhh så fina bilder du tagit! Tänk vilken dag vi hade, det kan vi leva på länge!

Många kramar Anna

Marie-Nostalgi och Romantik sa...

Heej Karin!
Så roligt det var att få träffa dej! Så himla go och rar!
Och vilken härliga dag vi hade...
Violan och jag fortsatte sedan på lite loppistur när vi åkte söderöver, och vi hittade både det ena och det andra... Ska visa sedan!
Det här måste vi göra om... eller hur?
Kram
Marie

Camilla Alvén sa...

Det låter verkligen som en toppendag!
Ha det bra

Lilla huset på prärien sa...

Nej jag vet inte vad det var med kommentarsfunktionen faktiskt. Det har blivit så för mig ett par gånger på sistone, inte bara här hos dig. Och det blir bara när jag sitter vid min laptop, inte den stationära. Men då fungerar det ju bra att vara "anonym" :)

Tisdagkväll... redan trött nu innan klockan ens är 22. Sov gott!!

Kram Jenny

Blåbärs och smultronstället sa...

VIlka fina bilder, jag förstår att ni nästan svävade på moln.
Kul att träffa andra bloggerskor också. Vi ska ha en liten bloggträff i vår lilla stad snart. Ska bli kul!
Kram Susanne

Kerstin sa...

Hej Karin!

Hej Maria!

Sitter här och kollar igenom en del av de bloggerske-bloggar som var med på Ulriksdal, ni verkar ha haft det riktigt, riktigt roligt! *lite avis*

Tycker om din blogg!

Med vänliga hälsningar
Kerstin

P.s. Välkommen in till mig och kolla in min nya webbutik!

Anonym sa...

Hej Karin Lindström!

Jag heter också Karin Lindström, jag hittade din blogg när jag googlade mig själv, (patetiskt jag vet men jag hade inget bättre för mig och det är roligt dessutom!). Jag såg att du skrev att du har haft en butik som hette Karin Lindström. Min kompis mamma har besökt den en gång! Hon råkade bara "snubbla" över den och var bara tvungen att gå in och köpa nåt litet så att hon fick en liten påse med mitt (och ditt självklart) namn på. Hon skrev dit ett "Till" så att det stod Till Karin Lindström. Jag tyckte det var jättekul och jag har faktiskt kvar påsen. Jag var tvungen att se om jag fortfarande hade kvar den och jag hittade den på en gång så nu sitter jag här med påsen och datorn i fåtöljen :-)

Karin Lindström sa...

Hej Karin!

Vilken rolig liten historia. Tänk att hon varit i min butik, det är glädjande. Nu är där en annan jättefin butik, och jag får bara vara ledig denna sommar för första gången på tio år. Känns lite konstigt.

Tack för din kommentar och varmt välkommen tillbaka till min blogg!

Mvh

Karin Lindström